Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elokuva Martinin talosta. Poltergeist ylöjärvi

Vierailija
01.06.2024 |

Miksihän ketju poistettiin tapaus on kansainvälisesti tunnettu 

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Martinin_pirut

YouTubessa löytyy videoita, kun tutkijat käy siellä

Kommentit (168)

Vierailija
101/168 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat syöneet torajyväsienen saastuttamaa viljaa ja kokeneet hallusinaatioita. 

Seli seli. Kaikki vetäneet samaa viljaa??

Mistä se alkoholi oli tehty, mitä möivät? Talonväki tarjosi leipää vieraille? Voihan toki olla, että söivät myös jotain talveksi säilöttyä tietämättään myrkyllistä sientä? 

Mistä sitä tietää, mitä piika on ruokiin laittanut. Oliko talon avioparilla omia lapsia?

Muistaakseni viisi, joista yksi eli aikuiseksi.

Vierailija
102/168 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on jännä, että todistajia on ollut paljon ja oikeudenkäynti noituudesta.

Noinkin myöhään kuin 1880-luvulla. Luulin että noitahommat jäi oikeudessakin 1600-luvulle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/168 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kävin noilla perustuksilla, tuli sellainen fiilis kuin siinä olisi ollut näkymätön seinä ja sen ylittamiseen en ollut tervetullut. Jäin siis vain tielle katsomaan paikkaa.

Joopajoo.

Vierailija
104/168 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noinkin myöhään kuin 1880-luvulla. Luulin että noitahommat jäi oikeudessakin 1600-luvulle. 

Suomi on ollut ihan karmea takapajula. On toki henkisesti edelleenkin.

Vierailija
105/168 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: https://visittampere.fi/en/attraction/remains-of-efrain-martins-croft/

Remains of Efrain Martins Croft

Keijärventie 168, Ylöjärvi

Onkohan tuolla paikalla sattunut jotain jo ennen taloa? Tai onko siinä ollut mitään?

Vierailija
106/168 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytääkö joku jatko-osan?

Vierailija
107/168 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöstä seutua. Ei paljon jäljellä, mutta jotain on jäljellä. Sen tuntee

Vierailija
108/168 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin nuo Martinit kuoli, kun sama kuolinvuosi ja talokin siirrettiin tuolloin? Mikä tuossa hautakivessä on ps. Ja onko kuolinpäivä siis 16.7 kuva hautakivestä siis tuolla ylempänä Ylöjärven sanomissa, jutussa 150 täyttävä ylöjärvi

Tuo *ps* viittaa Daavidin psalmiin 16 ja sen jakeisiin 7-11. Menevät näin:

7Minä kiitän Herraa, hän neuvoo minua, yölläkin kuulen sisimmässäni hänen äänenesä. 8Minä pysyn aina lähellä Herraa. Kun hän on oikealla puolellani, minä en horju.

9Minun sydämeni iloitsee, mieleni riemuitsee, minun ruumiini ei pelkoa tunne. 10Sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan, et anna palvelijasi joutua kuoleman valtaan. 11Sinä osoitat minulle elämän tien, sinun lähelläsi on ehtymätön ilo, sinun oikealla puolellasi ikuinen onni.

Ei siis ole päivämäärästä kyse, kuten joku selvensikin jo aiemmin.

Vierailija
109/168 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin nuo Martinit kuoli, kun sama kuolinvuosi ja talokin siirrettiin tuolloin? Mikä tuossa hautakivessä on ps. Ja onko kuolinpäivä siis 16.7 kuva hautakivestä siis tuolla ylempänä Ylöjärven sanomissa, jutussa 150 täyttävä ylöjärvi

Tuo *ps* viittaa Daavidin psalmiin 16 ja sen jakeisiin 7-11. Menevät näin:

7Minä kiitän Herraa, hän neuvoo minua, yölläkin kuulen sisimmässäni hänen äänenesä. 8Minä pysyn aina lähellä Herraa. Kun hän on oikealla puolellani, minä en horju.

9Minun sydämeni iloitsee, mieleni riemuitsee, minun ruumiini ei pelkoa tunne. 10Sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan, et anna palvelijasi joutua kuoleman valtaan. 11Sinä osoitat minulle elämän tien, sinun lähelläsi on ehtymätön ilo, sinun oikealla puolellasi ikuinen onni.

Ei siis ole päivämäärästä kyse, kuten joku selvensikin jo aiemmin.

Ok. Aina sitä oppii uutta evät onneksi olleet ps. 

Vierailija
110/168 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän henkirikos lähistöllä on tapahtunut?

Joku puukotus. Siitä luki tuolla Facebookin haunting of the Martin croft sivuilla.

Vierailija
111/168 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisköhän kehittää vastaava tarina omasta lapsuudenkodista, jota nykyään vuokraan kesäisin mökkikäyttöön. Minä olin teininä gootti ja kylällä huhuttiin, että olen saa tananpalvoja. Vois alkaa levittää huhua, että talossa asui sata nis tisia rituaaleja harrastava noita, joka yhtäkkiä vain katosi (=muutti 16-vuotiaana isoon kaupunkiin lukioon) ja siellä tapahtuu kummia. Sais paremmat tulot ku vuokraisikin kummitustaloa. 

Vierailija
112/168 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: https://visittampere.fi/en/attraction/remains-of-efrain-martins-croft/

Onkohan tuolla paikalla sattunut jotain jo ennen taloa? Tai onko siinä ollut mitään?

Hyvä kysymys, sillä ketjussa väitetään, että tapahtuman jälkeenkin, nykyaikana, samalla paikalla on ollut outoja tapahtumia. Siis kyse ei olisi alkuaan ollut noista mainituista Martineista tai piiastaan, vai miten tulkitsisitte tämän?

Vierailija
113/168 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys, sillä ketjussa väitetään, että tapahtuman jälkeenkin, nykyaikana, samalla paikalla on ollut outoja tapahtumia. Siis kyse ei olisi alkuaan ollut noista mainituista Martineista tai piiastaan, vai miten tulkitsisitte tämän?

Ei ole mitään todellista sellaisissa väitteissä. Se on varmaa ja dokumentoitua, että tapahtumia oli Martinin talossa piika Emma Lindroosin aikana.

Vierailija
114/168 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kumma ettei tästä ole enempää puhuttu. Äitini oli 1940-luvulta alkaen todella aktiivinen s-tananpalvoja. Helsingin sillloisessa pääkirjastossa Richardinkadulla oli viikoittain istuntoja, joita johti kirjastonjohtaja Bo Carpelan. Kun katsoo kuvaansa, näkee sielunsa pahuuden.

Äitini loppu oli kauhea ja viimeisillä hetkillään katui ja huusi Jumalaa avukseen.

En tiedä, kuinka kävi. Antoiko Jumala armossaan anteeksi ja pääseekö katumusta taktikoiden taivaaseen. Mutta näillä asioilla ei saa leikkiä. Ne ovat hyvin vaarallisia.

Vierailija
115/168 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään todellista sellaisissa väitteissä. Se on varmaa ja dokumentoitua, että tapahtumia oli Martinin talossa piika Emma Lindroosin aikana.

Okei. Varmaankaan kuitenkaan ennen Emma Lindroosia, esim 1000 vuotta taaksepäin, ei ole varmaa tietoa, onko jo silloin paikalla taphtunut jotain.

Vierailija
116/168 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typeriä kommentteja kuvaajalla. Aivan ilmeisesti itse piilotellut noita "löytämiään" esineitä.

Harmi, että on pilannut mielenkiintoisen aiheen muka hauskalla videollaan. Oksettava tyyppi.

Vierailija
117/168 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alueella on kaivo, onkohan tuo suojattu niin, ettei sinne voi kukaan tippua?

Ketähän kaikkia sieltä löytyy...

Vierailija
118/168 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin on jonkun sensaationhakuisen teinin honottama. Ei voi edes kuunnella väärää ääntämystään ja katsoa lapsellisia hahmojaan.

Sanojen teatraalinen painotus tekee tästä vitsin, joka ei edes naurata.

Vierailija
119/168 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noituutta on ollut pitkään Suomessa. Vielä 60-luvulla minunkin lapsuudenkodin naapurissa asui vanha nainen, joka harjoitti noituutta, luki mustaa raamattua, oli antanut äidilleni lahjana kuolleen hiiren jne. Hän oli kotitilamme aiempi omistaja myös. Kammottavia juttuja hänestä kuulin.

Vierailija
120/168 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talo on purettu 1966

Ollut 76 vuotta kuruntien varressa. Onko siis tiikonoja kuruntien varressa?

Se on tien 2774 varressa. Ns, vanhan kuruntien varressa.

Sinänsä hauska, että vakituinen lenkkireittini kulki tuon alkuperäisen torpan paikan ohitse vuosina 2010-2013, eikä mitään hajua, että torppa oli juuri siinä. Näin sitä vauva-palstalla näemmä oppii uusia asioita paikasta missä on asunut ikänsä. Martinin pirut toki eivät uutena tulleet.