Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltapäivälehtien narsismi-artikkelit

Vierailija
01.06.2024 |

Iltapäivälehtien nettisivuilla jos jokin asia toistuu säännöllisesti, niin narsismia ja narsisteja käsittelevät artikkelit.

Näitä on aivan koko ajan. Mistään muusta sairaudesta tai persoonallisuushäiriöstä ei ole samanlaista tuputusta.

Mikä tässä on taustalla? Onko kyseessä jokin agenda? Jos ihmiset alkavat epäilemään ja nimeämään lähipiirinsä ihmisiä narsisteiksi, niin mitä siitä seuraa?

Kommentit (210)

Vierailija
121/210 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Olet minuakin nimitellyt, mutta kyse ei ollutkaan vain minusta. Vaan, että harrastat tuota toisten diagnosoimista narsisteiksi noin yleensäkin.

Ehkä vain kuvittelet asian? Ei ole narsistiksi nimittelyä jos tänne laitetaan vaikkapa Hannu Lauerman teksti narsisteista. Jos et itse ole narsisti, asialla ei ole sinulle mitään merkitystä.

Toi on just sitä kaasuvalotusta mistä syyttelet muita. Edellisillä sivuilla asettelit minunkin päähän narsisti-kruunua.

Noiden samojen viestien jakaminen joka ketjuun on muuten spämmäystä, mikä on palstan säännöissä kielletty.

Mistä sinulla kumpuaa tarpeesi tulla tälle kommenttipalstalle hiljentämään aiheesta käytävää keskustelua? Miksi et vain ohittanut koko ketjua?

Vierailija
122/210 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Olet minuakin nimitellyt, mutta kyse ei ollutkaan vain minusta. Vaan, että harrastat tuota toisten diagnosoimista narsisteiksi noin yleensäkin.

Ehkä vain kuvittelet asian? Ei ole narsistiksi nimittelyä jos tänne laitetaan vaikkapa Hannu Lauerman teksti narsisteista. Jos et itse ole narsisti, asialla ei ole sinulle mitään merkitystä.

Toi on just sitä kaasuvalotusta mistä syyttelet muita. Edellisillä sivuilla asettelit minunkin päähän narsisti-kruunua.

Noiden samojen viestien jakaminen joka ketjuun on muuten spämmäystä, mikä on palstan säännöissä kielletty.

Entä oletko itse joutunut useinkin narsistin pahoinpitelemäksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/210 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinulla kumpuaa tarpeesi tulla tälle kommenttipalstalle hiljentämään aiheesta käytävää keskustelua? Miksi et

Mistä sinulla kumpuaa tarve diagnosoida muita narsisteiksi? Miksi koet olevasi oikeutettu nimittelemään muita? Yrität hiljentää kaikki jotka huomattaa tästä.

Vierailija
124/210 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Mistä sinulla kumpuaa tarve diagnosoida muita narsisteiksi? Miksi koet olevasi oikeutettu nimittelemään muita? Yrität hiljentää kaikki jotka huomattaa tästä.

Vierailija
125/210 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa että jos oikeasti olet tekemisissä/ jopa narsistin kanssa suhteessa, niin se on aivan tolkutonta kärsimystä. Ei sitä ymmärrä kuin sellainen joka sen on kokenut. Kun olen soitellut sinne narsismin uhrien tuen puhelimeen, siitä on ollut todella paljon apua. Ihmisiä, jotka ovat kokeneet tämän saman. Suosittelen ehdottomasti, että mikäli olet tai epäilet olevasi oikeasti narsistin kanssa tekemisissä, niin ota vastaan se tuki sieltä.

Hommat menivät siihen pisteeseen, että ymmärsin lopulta minulla olevan kaksi vaihtoehtoa: sillalta hyppääminen tai avioero. Ei ole vaikeaa valita noista kahdesta vaihtoehdosta.

Narsistin kanssa homma menee niin että se ei ikinä muutu, pelikirjaan kuului koko paletti ja varsinkin se tunteisiin vetoaminen ja se kaikki... ei tässä mitään ongelmia ole sinun pitää luottaa.. miksi et luota... kaiken kääntäminen toisinpäin. Huhhuh. Se on aivan äärimmäisen traumaattinen kokemus.

Tämä.

Vierailija
126/210 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Mistä sinulla kumpuaa tarve diagnosoida muita narsisteiksi? Miksi koet olevasi oikeutettu nimittelemään muita? Yrität hiljentää kaikki jotka huomattaa tästä.

Lasken sinut narsistiksi ja tämä sinun palstalla spämmääminen on henkistä väkivaltaa.

Vierailija
127/210 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasken sinut narsistiksi ja tämä sinun palstalla spämmääminen on henkistä väkivaltaa.

Varmaan lasket kaikki ihmiset narsisteiksi jos narsismista tulee keskustelua ja narsisteja ei kehuta maasta taivaaseen.

Kukaan ei pakota sinua osallistumaan keskusteluun jos asia ei sinua koske, ja koet asian käsittelyn epämiellyttäväksi.

Vierailija
128/210 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti uhriutuu! Niin perinteistä käytöstä.

Vierailija
129/210 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku sanoo sinua netissä narsistiksi ja sinä sekoat täysin?

Vierailija
130/210 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Sä olet moneen kertaan sanonut, että olet yli 20 vuotta vainonnut rumpujen soiton vainoajaa.

Linkki sanomisiin, kiitos.

Aloita vaikka tästä ketjusta: 

Kuinka pitkään kestäisi aloittevalta rumpalilta tulla Seraa paremmaksi?

Missä kohdassa keskustelua mainitsemasi asia todetaan? Sera on siis joku improvisaatiovirtuoosi?

Näyttää Sera olevan maailman parhaita improvisaatiossa, ja motorisesti ensimmäinen lajiaan ihmiskunnan ja musiikin historiassa. Aika kova saavutus.

Vierailija
131/210 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku ihminen on mlkku niin hänestä leivotaan narsisti. 

Tuo ei ole totta. Virhearvioita tehdään varmasti myös, mutta moni on kyllä joutunut tekemisiin ihan oikeasti narsistin kanssa. Aidosta narsistista ei juurikaan voi erehtyä etenkin, jos on kyse lähellä olevasta ihmisestä eikä vain pintapuolisesta tuttavasta. Se on jotain sellaista, jonka vain asian kokeneet tietävät.

Joku tuossa aiemmin sanoi saaneensa tukea mm. Narsistien uhrien tuesta ja sama kokemus oli itselläkin. Kävin aikoinaan muutamassa ryhmätapaamisessa ja tuli varsin selväksi, että me kaikki noin 10 ihmistä todellakin tiesimme mistä jokainen meistä puhui. Jaoimme tarkkoja yksityiskohtia lukuunottaman täysin samanlaisen kipeän ja joskus hurjankin kokemuksen.

Vierailija
132/210 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan lasket kaikki ihmiset narsisteiksi jos narsismista tulee keskustelua ja narsisteja ei kehuta maasta taivaaseen.

Lasken sinut narsistiksi mm. siksi, koska olet ylimielinen ja harhainen valehtelija. Nimittelet kaikkia narskuiksi, mutta et itse kestä kritiikkiä.

Miksi sinua pitäisi kehua maasta taivaaseen? 

Vierailija
133/210 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se samanlaista kaasuvalotusta kuin sunkin jutut siitä, että et ole koskaan vainonnut mitään soittajaa yli 20 vuotta? Sekin on ollut joku muu.

Vierailija
134/210 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se samanlaista kaasuvalotusta kuin sunkin jutut siitä, että et ole koskaan vainonnut mitään soittajaa yli 20 vuott

En ole ollut missään netin foorumeilla yli kahtakymmentä vuotta, joten se en voi olla minä. Mutta sulla oli se skitsofrenia, niin harhapäissäsi kuvittelet niin.

Vierailija
135/210 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasken sinut narsistiksi mm. siksi, koska olet ylimielinen ja harhainen valehtelija. Nimittelet kaikkia narskuiksi.

Missä olen ollut ylimielinen ja mitä olen valehdellut? En ole nimittänyt kaikkia narskuiksi, vain sinua, ja sekin vain siitä syystä, että käytöksesi on tyypillistä narsistin käytöstä. Jos et halua, että sinua kutsutaan narsistiksi, älä käyttäydy kuin oppikirjaesimerkki narsistista-

Vierailija
136/210 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maallikko ei yhtäkään listaa lukemalla pysty toiselle narsismia diagnosoimaan.

Ja lääkäriin narsistia ei saada joka tekisi sen virallisen diagnoosin. Harvalla lääkärillä on myös omakohtaista kokemusta narsistien harjoittamasta väkivallasta, eikä narsisti lääkärille koskaan riehu samalla tavalla kuin läheisilleen.

Jokainen narsisti käyttäytyy samalla tavalla kuin toinenkin narsisti, joten narsistien kaavamaiset käytösmallit on helppo oppia tunnistamaan kun on yhteen narsistiin elämässään törmännyt.

Tiedän yhden narsistin jolle psykologi on sanonut että hän on täysin terve. Vaikka ei ole, sotkee ihmissuhteita, tuhoaa toisten ihmisten välejä, aiheuttaa potkuja ihmisille, juoruaa, mustamaalaa, valehtelee, manipuloi jne.

Vierailija
137/210 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistien väkivallan uhrien psykiatrinen hoito maksaa veronmaksajille satoja miljoonia joka vuosi. Eikä rahalla siltikään saa enää ehjää mieltä.

Vierailija
138/210 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:En ole ollut missään netin foorumeilla yli kahtakymmentä vuotta,

Narsismiin liittyy myös aina valehtelua, joka voi olla patologistakin.

Vierailija
139/210 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasken sinut narsistiksi mm. siksi, koska olet ylimielinen ja harhainen valeh

Sinulta puuttuu kyky itsereflektioon. Olet todellakin ylimielinen. Ja taatusti nimittelet kaikkea mikä liikkuu narsistiksi. Ja sitten uhriudut kun joku antaa siitä palautetta.

Vierailija
140/210 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: ole ollut missään netin foorumeilla yli kahtakymmentä vuotta, joten se en voi olla minä.

No mitä mieltä olet sellaisesta sekopäästä joka on haukkunut, vainonnut ja mustamaalannut jotain soittajaa netissä jo yli 20 vuotta saavuttamatta yhtään mitään? Vaikuttaako mielestäsi psyykkisesti terveen ihmisen käytökseltä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi