Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävitkö lapsuudessasi pyhäkoulussa

Vierailija
01.06.2024 |

Minä kävin. Naapurissa järjestettiin pyhäkoulua. Sain jonkun tarran jokaisella käynnillä liimattavaksi. En edes ollut mitenkään uskollisesta perheestä. 

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin. Voi ne lammastarrat olivat ihania!

Vierailija
2/68 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin ja ei oltu. Haluttiin naapurin luulevan ja ei haluttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, vanhempani eivät kuuluneet kirkkoon enää siinä vaiheessa kun jostain jotain tajusin.

Vierailija
4/68 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin, mutta ei se auttanut mitään. Erosin kirkosta heti kun täytin 18.

Vierailija
5/68 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti ei tykännyt liimatuista omenista, koska oli perusluterilainen.  Lapset sai juosta ympäriinsä ja perustaa omaan arvostelukykyynsä.

Äitini oli fksu

Vierailija
6/68 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ja näin jälkeenpäin aikuisena mietin, että minkä ihmeen takia?!? Ilmeisesti ysärillä oli niin tylsää, että kaikki harrastukset ja menot otettiin ilolla vastaan.

Vierailija
7/68 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin. Saimme myös palmunoksatarroja.

Olen uskossa nykyäänkin.

Vierailija
8/68 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tallella vielä taulu lammastarroineen, uskoisin vuodelta 1967...

Vierailija
9/68 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkaan vanhemmat eivät koskaan käyneet kirkossa.

kirkossa käytiin häissä ja hautajaisissa.

en koe, että mua olisi mitenkään koetettu uskonnollistaa. Kuitenkin minut komennettiin lapsena pyhäkirkkoon.

Vierailija
10/68 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kävin, mutta oon niin vanha (38) että me saatiin kyllä kiiltokuvia eikä tarroja. Muistan edelleen miltä pyhäkoulun liima haisi. Muistan sieltä paljon muutakin, mutta liiman haju menee mukavien muistojen kilvassa kärkeen. Uskonnollisesta perheestä olen, siitä sittemmin aikuisiällä toipunut. 

Vierailija
11/68 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Tuleeko siitäkin nyt Purran lakiehdotus?

Vierailija
12/68 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin ihan huvikseni naapurissa pyhäkoulussa, kun ei ollut parempaakaan tekemistä.

Nyt pystyn haastamaan monet osaamisesta. En edes ole kuningatar, mutta pystyn haastamaan aihepiiristä.

Vierailija
13/68 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin. Kai se tosiaan oli sitä tekemisen puutetta ja äiti sai olla hetken rauhassa kun olin siellä. Siellä oli kaikki muutkin. Osallistuin muuhunkin seurakunnan toimintaan. Uskoa ei ikinä löytynyt, kun kaikki se oli ihan järjetöntä puuhastelua. 80 luvulla ei hirveästi mitään ohjattuja harrastuksia ollut  tytöille muuta kuin seurakunnan jutut ja jumppa.

Vierailija
14/68 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ihmettelin aina niitä jotka kävivät ja suostuivat siihen. Meillä oli koulussa aika kattavasti uskonnollisia tarinoita ja piirrettiin. Rippukoulu oli turha.

Vierailija
15/68 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu kävin, mutta oon niin vanha (38) että me saatiin kyllä kiiltokuvia eikä tarroja. Muistan edelleen miltä pyhäkoulun liima haisi. Muistan sieltä paljon muutakin, mutta liiman haju menee mukavien muistojen kilvassa kärkeen. Uskonnollisesta perheestä olen, siitä sittemmin aikuisiällä toipunut. 

Tä? Lammastarrat oli 1960-luvulla ja kiltsikat liimattiin. Olen niin vanha kuin 66.

Vierailija
16/68 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sua vanhempi (43) ja me saatiin tarroja. Tarroja on kuule ollut kauan jo!

Vierailija
17/68 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin. Voi ne lammastarrat olivat ihania!

Lammastarroja minäkin sain. 🐑

- n67v -

Vierailija
18/68 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko koraanikoulut? Husu on käynyt.

Vierailija
19/68 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin. Vain kerran.Totesin touhun tyhmäksi, enkä saanut siitä mitään irti. En mennyt enää.

Samoin tapahtui partion kanssa. Yhdenlaista lasten hyväksikäyttöä sekin, jouduime myymään ovelta ovella jotain juttuja.Ei kiinnostanut sellainen, joten jäi sekin siihen yhteen kertaan. (nämä jostain kaukaa 60-luvulta)

Vierailija
20/68 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisessa pyhäköulussa, mutta kerran viikossa seurakunnankerhossa, jossa uskonnollisella sisällöllä oli voimakas painotus. Ei saarnaamishengessä, mutta toki Raamatun tarinat ja kristilliset perinteet olivat mukana vuodenkierrossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän