Tiedätkö mitä nuoresi tekee koulujen päättäjäisviikonloppuna?
Tiedätkö, mitä oma nuoresi tekee ja mihin on suuntaamassa huomenna, kun koulut päättyvät?
Oma 17v teini aikoo suunnata kavereidensa kanssa uimarannalle, mikäli sateet eivät iske. Illaksi on tulossa kotiin ja tilaamme pitsat.
Kommentit (43)
Ravintoloissahan nuo juoksevat 15-kesäisinä väärennetyillä papereilla. Kovasti meikkiä naamaan ja paljastavat vaatteet ja tupakka huuleen, niin läpi menee kuin väärä raha.
Pitää d&d (dungeons and dragons) iltamat kotona, tänne kokoontuu paljon hänen kavereitaan.
Tilaa varmaan pitsat myös.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti tiedetään. Vetää päihteitä ja sekoilee kaupungin uimarannalla muiden päihtyneiden lasten kanssa ja menee sitten keskustaan tekemään tihutöitä ja hajottamaan paikkoja.
Tästä saa lukea aamulla sitten lehdestä.
Ei, eihän se ole teidän lapsi vaan ne on ne muiden kakarat.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Lomailee meidän kanssa Kreikassa.
Kyllä siellä ne paikalliset Papalopoulokset voivat häntä vikitellä pahoille teille, kun äidin ja isän silmä välttää.
On vapaaehtoistöissä nuorten selviämisasemalla.
Vierailija kirjoitti:
Ravintoloissahan nuo juoksevat 15-kesäisinä väärennetyillä papereilla. Kovasti meikkiä naamaan ja paljastavat vaatteet ja tupakka huuleen, niin läpi menee kuin väärä raha.
Ja on mennyt aina.
Tuolla jossain kai se pentu ryyppää mikä on vain hyvä asia, meillä ei ole lähdetty woketukseen eikä koskaan lähdetäkään, saatana...
Vierailija kirjoitti:
On vapaaehtoistöissä nuorten selviämisasemalla.
Oi, ihanan wokea. Miksi kaikki nuoret eivät ole tällaisia?!
Pelaa minecraftia kuten joka päivä muutenkin
äidin rakas 15 v poika
Itä-Uudenmaan käräjäoikeus on tuominnut 37-vuotiaan miehen syyntakeettomana tehdystä taposta. Mies määrättiin tahdosta riippumattomaan psykiatriseen hoitoon. Kyse on Vantaan Leinelässä sunnuntaina 8. lokakuuta tapahtuneesta henkirikoksesta. Mies tappoi äitinsä kohdistamalla tähän pitkäkestoista, vakavaa väkivaltaa. Hän pahoinpiteli puolustuskyvytöntä, 66-vuotiasta äitiään muun muassa hakkaamalla hänen päätään lattiaan ja potkimalla häntä. Mies oli tapahtumien aikaan psykoottisessa tilassa. Hän kuvitteli äitinsä olevan videopelistä peräisin oleva demoni.
Tiedän, olen ollut Saappaassa vuosikausia ja nähnyt jokaisen teinini kavereiden kanssa rannalla tai koulujen pihassa.
Olen lapseton, mutta silloin kun itse olin nuori niin päättäjäisviikonloppu oli ihan samanlainen mitä kaikki muutkin viikonloput eli olin kotona. Varmasti nykyäänkin on nuoria joilla ei ole kavereita eikä näin ollen mitään halua lähteä minnekään juhlimaan.
17 v tytär menee ensin tarjoiluavuksi tuttavien ylppäreihin ja sen jälkeen ystävän luo valmistautumaan kotibileisiin tutulla porukalla.
Lähettää bilepaikan osoitteen, kunhan se selviää.
Tulee taksilla kotiin viimeistään 01 ja olen vastassa.
Illan mittaan laitetaan viestejä, miten menee.
Neljä siideriä ostin mukaan.
Viisaasti osannut tähän asti juhlia ja aina tullut asiallisesti kotiin.
Vierailija kirjoitti:
17 v tytär menee ensin tarjoiluavuksi tuttavien ylppäreihin ja sen jälkeen ystävän luo valmistautumaan kotibileisiin tutulla porukalla.
Viisaasti osannut tähän asti juhlia ja aina tullut asiallisesti kotiin.
Ostit alaikäiselle alkoholia? Tiedän, että tarkoitus on hyvä, jotta ei hanki niitä joltain random setämieheltä ties mitä palveluksia vastaan. Mutta täyttänee silti rikoksen tunnusmerkit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisaasti osannut tähän asti juhlia ja aina tullut asiallisesti kotiin.Ostit alaikäiselle alkoholia? Tiedän, että tarkoitus on hyvä, jotta ei hanki niitä joltain random setämieheltä ties mitä palveluksia vastaan. Mutta täyttänee silti rikoksen tunnusmerkit?
Kyllä ostin. Eikä ollut eka kerta.
Eipähän tarvitse pummia muitten juomia tai juoda petollisia booleja.
Kivittäkää ja viekää vankilaan :)
Viisaasti osannut tähän asti juhlia ja aina tullut asiallisesti kotiin.Ostit alaikäiselle alkoholia? Tiedän, että tarkoitus on hyvä, jotta ei hanki niitä joltain random setämieheltä ties mitä palveluksia vastaan. Mutta täyttänee silti rikoksen tunnusmerkit?
Kivittäkää ja viekää vankilaa
Fakta on kuitenkin se, että nuori ei tyydy vanhemmiltaan saatuihin juomiin, vaan juomia hankitaan myös muualta lisää. Kivittämiselle ei ole tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivittäkää ja viekää vankilaa
Älä posta alaikäiselle alkoholia. Tutkimuksen mukaan ne nuoret, jotka saavat mukaansa alkoholia kotoa, ovat muita pahemmassa kunnossa. Juovat nimittäin myös kavereiden tarjoamiset omien lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Kivittäkää ja viekää vankilaaFakta on kuitenkin se, että nuori ei tyydy vanhemmi
Oma nuori tyytyy hänelle ostettuihin juomiin.
Asia on puhuttu auki useasti. Ei halua eikä uskalla juoda esim boolia.
Jokaisena kertana olen ollut nuorta vastassa ja havainnut, että ihan totta hän puhuu.
Ei kannata yleistää siis. Fiksujakin nuoria on, suurin osa kai onneksi.
Tytär 18v on aikeissa lähteä kavereidensa kanssa juhlimaan. Sanoin, että mihin aikaan tahansa voi soittaa ja pyytää kyytiä kotiin. Mieluummin haen tyttären vaikka aamu neljältä, kuin annan hänen kävellä humalassa kotiin.