Te kenelle tehty abortti! Asiallinen kysymys!
Miten selvisitte henkisesti abortin jälkeen? Kaduitteko aborttianne?
Pelkään itse olevani raskaana, eikä elämäntilanteeni ole välttämättä suotuisa kolmannelle lapselle :`(
Olen tosi herkkä, enkä tiedä kuinka selviäisin abortista, varsinkin kun katson kahta ihanaa lastani ja ajattelen että jos olisin heidät abortoinut...
Toivon asiallisia vastauksia!
Kommentit (35)
loppuupa juominen jos oikeasti lasta haluaa...
jos saisin lääkkeellisen keskeytyksen, niin voisin uskotella sen keskenmenoksi :(
Musta on niiiin kamalaa miettiä tällaisia asioita, kuulunhan kumminkin abortin vastustajiin, ja olen katsonut aborttivideonkin :`(
Luulen kyllä että en voisi tehdä aborttia, ja tämä keskustelukin vähän helpotti :)
Kiitos kaikille kommenteistanne!
Minulla on ollut tapana ajatella että kyllä kaikki järjestyy aina, tavalla tai toisella ja sain teiltä vahvistusta nyt kun itseltä meinasi jo usko loppua :)
Se pikkuinen haluaa tulla teidän perheeseenne. Et ehkä näe tämän raskauden hienoa merkitystä nyt vielä, mutta varmasti ymmärrät sen 10 vuoden kuluessa.
jos todellakin pidät lapsen :) Et tule ainakaan katumaan!
minä kadun lapsiani joka toinen viikko! :) Vierailija:
jos todellakin pidät lapsen :) Et tule ainakaan katumaan!
Ja olen myös sitä mieltä että lapsien tekemistä ei ikinä kadu. :) ap
Vierailija:
Se pikkuinen haluaa tulla teidän perheeseenne. Et ehkä näe tämän raskauden hienoa merkitystä nyt vielä, mutta varmasti ymmärrät sen 10 vuoden kuluessa.
kun olin 22- vuotias. En halunnut lasta, mies ehkä hiukan. Mulla oli opiskelut kesken, asuttiin kämpässä jossa ei suihkua, muuten kyllä ihana ja halpa kämppä. Muutaman viikon pohdin mitä teen ja sitten varasin ajan lääkäriin.
Kaavinta tehtiin 11 viikolla ja toivuin mielestäni ihan hyvin, sillä hetkellä.
Vauvakuume kun iski muutaman vuoden kuluttua, tämä abortti sitten nousi mieleen aika usein. Ensinnäkin se näkyi äitiyskortissa (G2P0) ja sitten kun raskaudet vaan meni kesken, niin olin aivan varma, etten ikinä saa lapsia tuon keskeytyksen takia.
Kadunko?
Kyllä ja en. Joskus mietin, että mulla olis nyt 6- vuotias lapsi. Ja joskus taas oon onnellinen siitä, että mulla on nämä 2 alle 3- vuotiasta...
Hankala homma. Tosin, jos nyt olisin samassa tilanteessa, niin ehkä pitäisin lapsen...
Mies ei halunnut lasta, että he pääsevät helpommin matkustelemaan. Heillä onyksi lapsi ennestään. Aina kun tapaan tätä ystävääni mieleeni tulee jatkuvasti, että hän on murhannut lapsensa. Tuntuu, että kaikesta mitä puhumme, tulee mieleen SE asia. Usein hänelle tulee surullinen katse kun joku puhuu vauvoista tai lasten huonosta kohtelusta.
Aikakin oli jo varattu mutta sitten muutinkin viimehetkellä mieleni.
Täytyy sanoa, että se oli ehdottomasti elämäni viisain päätös. En varmaan olisi ikinä voinut antaa itselleni anteeksi, jos olisin sen tehnyt.
Lasta ei varmaan silti ollut meille tarkoitettu, koska hänet kuitenkin menetimme. Välillä tuntuu, että lapsen menetys johtui tuosta, että aluksi meinattiin abortti tehdä. Syytän itseäni siitä, että edes harkitsin sitä vaihtoehtoa!
Toisaalta on vastuutonta synnyttää lapsia huonoon elämäntilanteeseen .
Vierailija:
kun olin 22- vuotias. En halunnut lasta, mies ehkä hiukan. Mulla oli opiskelut kesken, asuttiin kämpässä jossa ei suihkua, muuten kyllä ihana ja halpa kämppä. Muutaman viikon pohdin mitä teen ja sitten varasin ajan lääkäriin.
Kaavinta tehtiin 11 viikolla ja toivuin mielestäni ihan hyvin, sillä hetkellä.Vauvakuume kun iski muutaman vuoden kuluttua, tämä abortti sitten nousi mieleen aika usein. Ensinnäkin se näkyi äitiyskortissa (G2P0) ja sitten kun raskaudet vaan meni kesken, niin olin aivan varma, etten ikinä saa lapsia tuon keskeytyksen takia.
Kadunko?
Kyllä ja en. Joskus mietin, että mulla olis nyt 6- vuotias lapsi. Ja joskus taas oon onnellinen siitä, että mulla on nämä 2 alle 3- vuotiasta...Hankala homma. Tosin, jos nyt olisin samassa tilanteessa, niin ehkä pitäisin lapsen...
Vierailija:
Vauvakuume kun iski muutaman vuoden kuluttua, tämä abortti sitten nousi mieleen aika usein. Ensinnäkin se näkyi äitiyskortissa (G2P0) ja sitten kun raskaudet vaan meni kesken, niin olin aivan varma, etten ikinä saa lapsia tuon keskeytyksen takia.
No se aborttiin päättynyt oli eka raskaus ja seuraava raskaus (keskenmennyt) oli toinen=G2P0 eli toinen raskaus ei synnytyksiä!
Nyt kun keskenmenoja on takana 2 ja tuo keskeytys, lukee seuraavassa äitiyskortissa G6P2...
keskenmenoistasi, mutta ei se abortista johdu, ihmiset ovat vain niin hanakoita syyttelemään itseään...
Eikö se Eve Hietamieskin saanut ainakin 7 tai jopa 9 km. ennen kuin synnytti lapsen?Vierailija:
Vierailija:
No se aborttiin päättynyt oli eka raskaus ja seuraava raskaus (keskenmennyt) oli toinen=G2P0 eli toinen raskaus ei synnytyksiä!
Nyt kun keskenmenoja on takana 2 ja tuo keskeytys, lukee seuraavassa äitiyskortissa G6P2...
eri, jos tekee abortin nuorena tyttösenä kesken koulujen. Jos siis vertaa aikuiseen naiseen, jolla jo lapsia.
Minä kuulun tähän ensimmäiseen kastiin, ja joskus omatunto on kirpaissut. Mutta se oli täys vahinko, ja elämäni olisi ehkä aika paljon toisenlaista, jos en olisi aborttia tuolloin tehnyt. Mutta elämä on myös jaksanut muistuttaa siitä; hetikohta toimenpiteen jälkeen ystäväni ilmoitti olevansa raskaana ja pitävänsä lapsen... Ja mieheni siskolla on samanikäinen tyttö, kuin oma abortoitu lapseni olisi.. Jne.
Mutta siis tilanteeseen, jossa lapsia jo ennestään on, ja äiti on aikuinen jne niin abortti sotii jotenkin mieltäni vastaan. Abortti ei ole ehkäisykeino. Itse siis en tekisi, mutta jokainenhan miettii tykönään. Kuitenkin haluaisin sanoa, että jos ehkäisy on pettänyt, niin tämä pieni on todella halunnut tulla luoksenne. Kyllä se elämä siitä muotoutuu oikeisiin uomiinsa, vaikka nyt tuntuisi, ettei sovi kuvioihin.