Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntoutustuen jatko

Vierailija
01.06.2024 |

Täältä palstalta löytyy varmaan muitakin kuntoutustuella olevia, joten kyselen kauanko teillä on mennyt jatkohakemusten yhteydessä päätöksen saamiseen.

Jokaisella toki yksilöllinen tilanne, kuitenkin jotain osviittaa ajallisesta kestosta olisi mukava saada.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ne vaan veetuilevat, eivät välitä tai ei ymmärrä. Ymmärtävät sitten, jos ja kun omalle kohdalle sattuu. Tarpeeks kauan ku huutelee, niin karma eiköhän se karma jotenkin anna takaisin.

Karma? Mikä hindu sä olet?

Vierailija
22/41 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-11 viikkoa, riippuen ruuhkasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevalta päätökset tulivat noin kuukaudessa. Niin kuntoutustuet kuin eläke.

Suosittelen kyllä työkyvyttömyyseläkettä. Eläke ja sivutoiminen työ tuottavat minulle yli 5000 euroa kuukaudessa. Huipputulot työmäärään nähden. Kokoomusta äänestelen.

Vierailija
24/41 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen kyllä työkyvyttömyyseläkettä. Eläke ja sivutoiminen työ tuottavat minulle yli 5000 euroa kuukaudessa. Huipputulot työmäärään nähden. Kokoomusta äänestelen.

Elä höpötä, siinä on raja minkä saa tienata tk eläkkeellä.

Vierailija
25/41 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella on henkilökohtaiset tulorajat. 

Vierailija
26/41 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on iso eläke, on myös iso tuloraja. Perusasioita.

Vierailija
27/41 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen myönteisen (lyhyen) kuntoutustukijakson jälkeen on tullut pelkkää hylkyä. Tilanteeni ei ole aidosti parantunut ollenkaan, mutta työeläkeyhtiön arvion mukaan on. Miten ihmeessä kuntoutustuen voi saada? Kyseessä tuki- ja liikuntaelinsairaus, vammautuminen leikkauksessa. 

Vierailija
28/41 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ensimmäinen kuntoutustuki oli 1 kuukausi, jonka jälkeen jatkot 3 kuukautta, 6 kuukautta ja 8 kuukautta. 

Ensimmäinen hakemus kesti muistaakseni melkein kaksi kuukautta, jatkot ovat tulleet ihan päivissä. Jokaisella kerralla olen kuitenkin aina pelännyt hylkäävää päätöstä, koska niin paljon niistä kuullut. Lääkärit ovat kyllä aina sanoneet, että he eivät näe mitään syytä miksei menisi läpi. Tähän mennessä he ovat onneksi olleet oikeassa, jonka vuoksi ei ole taloudellisesti pudonnut niin syvään ahdinkoon, jossa jo terveydentilan puolesta on.

Vierailija
29/41 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli ekasta hakemuksesta päätös kahdessa päivässä ja toinen hakemus olikin tk-eläkkeeseen ja sekin tuli kahdessa päivässä. Ehdin ilmoittautua työttömäksikin, kun ekaa kertaa hain kuntoutustukea, koska luulin hakemusten käsittelyn kestävän. TE-toimistossakin ihmeteltiin, miten nopeaa toimintaa oli.

Vierailija
30/41 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tuomitse, olen itsekin siinä joukossa. Tarkoitin näitä alunperin työhaluttomia, jotka kyllä osaavat keplotella niin, että edes karenssi ei napsahda. Sairauden takia työtön ei missään nimessä ole ikityötön, monella on pitkä työura takanaan ja sitten tällä tavalla palkitaan, ei edes TKE:tä jos ei ole päässä vikaa.

Vierailija
31/41 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan se vaikeampaa päästä kuntoutustuelle/eläkkeelle, jos maksettavaksi tuleva eläke on keskimääräistä suurempi? Laskelmoidaankohan siinä, että mahdollinen työttömyysturva + muut mahdolliset etuudet tulevat yhteiskunnalle halvemmaksi kuin se vajaan 3000 eläke.

Ei se vajaan kolmen tonnin eläke maksa yhteiskunnalle yhtään sen enempää kuin työttömyysturvakaan, ellei kyse ole entisestä kunnan tai valtion työntekijästä. Valtio maksaa muille työeläkkeestä ja työkyvyttömyyseläkkeestä peruspäivärahaa vastaavan osuuden.

Vierailija
32/41 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhimmillään pari päivää, pisimmillään kuusi viikkoa.

Vierailija
33/41 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten saitte edes myönteisen päätöksen kuntoutukseen? Minä sain hylkäyksen sekä eläkevakuutusyhtiöstä että kelasta.

Kelan vaativaan lääkinnälliseen kuntoutukseen on kriteerit, joiden tulee täyttyä. Esimerkiksi kuntoutusohjaaja tai sosiaalityöntekijä voi tarvittaessa selventää asiaa kanssasi ja tehdä oikaisupyynnön tai valituksen, mikäli hakemus on hylätty väärin perustein.

Vierailija
34/41 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 5 viikkoa. Jatkoa on tosi vaikeaa saada, yleensä joutuu työmarkkinatuelle ekan kuntoutustukivuoden jälkeen. 

Höpö höpö. Jatkohakemuksista hylätään murto-osa, ensimmäisistä paljon useampi.

Vierailija
35/41 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten saitte edes myönteisen päätöksen kuntoutukseen? Minä sain hylkäyksen sekä eläkevakuutusyhtiöstä että kelasta.

Kelan vaativaan lääkinnälliseen kuntoutukseen on kriteerit, joiden tulee täyttyä. Esimerkiksi kuntoutusohjaaja tai sosiaalityöntekijä voi tarvittaessa selventää asiaa kanssasi ja tehdä oikaisupyynnön tai valituksen, mikäli hakemus on hylätty väärin perustein.

Ammatillisesta kuntoutuselvityksestä voi saada mahd.lääkinnälliseen. Heillä on tod.näk tarvetta katsoa potilastietoja?

Vierailija
36/41 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mennyt aina vähintään 1kk Kelan kanssa. Kannattaa varautua kahteenkiin kuukauteen. Niissä kestää, vaikka netissä Kelan sivuilla lukisi lyhyemmät käsittelyajat.

Sitten kun Kela on hyväksynyt ensin, on vakuutusyhtiönikin aina hyväksynyt, tuossa menee vain päiviä.

Jos saat asumistukea, kannattaa olla ajoissa liikkeellä, ettei tukesi katkea. Toki voit hakea yleistä asumistukea varuiksi, mutta senkin käsittely vie kuukauden tai pari.

Vierailija
37/41 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hakemus käsittelyssä parhaillaan. Viimeksi kun katsoin niin Kelan sivuilla luki käsittelyajan olevan keskimäärin 37 päivää. Itselläni on yleensä tullut päätös keskimääräistä nopeammin, koska olen selvä tapaus. Juuri pääsin pois 5 kk pakkohoidosta, joten tuskin ne mua työkykyisenä pitää. 

Vierailija
38/41 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on hakemus käsittelyssä parhaillaan. Viimeksi kun katsoin niin Kelan sivuilla luki käsittelyajan olevan keskimäärin 37 päivää. Itselläni on yleensä tullut päätös keskimääräistä nopeammin, koska olen selvä tapaus. Juuri pääsin pois 5 kk pakkohoidosta, joten tuskin ne mua työkykyisenä pitää. 

Voi ne ehkä silti kokea, että olisit kuitenkin kykenevä edes johonkin työhön. Minkä ikäinen olet..?

Vierailija
39/41 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmillaan kuukausia.

Mitään kuntoutumisrauhaa ei ole, koska jatkoa pitää alkaa hakea edellisen kauden pituudesta riippuen heti päätöksen jälkeen tai itseasiassa olisi pitänyt jopa jo ennen sitä, jos ei halua katkoksia. 

Vierailija
40/41 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo 37 päivää tarkoitaa sitten 37 arkipäivää. Pitää lisätä viikonloput ja mahdolliset pyhät tuohon aikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi