Onko mielestänne normaalia että on mielipiteitä joita sanoo vain suljettujen ovien takana?
Minulla on tuttuja joilla on paljon vahvoja mielipiteitä asioista. Ovat tosi fiksuja, korkeakoulutettuja jne. Ainoastaan kahden kesken puhuvat asioita suoraan kun taas isommassa porukassa puhuvat paljon lievemmin. Onko tämä tätä nykyajan meininkiä että pelätään cancelointia vai mitähän tästä pitäisi ajatella?
Kommentit (24)
Niin. Riippuu kai mihin se johtaa. Jos on menossa holokausti, sen saa sanoa suoraan. Jos on kyse jostain turhanpäiväisestä asiasta, kai voi ovet sulkea. Kyllä ihmisiin vaikuttaa heidän ura-asiat ja ihmissuhteet, pitää punnita.
Iso osa ihmisistä ei osaa enää keskustella, vaan joka asiasta tulee iso riita. On olemassa oikea ja väärä mielipide ja mitään harmaan sävyjä ei nähdä. Siksi aika monessakin asiassa on parempi vain olla hiljaa tai jopa vain myötäillä. Yleensä muuten ne oikeamieliset on nimenomaan niitä vaikeimpia keskustelukumppaneita.
Kaipa tuo on ihan normaalia. Mutta sitä en käsitä jos tosipaikan tullen hyssytellään. Ei tarvitse/kuulu raivota, mutta asioista pitää puhua niiden oikeilla nimillä. Tällainen hiljainenkin tyttö on oppinut pitämään puoliaan.
N32
Vierailija kirjoitti:
Iso osa ihmisistä ei osaa enää keskustella, vaan joka asiasta tulee iso riita. On olemassa oikea ja väärä mielipide ja mitään harmaan sävyjä ei nähdä. Siksi aika monessakin asiassa on parempi vain olla hiljaa tai jopa vain myötäillä. Yleensä muuten ne oikeamieliset on nimenomaan niitä vaikeimpia keskustelukumppaneita.
Sitten on niitä, jotka kuvittelevat olevansa yhteiskuntaa vastaan, mutta ovat niin tyhmiä, että ovatkin sen puolella tietämättään. Mm. Elokapina ym imbesillit.
Vierailija kirjoitti:
Tähän ne pyrkivät, ja siksi sitä ei pidä sallia.
Sehän on vaan fiksua osata valita, milloin kannattaa pitää mölyt mahassa.
Helmiä on turha jaella sioille.
Vierailija kirjoitti:
Kaipa tuo on ihan normaalia. Mutta sitä en käsitä jos tosipaikan tullen hyssytellään. Ei tarvitse/kuulu raivota, mutta asioista pitää puhua niiden oikeilla nimillä. Tällainen hiljainenkin tyttö on oppinut pitämään puoliaan.
N32
Kuka kysyi sukupuoltasi?
Mielipiteen sanomatta jättäminen on usein suurta viisautta. Vain typerykset toitottavat omiaan joka käänteessä ja isoon ääneen.
Tälläista 1984-maailmaa ne demarit haluaa. Vain sallittuja mielipiteitä sallitaan, ja demareiden puoluepolitrukkien lautakunta määrittää ne hyväksytyt mielipiteet.
Osittain se on tekopyhääkin tuollainen. Ei kaikkea tietysti tarvitse ääneen huutaa.
On normaalia. Ei kaikkea kuulu kailottaa joka paikassa eikä jokaiselle. Se, ettei tee niin voi olla myös muita huomioon ottavaa. Ja siis hyvää käytöstä.
Teeskente ap. teeskentely. Varsin yleistä "sivistyneiden" korkeakoulutettujen parissa. Koko ylin hieragia on rakennettu pelkälle esittämiselle ja teeskentelemiselle. Valitettavan moni kuvittelee, että nämä ihmiset ovat myös läheisten seurassa samankaltaisia kuin mitä he näyttävät itsestään puolituttujen ja tuntemattomien kanssakäymisessä.
Itse kyllä sanon mielipiteeni aika suoraan. Mitä sitä kaunistelemaan. Jos joku vaikka metsästää niin voin sanoa että "hyi hitto". Ei mua kiinnosta mitä se toinen ajattelee. Se on mun mielipide asiaan ja piste. En ala lässyttämään jotakin hyvästä harrastuksesta kun en niin todellakaan ajattele.
Olen havainnut esim.akateemista tekopyhyyttä. Pyritään ilemaan niin sivistyneitä. Mihinkä ihminen karvojaan pääsee?! Ei mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän ne pyrkivät, ja siksi sitä ei pidä sallia.
Ei niin. Eikä varsinkaan myötäillä. Itsesensuuri menee jo liian pitkälle. Pinnanalista vallan väärinkäyttöä on "hyviksillä" jo liikaa. Siksi lainausmerkeissä, koska eivät sitä aidosti ole. Koko kulttuurimme kieroutuu teeskentelijöiden, sensuurin ja vaikenijoiden takia.
Itse en kommentoi asioihin joissa mulla on poikkeava mielipide. Esimerkiksi mielestäni palestiina-hössötys on turhaa mutta parempi on vain elää kuin koko palestiinaa ei olisi olemassakaan. Palestiinan tukijat järkyttyvät siitä vielä enemmän kuin jos suoraan sanoo vastustavansa palestiina.
Nykyään ei kannata ihmisten ilmoilla sanoa mitään erikoista ääneen, kun ihmiset salakuvaavat ja äänittävät paljon enemmän kuin kertovat. Tuttavapiireissäkin on sattunut todella sikamaisia tapauksia.
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä sanon mielipiteeni aika suoraan. Mitä sitä kaunistelemaan. Jos joku vaikka metsästää niin voin sanoa että "hyi hitto". Ei mua kiinnosta mitä se toinen ajattelee. Se on mun mielipide asiaan ja piste. En ala lässyttämään jotakin hyvästä harrastuksesta kun en niin todellakaan ajattele.
Näin voi toimia, kunhan myös kestää sen että metsästäjällä on motiivi harrastukselleen ja jos metsästäjä sanoo että se on muu kuin tap*aminen, sinunkin on se purematta nieltävä vaikka kuinka et uskoisi.
Tässähän vaiheessa yleensä tulee niitä ongelmia. Kun se toinen onkin sitten eri mieltä ja asiasta pitäisi keskustella rakentavasti eikä niskoja nakellen. Se hyi hitto voi olla hyvismielipide. Se ei kuitenkaan ole ainoa oikea totuus.
Noin minä ainakin olen aina tehnyt. Mietin, mitä missäkin porukassa kannattaa ääneen sanoa.