Kävitkö lapsuudessasi pyhäkoulussa
Minä kävin. Naapurissa järjestettiin pyhäkoulua. Sain jonkun tarran jokaisella käynnillä liimattavaksi. En edes ollut mitenkään uskollisesta perheestä.
Kommentit (68)
Kävin kyllä 70-80 -luvuilla. Niissä oli paljon lapsia, oli ihan tavallista. Oli liimattavia tarroja tauluihin. Itselläni oli ainakin omenat, lammastarrat, kukat ja ihmisiä, joita sai liimata kirkonpenkkiin istumaan. Kävin jonkin verran seurakunnan pyhäkoulussa, mutta enemmän tykkäsin olla helluntalaisen pitämässä. Siellä oli flanello-taulu, jolla esitettiin näitä kertomuksia.
Kävin joka sunnuntai. Äitilläni oli minua kohtaan uskonnollinen kasvatus, vaikka ei itse käynyt kirkossa tai hänen mahdollinen usko ei näkynyt kotona mitenkään. Pyhäkoulussa sai myös välillä välipalaa, herkullista hedelmäsalaattia. Tämä 90 luvun lopussa - 00 alussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin. Saimme myös palmunoksatarroja.
Olen uskossa nykyäänkin.
Arvostan aitoa uskoa. Onko uskosi armoa?
Mitä tarkoitat? Armosta pelastun ja pelastumme.
Kyllä kävin, oli aina mukava päivä.
Tykkäsin käydä pyhäkoulussa. Erityisesti oli mukavaa laulaa.
kävin vähän aikaa 6-vuotiaana mutta en muista niiltä ajoilta yhtään mitään, muutakuin sen tilan jossa sitä pidettiin.
Vierailija kirjoitti:
Kävin. Voi ne lammastarrat olivat ihania!
Niin oli!!
Pyhäkoulussa kävin kavereiden kanssa kun samalla kylällä kolmessa talossa pidettiin. Kalatarroja liimattiin verkkotauluun. Kävin myös ahkerasti seurakunnan poikakerhossa ja kesäisin oli poikaleiri. Uskonnollinen puoli oli aika vähäistä ja lähinnä leikittiin tai pelattiin pihapelejä. En ole uskovainen ja kirkossa käyn vain häissä ja hautajaisissa.
M37