Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita ihmisiä jotka ei ole ikinä saannu rahaa yhteiskunnalta?

Vierailija
31.05.2024 |

Minä siis opiskelin ja asuin vanhemmillani silloin enkä ollu oikeutettu tukiin, sitten kun valmistuin niin menin töihin ja en ole ollut työttömänä koskaan. Kannatan nykyistä hallitusta ja olen ytk jäsen. 

Palkkani ei ole kovin iso ja kyllä minulle myös kelpaisi tukia mutta en saa niitä joten siksi on hyvä että tukia leikataan.

M32

Kommentit (120)

Vierailija
101/120 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ollut tuohon ikään mennessä saanut mitään suoraan rahana tulevia tukia. Hain opintotukea 1. vuonna yliopistossa opiskellessa, mutta jouduin maksamaan sen takaisin kun tein koko ajan kokopäivätöitä.

Voi silti olla, että sinäkin saat joskus lapsia tai sairastut. Kun sitten kaipaat päivärahaa tai julkista terveydenhuoltoa, niin muista ketä äänestit...

Lapsia en ole tälläiseen yhteiskuntaan tekemässä. Päivärahat maksaa työttömyyskassat.

M32

Voi poika hyvä. SAIRAUSpäivärahaa ei tule työttömyyskassasta. Olisiko pitänyt opiskella enemmän?

Saa olla aika kauan sairaana, että kela mitään maksaa. Eli yli 2kk. 

Huokaus. Työnantaja saa sen sairauspäivärahan Kelasta sitä ennen, koska maksaa palkkaa sairaalle. Sairauspäivärahaa maksetaan, jos sairastaa yli 10 päivää. Sillä palkallisella sairauslomalla tulee yhtä lailla kuluja.

Ihan samalla tavalla se kuormittaa yhteiskuntaa, maksetaan sairauspäiväraha työnantajalle tai työntekijälle. 

Vierailija
102/120 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat yhteiskunnan tukea joka kerta kun ostat apteekista Kela-korvattavia reseptilääkkeitä. Vanhempasi ovat saaneet sinusta lapsilisää. Ja elättäneet sinut.

Työssäkäyvien ihmisten ei tulisikaan tarvita asumistukea. Mutta et koskaan tiedä sairastutko tai saatko lapsia.

Minä en ole koskaan ostanut apteekista mitään, enkä tiedä oliko 60 luvulla lapsilisiä.

Oli lapsilisät jo 1948. Toivottavasti aloittaja pysyy edelleen terveenä. Ei siitä yhteiskunnan maksamasta rahasta osaa kovin iloita, kun apteekkikuitissa on omavastuu 2,50€, Kelakorvaus 1728€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/120 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koululaitoksemme on surkean epäonnistunut nykyään. Minä kirjoitin -86 ällän paperit ja opin paljon niin historiasta kuin silloisesta nyky- yhteiskunnasta. Lisäksi sain elävää historian ja yhteiskunnan oppia oikealta vanhusikäpolvelta joista moni oli syntynyt 1800-luvun puolella ja elänyt kaikki isot sodat jne.

Nykykoulu kasvattaa luku- ja sisälukutaidottomia, medialukutaidottomia ja trumppilaisen tyhmiä ihmisiä. 

Vierailija
104/120 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsena oli kunnan tarha, koulu, hammaslääkäri, kunnan lääkäri? Kunnan opet tai valtion? Teiden kunnossapito? 

Nyt oli kyse rahasta eli mitä rahaa yhteiskunta on maksanut pankkitilillesi. Minulle 0e.

M32

Tänne myös maksettu 0 euroa. Sensijaan minä maksan tuhat euroa kuukausittain tälle yhteiskunnalle, eli 12000 euroa vuodessa.

Meidän perhe maksaa veroina takaisin yhteiskunnalle 52000e/v. 

Edes pienituloisina ei saatu tukia lapsilisää ja äitiyspäivärahaa lukuunottamatta

Vierailija
105/120 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyslomarahat ja isyyslomarahat lasketaan sosiaaliturvamenoihin, ne maksaa kela, mitä isompi palkka sitä enemmän saa. Sama sairaslomarahoissa.

Vierailija
106/120 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä.ikäisenä opiskelit? Minä vuonna? Vanhempien tulot ei ole vaikuttaneet täysi-ikäisen opintotukiin.

Vierailija
107/120 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ollut tuohon ikään mennessä saanut mitään suoraan rahana tulevia tukia. Hain opintotukea 1. vuonna yliopistossa opiskellessa, mutta jouduin maksamaan sen takaisin kun tein koko ajan kokopäivätöitä.

Voi silti olla, että sinäkin saat joskus lapsia tai sairastut. Kun sitten kaipaat päivärahaa tai julkista terveydenhuoltoa, niin muista ketä äänestit...

Lapsia en ole tälläiseen yhteiskuntaan tekemässä. Päivärahat maksaa työttömyyskassat.

M32

Voi poika hyvä. SAIRAUSpäivärahaa ei tule työttömyyskassasta. Olisiko pitänyt opiskella enemmän?

Vakavasti sairastuessa 2kk on lyhyt aika. Siksi toiseksi palkallisen sairausloman pituus riippuu työsuhteen kestosta.

Vierailija
108/120 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsena oli kunnan tarha, koulu, hammaslääkäri, kunnan lääkäri? Kunnan opet tai valtion? Teiden kunnossapito? 

Nyt oli kyse rahasta eli mitä rahaa yhteiskunta on maksanut pankkitilillesi. Minulle 0e.

M32

Suurin osa rahasta jolla yhteiskunta tukee kansalaisiaan, ei ole pankkitilille tulevaa. Tiedoksi. Se, että osa reseptilääkkeistäsi maksetaan, on jo suoraa tukea. 

Vierailija
109/120 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet saanut lapsilisää, ilmaisen koulutuksen, neuvolan jne. Kyllä sinuunkin on verorahoja uponnut ihan kiitettävästi. 

Lapsilisän sai vanhempani,koulutuksesta en saannut rahaa tililleni, neuvolasta en saannut rahaa tililleni. Milloin tulee minun vuoro saada rahaa tililleni palkkani päälle? Onko ainoa mahdollisuus vapaaehtoinen työttömyys?

M32

En ymmärrä miksi hyväosainen kyselee jotain omaa vuoroansa saada rahaa tilille?

Etkö käsitä, että vielä yhteiskunnan tukiakin suurempi etuoikeus on se, ettei ole koskaan niitä tarvinnut? Ei se ole sun päätös kuin pieniltä osin, suurimmaksi osaksi se on erittäin hyvää tuuria.

Nimenomaan näin. 

Vierailija
110/120 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32

Tänne myös maksettu 0 euroa. Sensijaan minä maksan tuhat euroa kuukausittain tälle yhteiskunnalle, eli 12000 euroa vuodessa.

Meidän perhe maksaa veroina takaisin yhteiskunnalle 52000e/v. 

Edes pienituloisina ei saatu tukia lapsilisää ja äitiyspäivärahaa lukuunottamatta

Mutta koulutus ilmeisesti jäi kokonaan välistä, mistä tuli säästöjä yhteiskunnalle.

Etkö ymmärrä, että suurin osa verorahoista ei mene ihmisten tilille maksettaviin tukiin vaan kaikkeen siihen, mikä tekee tästä järjestäytyneen yhteiskunnan ja elätte mukavaa elämää.

Vierailija
111/120 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiseen 20 vuoteen en ole saanut tukia, Minä olen nuorena saanut opintorahaa, äitiyspäivärahaa ja kotihoidontukea. 

Vierailija
112/120 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeiseen 20 vuoteen en ole saanut tukia, Minä olen nuorena saanut opintorahaa, äitiyspäivärahaa ja kotihoidontukea. 

Onneksi koulutuksesi oli taianomaisesti ilmaista. Lasten päivähoitoon et mielestäsi saanut tukea, koska sitä tukea ei lasketa kun ei tullut juuri sinun tilille, vaikka veronmaksajat sen maksoi.

Etkä koskaan vanhene. Ne suurimmat kulut yhteiskunnalle tulee, kun elät elämän viimeistä kolmannesta.

Vierailija
113/120 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32

Vakavast

Edelleenkin se sairauspäiväraha maksetaan työnantajalle, jos saikku kestää yli 10 päivää palkallisennsairausloman aikana. Ihan sama tuki se on silloinkin, sen saa vaan se työnantaja. 

Vierailija
114/120 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mussuttaa ne jotka elää kelan tuilla.

Vierailija
115/120 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukiloiset takajaloillaan tässä keskustelussa. Kuinkas muutenkaan.

Vierailija
116/120 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran otin vahingossa asumislisää kesän aikana yhteensä 900e. Kela lähettikin siitä hyvästä 2500euron takaisinmaksulaskun perässä, joten yhteiskunta on saanut minulta tukia. 

Vierailija
117/120 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuaa hieman aihetta, laitan kuitenkin.

Tapasin nykyisen mieheni 28 vuotta sitten, olin jäänyt leskeksi muutamaa vuotta aikaisemmin.

Sain leskeneläkettä, eläkkeensaajien asumistukea ja lapsen puoliorpojen eläkettä. Tulimme rahallisesti hyvin toimeen, mutta nykyinen mies katsoi sitä pahalla. Hän muisti joka kuukausi mainita siitä miten elän lasteni (2kpl) yhteiskunnan siivellä ja käytämme järjestelmää hyväksi 

Lähdin opiskelemaan ja sain eläkkeeni lisäksi sitten opintorahaa, mikä oli vielä omiaan ärsyttämään miestäni.

Aikaa kului ja hänen vanhempansa alkoivat sairastelemaan, joutuivat soittelemaan ambulanssia, tehtiin isoja leikkauksia. 

Miehen sisko sai vammaisen lapsen joka ei ikinä pärjää omillaan.

Miehen sisko sairastui syöpään jota hoidetaan nyt aktiivisesti.

miehen sairaita vanhempia nyt hoidettu HUS teho-osastoa myöten, samoin siskoa ja siskon lasta.

Omaistensa hoidossa mieheni ei näe ongelmaa, he eivät kuormita yhteiskuntaa.

Mutta edelleen hän näkee ongelmana leskeneläkkeeni ja aikoinaan minun lasteni olleet orvon eläkkeet.

Vierailija
118/120 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32

Kela maksaa työssäkäyvän sairausloman 9 karenssipäivän jälkeen,  joko työnantajalle tai työntekijälle, riippuu hakijasta. Korona aikana se maksettiin jo ensimmäisestä päivästä. 

Samoin työterveydenhoidosta Kela maksaa työnantajalle 50-70% kuluista. 

Ja jokaisen meidän koulutuksen hintalappu lähentelee vähintäin puolta miljoonaa euroa per henkilö. 

Joku 2v ammattikoulun hintalappu on 60.000-120.000 €/tutkinto, sisältää opetuksen, materiaalit, henkilökunnan palkat,  rakennukset ja niiden ylläpito, kuten lämmitys jne. Lääkäri 200.000-400.000€. 

Ja kun puhutaan peruskoulun hintalapusta se on satoja tuhansia euroja, puoleen miljoonaan. 

Vierailija
119/120 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivuaa hieman aihetta, laitan kuitenkin.

Tapasin nykyisen mieheni 28 vuotta sitten, olin jäänyt leskeksi muutamaa vuotta aikaisemmin.

Sain leskeneläkettä, eläkkeensaajien asumistukea ja lapsen puoliorpojen eläkettä. Tulimme rahallisesti hyvin toimeen, mutta nykyinen mies katsoi sitä pahalla. Hän muisti joka kuukausi mainita siitä miten elän lasteni (2kpl) yhteiskunnan siivellä ja käytämme järjestelmää hyväksi 

Lähdin opiskelemaan ja sain eläkkeeni lisäksi sitten opintorahaa, mikä oli vielä omiaan ärsyttämään miestäni.

Aikaa kului ja hänen vanhempansa alkoivat sairastelemaan, joutuivat soittelemaan ambulanssia, tehtiin isoja leikkauksia. 

Miehen sisko sai vammaisen lapsen joka ei ikinä pärjää omillaan.

Miehen sisko sairastui syöpään jota hoidetaan nyt aktiivisesti.

miehen sairaita vanhempia nyt hoidettu HUS teho-osastoa myöten, samoin sis

Leskeneläke ja lapsille eläkeen maksaa taas eläkevakuutusyhtiö tai jos kuollut tapaturmaisesti niin  vakuutusyhtiö, eikä niitä makseta verovaroista. 

Vierailija
120/120 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää tämä ihmisten tietämättämyys ja yleissivistys, vaikka Suomessa ilmainen koulutus. Ja mitä persumpi, sen yleisempi. 

Harvan tilille niitä tukia ja etuuksia maksetaan, vaan suurin osa verovaroista menee kansalaisten palvelujen tuottamiseen, joista jokainen meistä hyötyy. Myös ap. et pystyisi tekemään ilman veronmaksajien tukea tätäkään aloitusta, ellei verovaroja käytettäisi tietoverkostoihin. 

Tässä muutama hintalappu yhteiskunnan palveluista

https://yle.fi/aihe/a/20-10002414

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan