Tekisi mieli joskus tilata ostokset kotiin, mutta en kehtaa
Ja syynä on tietysti se, että asun kaupungissa, ja lähin kauppa on alle kilometrin päässä kotoa, enkä missään maaseudulla jossa kauppoihin on kymmeniä kilometrejä matkaa.
Ja kysymys kuuluukin, että onko mielestäsi outoa käyttää näitä ostosten kuljetuspalveluja jos ei asu kaukana kaupoista?
Kommentit (33)
Eikö nuo kotiinkuljetukset toimi pääosin juuri kaupungeissa ja taajamissa?
Miksi sitä pitäisi hävetä?
Mitä hävettävää siinä on jos työllistää kuljettajia ja sitähän varten ne ovat että tienaavat palkkansa ruuan yms. kuljetuksista kotiovelle.
Yksi naapuri on niin saita ettei sillä käy koskaan postin ja muidenkaan firmojen kuljetusautoja niillä ovella, ollen niillä oma peräkärry. Yksi kysyi miksi siellä käy koko ajan kuljetusautot ja sanoin vaan ettei ole peräkärryä kun kaikilla muilla oli pihassa joku peräkärry. Ihan kaikilla omakotitalo asukkaalla on peräkärry pihassa ja meillä ei ole.
No minä maksan kotiin kuljetuksesta ennemmin kuin ostaisin kalliin peräkärryn tuohon pihaan seisomaan. Ei se sitä hintaansa tienaa ja kotiin kuljetus tulee halvemmaksi.
Mitä kaikkea muuta jätät tekemättä vain koska et kehtaa? Mahtaa olla rajoittunut elämä.
Outo kysymys. Meitä liikuntarajoitteisia on paljon ja ainoa tapa saada ruokaa on tilata se kotiovelle. Ruokaa rakastavana on ollut suorastaan tuskallista alistua siihen, ettei pääse itse kauppaan tekemään ostoksia, koska niin mielelläni kiertelisin ja katsoisin kalatiskit jne. Lähin kauppa mulla 100 metrin päässä, mutta minkäs teet.
Minä käytän wolttia vaikka asun keskustan lähellä ja kilometrin säteellä paljon ruokapaikkoja. Muuten varmaan tilaisin ostoksiakin kotiin, mutta kauppa on melkein naapurissa.
Asun 1.5km päästä kaupasta ja tilaan ruuat kotiin lähikaupungin Prismasta. Muuten kuljetusväki tietää minut jo niin hyvin että soittelee kuin tutuilleen ja tietävät mihin jättää paketin jos en ole kotona tiputus hetkellä.
Ahkera olet kyllä kun kaikki muut asiat teet. Mulla on lukematon määrä asioita joita en kehtaa tehdä. Paljon aloitusta vaille valmiita.
Itse et edes jaksaisi kantaa yhdellä kerralla julkisilla kaikkea. Ajattele, että säästät luontia, kun et suhaa bussilla neljää kertaa edestakaisin. Vielä näillä tappohelteillä, kun ruoka jo pilaantuu matkan varrella. Pakasteet ja jätskit sulavat, kananmunat menevät rikki, kun bussi jarruttaa.
Saat kissahiekät, isot säästöpakkaukset veskipaperia ja kivennäisvesiä oven taakse. Mikä ihana vapaus. Ja ennenkaikkea aikaa säästyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ostoksien kuljettaja olisi riemuissaan kun olisi lyhyt matka.
Ei välttämättä edes pidä paikkaansa että kerätään siitä lähimmästä kaupasta!
Kyllä ne kerätään. Samoin Woltilla ja Fazerilla on omat varastot joista ne haetaan. Pystyt seuraamaan reaaliajassa sitä missä kuljettaja menee ennen sinua, ja aina on käynyt kaupalla hakemassa tilauksen ennen kun saapuu.
Woltista ja Fazerista en tiedä, mutta S-K, Prisma ja Cittari valitaan itse, mistä toimipisteestä tilataan. Valikoima on sen mukainen.
Mutta saako nuori ihminen hakea ruuat kaupasta vetokärryllä vai katsotaanko kauhean naureskellen?
Vierailija kirjoitti:
Mutta saako nuori ihminen hakea ruuat kaupasta vetokärryllä vai katsotaanko kauhean naureskellen?
Riippuu kärrystä ja riippuu nuoresta. Outo kysymys, ulkomailla kärry on ollut suurinta hottia jo vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kärrystä ja riippuu nuoresta. Outo kysymys, ulkomailla kärry on ollut suurinta hottia jo vuosia.
😄
Anna mennä vaan.