Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltapäivälehtien narsismi-artikkelit

Vierailija
01.06.2024 |

Iltapäivälehtien nettisivuilla jos jokin asia toistuu säännöllisesti, niin narsismia ja narsisteja käsittelevät artikkelit.

Näitä on aivan koko ajan. Mistään muusta sairaudesta tai persoonallisuushäiriöstä ei ole samanlaista tuputusta.

Mikä tässä on taustalla? Onko kyseessä jokin agenda? Jos ihmiset alkavat epäilemään ja nimeämään lähipiirinsä ihmisiä narsisteiksi, niin mitä siitä seuraa?

Kommentit (210)

Vierailija
201/210 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaus: "Skitsofrenia aiheuttaa vainoamisen kokemuksia ja tunnetta, että kaikki on narsisteja, jotka pahoinpitelee. Jatkuva uhriutuminen ja muiden syyttely on narsismin merkkejä."

Hei! Oletko usein joutunut itse narsistin väkivallan uhriksi? Kerrotko?

Mulla ei ole tapana uhriutua.

"Älä uhriudu."

Noinko sä sanot sille 4-vuotiaalle lapselle jonka pahoinpitelit sen jälkeen kun ensin pahoinpitelit hänen äitinsä?

Kyllä, jos ihminen on 4-vuotiaan tasolla vielä aikuisenakin ja jankkaa samasta asiasta päivästä toiseen. Niin jatkuvasta uhriutumisesta voi huomauttaa.

Jokainen narsisti on pikkulapsen tasolla henkisesti koko elämänsä ajan, ja lapsen tasolla olleessaan uskaltaa riehua väkivaltaisesti vain läheisilleen.

Vierailija
202/210 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaus: "Skitsofrenia aiheuttaa vainoamisen kokemuksia ja tunnetta, että kaikki on narsisteja, jotka pahoinpitelee. Jatkuva uhriutuminen ja muiden syyttely on narsismin merkkejä."

"Älä uhriudu."

Noinko sä sanot sille 4-vuotiaalle lapselle jonka pahoinpitelit sen jälkeen kun ensin pahoinpitelit hänen äitinsä?

Kyllä, jos ihminen on 4-vuotiaan tasolla vielä aikuisenakin ja jankkaa samasta asiasta päivästä toiseen. Niin jatkuvasta uhriutumisesta voi huomauttaa.

et vastannut taaskaan kysymykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/210 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Älä uhriudu."

Hyvin kuvailit taas itseäsi. Sinä olet tosiaan pikkulapsen tasolle jäänyt uhmakas jankkaaja.

Vierailija
204/210 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Hyvin kuvailit taas itseäsi. Sinä olet tosiaan pikkulapsen tasolle jäänyt uhmakas jankkaaja.

Entä oletko usein joutunut itse narsistin väkivallan uhriksi? Kerrotko?

Vierailija
205/210 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Hyvin kuvailit taas itseäsi. Sinä olet tosiaan pikkulapsen tasolle jäänyt uhmakas jankkaaja.

Eli sä syytät jotain seraa siitä, että susta ei koskaan tullut yhtään mitään?

Vierailija
206/210 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:En ole jankannut mitään 20 vuotta, mutta sinä olet.

Joku voisi olla ylpeä siitä, että suomalainen on taas paras jossain asiassa mailmassa, mutta sinä et.

Vierailija
207/210 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:En ole jankannut mitään 20 vuotta, mutta sinä olet.

Joku voisi olla ylpeä siitä, että suomalainen on taas paras jossain asiassa mailmassa, mutta sinä et.

Taidoiltaan keskinkertainen narsisti ei kykene kehumaan muita vaikka joku olisi maailman paras.

Vierailija
208/210 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että narsisteja on oikeasti vain 1% Suomalaisista. Erilaisia persoonallisuushäiriöitä on 5-15% väestöstä arvion mukaan. Itse uskon kyllä, että narsismi on yhtä yleinen, kuin epävakaa persoonallisuushäiriö. Tiedän monia epävakaita, itseni mukaan lukien. Miksi narsismi sen harvinaisempaa olisi, sillä se on traumaperäinen häiriö kuten epävakauskin? Uskon, että jokainen ihminen kyllä tapaa narsistin jossain vaiheessa elämäänsä, todennäköisesti useammankin. Et vain tiedä sitä, paitsi jos uhriksi joudut. 

Vierailija
209/210 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että narsisteja on oikeasti vain 1% Suomalaisista. Erilaisia persoonallisuushäiriöitä on 5-15% väestöstä arvion mukaan. Itse uskon kyllä, että narsismi on yhtä yleinen, kuin epävakaa persoonallisuushäiriö. Tiedän monia epävakaita, itseni mukaan lukien. Miksi narsismi sen harvinaisempaa olisi, sillä se on traumaperäinen häiriö kuten epävakauskin? Uskon, että jokainen ihminen kyllä tapaa narsistin jossain vaiheessa elämäänsä, todennäköisesti useammankin. Et vain tiedä sitä, paitsi jos uhriksi joudut. 

Vaikka narsisteja ei olisi väestöstä kuin yksi prosentti, niin se on silti yleisimpiä pään vakavia vikoja. Mitäköhän palstan sääntöä viestini rikkoo, että se pitää poistaa?

Vierailija
210/210 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä täällä uusimmassa lukee? https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000011219825.html On maksumuurin takana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän