Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tälläisen työkaverin käytös normaalia??

Vierailija
01.06.2024 |

Todistin tänään kahvihuoneessa todella outoa tilannetta:

Uusi (hiljainen, nuorehko ja arka) sijainen on ollut meillä muutaman päivän, hän ei ole kunnolla tutustunut työpaikan ihmisiin.

2 vakkaria puhuu (taukohuoneessa kahvia juodessaan) loma suunnitelmistaan, varsinkin toinen naisista paasaa siitä, mitä kaikkea meinaavat miehen kanssa tehdä.

No, keskustelu hiljenee pieneksi hetkeksi ja vieressä ollut sijainen osallistuu yhtäkkiä keskusteluun kysymällä naiselta, että mihin hän meinasikaan mennä lomalle?

No, tämä keski-ikäinen työkaveri kääntyy silmät raivosta ammollaan ja melkein huutaa sijaiselle, että mitä se tälle kuuluu???!!!

No, sijainen näyttää pelästyneeltä ja änkyttää että eihän se kuulukaan ja hän vain mietti.....

Työkaveri ärähtää lopulta määränpään, sijainen nyökyttelee ja lähtee reippaasti ennen kuin hänen taukonsa päättyy "tarkistamaan muuten menikö yksi hänen kirjauksensa oikein"...

Tämän jälkeen tuo keski-ikäinen nainen haukkui nuorta tyttöä pitkään, vaikka minusta vaikutti vain siltä että hän koitti olla kohtelias ja tutustua työkaveihin.

Mitä ajatuksia tästä herää, oliko sijaisen vai tuon keski-ikäisen ärähtäjän käytös teistä epänormaalia?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulkkua käytöstä, jos suoraan sanon. On niin harvinaista, etten minäkään osannut mitenkään reagoida, kun kerran töissä kohtasin vastaavaa, jäädyin ihan täysin. Menin kyllä jälkeenpäin tukemaan uutta työntekijää, ja toteamaan että sori kun jäädyin siinä, en ole vastaavaa aiemmin nähnyt, ja se ei varmasti ollut mitään sinusta johtuvaa, vaan tämä ärähtäjä käyttäytyi täysin epäasiallisesti ja perehdytin uuden ihmisen siinä samalla työpaikan epäasiallisen käytöksen sovitteluprosessiin. Hän reippaasti vei asian eteenpäin ja ärähtäjä otti opikseen.

Vierailija
42/42 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hele, ei menisi meillä läpi. Toisaalta, mun vastuulle meillä kuuluu uusien perehdyttäminen ja "talon tavoille opettaminen", ja siihen kyllä kuuluu se että varmistan että kollegat kohtelee uusia työntekijöitä, sijaisia ja kesätyöntekijöitä kunnolla. 

Eipä kyllä ole ollut ongelmakaan, meillä kun ei ole kuspäitä töissä. 

Siellä, missä minä olin vuosi sitten, oli kusipäitä. Se, joka alunperin antoi minulle eniten tehtäviä, oli aluksi mukava, mutta yhtäkkiä hän muuttui ilkeäksi. Se oli kyllä kamalaa. En käsitä, miksi monilla työpaikoilla ilkeilijöitä ymmärretään ja tuetaan kun kiusatut jätetään yksin. Siitä voi mennä elämä piloille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme