Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä hankkia irlanninsusikoira lapsiperheeseen??

Vierailija
27.01.2007 |

mua vaan mietityttää kun tuttavaperhe meni ja hankki irlanninsusikoiran lemmikikseen ja perheessä 4- ja 6-vuotiaat lapset, että onkohan järkevää?? eikö kyseessä ole kuitenkin maailman suurin koirarotu? ei varmaan ihan niitä helpoimpia rotuja siis. Miksi ylipäätään ihmiset joilla on pieniä lapsia hankkivat noin isoja koiria?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuntenut yhden irlannin susikoiran ja se tosiaan vastasi rotukuvausta, eli todella rauhallinen ja  ystävällinen koira. Se on juuri kokonsa takia jalostettu sellaiseksi, eli tuskin mikään luunpuolustaja.

Vierailija
22/41 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Curling-vanhemmuudella ei näköjään ole mitään rajoja. Koira on LIIAN ISO lapsiperheeseen, voi luoja. Lapsiperheet eivät siis voi hankkia myöskään lampaita, hevosia tai mitään muutakaan. Lapsi voi myös kaatua jalkakäytävällä, joten parempi pitää rattaissa vain. Ja ei, en edes pidä koirista mutta en kyllä ylihuolehtivista vanhemmistakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että irlanninsusikoira on lempeä rotu mutta ainahan minkä tahansa rodun omistajat ovat sitä mieltä heidän koiransa on ihanin ja lapsirakkain perhekoira mitä on, oli kyseessä sitten chihu tai vaikka shar pei.

Vierailija
24/41 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan kuulla tätä jatkuvasti että "miten uskalsit ottaa noin ison koiran lapsiperheeseen?" ja siihen yleensä vastaan että kouluttamalla karhustakin saa parhaan kaverin. Ihmisten ennakkoluuloja saa kestää jatkuvasti. Niinkuin joku jo sanoi, mulle sopii paremmin iso koira kuin Chihuahua:) Mun koira jaksaa kantaa vastuuta lapsista kellon ympäri, mikä on sinällään aika huvittavaa että lenkilläkin koira katsoo ettei tyttö mene liian lähelle ojaa:) T: amerikanakitan ylpeä omistaja

Vierailija
25/41 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 16:25"]Curling-vanhemmuudella ei näköjään ole mitään rajoja. Koira on LIIAN ISO lapsiperheeseen, voi luoja. Lapsiperheet eivät siis voi hankkia myöskään lampaita, hevosia tai mitään muutakaan. Lapsi voi myös kaatua jalkakäytävällä, joten parempi pitää rattaissa vain. Ja ei, en edes pidä koirista mutta en kyllä ylihuolehtivista vanhemmistakaan.

[/quote]niin totta. Aivan kuin automaattisesti kun perheeseen syntyy lapsi pitää heivata iso koira ulos ja hankkia pikkukoira. En tiedä, mut musta tuntuu et isot koirat on vähä sellasia hempeitä ja kilttejä, ja sit pikkukoirat on vähä äksympiä. Toki tässäkin on eroja mut Nii mää on vähä päätelly

Vierailija
26/41 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kasvaa

Vierailija
27/41 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei? Irlanninsusikoira on lempeä jättiläinen. Jos et tunne rotua, turha arvostella sitä täällä. 

Vierailija
28/41 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisempää on, että joku chihu, pikkuterrieri tai muu vastaava pimahtaa ja puree lapsia kuin iso, ystävällinen ja kärsivällinen koira. T. 2 bernin Matte

Vierailija
29/41 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 12:06"]Todennäköisempää on, että joku chihu, pikkuterrieri tai muu vastaava pimahtaa ja puree lapsia kuin iso, ystävällinen ja kärsivällinen koira. T. 2 bernin Matte[/quote] Olet niiiin oikeassa!! suurin osa ihmisiä purevista on pikkukoiria, media vaan haluaa antaa sellasen kuvan isoista koirista et ne on agressiivisia. "dobermanni puri lasta" "rottweiler raateli miehen" "dogo argentino hyökkäsi naisen päälle" Ja nämä ei ole koiran syitä vaan syy on narun toisessa päässä. Siksi isot koirat on "pelottavia" koska media antaa niistä vääränlaisen kuvan.

T:rotikan ja seefferin omistaja

Vierailija
30/41 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kummipoikaani ja hänen kaveriaan puri kummipojan perheen oma terrieri. On lisäksi yrittänyt näykkiä useamman kerran.

Vierailija
31/41 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No usko nyt jo, että tanskandoggi on maailman isoin rotu. Jos et usko, niin voi voi! Turha mussuttaa vastaan :D

Isot koirat ovat yleensä lempeämpiä ja kestävämpiä ja sopivat siksi paremmin lapsiperheseen. Vertaa esim. chihuun tai muuhun pieneen. Esim. terrierit voivat olla liian täpäköitä pikku lapsiperheeseen ja saattavat helposti näykätä. Isot harvemmin purevat tms. jos lapsi kiusaa, koira vaan siirtyy muualle. 

Vierailija
32/41 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irlanninsusikoira on maailman korkein koirarotu. Tämän voit tarkistaa monesta paikasta.

http://www.akc.org/breeds/irish_wolfhound/index.cfm

Vierailija
33/41 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue vaikka wikipediasta, bully kutta on korkein ja pakistaninbulldoggi. Maailman isoin koira TÄLLÄ HETKELLÄ on tanskandoggi. Mut maailman painavin on mastiffi, mut bully voi painaa myös 110 kiloa. Uskokaa jo. Bully Säkä on 90-106 ja tanskandogin on 80-100. Bullyn paino on 80 - 100. Myöntäkää jo että olette väärässä .:)

Vierailija
34/41 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ainakin olen kuullut.

Miksi ei siis sopisi siinä missä saksanpaimenkoira tai joku ärhäkkä terrieri?

Vierailija
35/41 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole mitään väliä onko pieniä lapsia vaikka on iso koira. Mitä haittaa siitä ap sun mielestä on?

Mun lapsuudenkodissa oli saksanpaimenkoira eikä se lapsia haitannut vaikka iso koira onkin.

Vierailija
36/41 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi parhaita lapsiperhekoiria, joten kai se on hyvä valinta, jos yleensäkään aikoo ottaa koiraa. Joku jackrusselinterrieri voisi olla niin huomiota vaativa rotu, että eläinparka menisi hunningolle, jos sille ei riitä kaikkea aikaa, mitä se vaatisi.

Vierailija
37/41 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(esim. juostessaan kaatoi nuoremman lapsen) niin mitähän mahtaa seurata kun koira on täysikasvuinen! ja jos koira vaikka puolustaa luutaan tms niin en halua edes ajatella seurauksia! en inhoa / pelkää koiria mutta mielestäni nämä jättiläisrodut ovat luonnottomia lemmikkejä. ap

Vierailija
38/41 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot koirat on loppujen lopuksi suht. Helppo kouluttaa, kokemuksesta sanon ; on ollut irkku,seefferi,rotikka. Nyt malinois pentu. Tarvitsee vaan rakkautta ja johdonmukaisuutta. Pikkukoira oli kun olin 12 vuotias, terrieri, ja ei millään, siis ei millään oppinut mitään. Puri vaan käteen pikku hampaillaan ja sähisi niinkuin kissa. Yksinkertaisesti isot koirat on helpompia. Toki nyt kaikki pikkukoirien omistajat tulevat ja sanovat "minun 3 kiloinen sifi on helppo" Ymmärrän, mutta onko sinulla ollut joskus suden kokoista koiraa? Toki asiassa on eroja mut kokemuksesta sanon et isot koirat on YLEENSÄ helpompia. Riippuu ihmisestä, jos ei osaa kouluttaa mitään niin koira ei sovi. Minä olen parempi ison koiran kanssa, ne sopivat luontooni.

Vierailija
39/41 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 11:43"]Isot koirat on loppujen lopuksi suht. Helppo kouluttaa, kokemuksesta sanon ; on ollut irkku,seefferi,rotikka. Nyt malinois pentu. Tarvitsee vaan rakkautta ja johdonmukaisuutta. Pikkukoira oli kun olin 12 vuotias, terrieri, ja ei millään, siis ei millään oppinut mitään. Puri vaan käteen pikku hampaillaan ja sähisi niinkuin kissa. Yksinkertaisesti isot koirat on helpompia. Toki nyt kaikki pikkukoirien omistajat tulevat ja sanovat "minun 3 kiloinen sifi on helppo" Ymmärrän, mutta onko sinulla ollut joskus suden kokoista koiraa? Toki asiassa on eroja mut kokemuksesta sanon et isot koirat on YLEENSÄ helpompia. Riippuu ihmisestä, jos ei osaa kouluttaa mitään niin koira ei sovi. Minä olen parempi ison koiran kanssa, ne sopivat luontooni.

[/quote]

Eläin on eläin on eläin.

Maailman kilteimmälläkin vuhvulla voi yhtäkkiä naksahtaa.

Koiralla on vietit ja vaistot, minkä mukaan toimii.

No, eipä ole minun lapset ne...

Vierailija
40/41 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraa ei tarvitse sulkea häkkiin. Koira on koulutettava kun koiralla on pentuna luita ja leluja se opetetaan niin että saa luut ja lelut saa ottaa oman perheen jäsenet. Oman koirani opetin heti pentuna 2-4 kk vanhana irvisti ja murisi kun kävelin ohi. Nappasin heti kevyesti niskasta kiinni samoin kuin emokin tekee. Samalla matalalla äänellä toruin koiraa. Se oli siinä sen jälkeen koira esittelee kaikille tavaroitaan pudottaa ne sen henkilön eteen jolle niitä haluaa näyttää. Ihan sama onko lapsi tai aikuinen. Koiraa saa ja pitää torua kasvatus mielessä. Lyödä ei ikinä ei missään tilanteessa. Eikä huudeta. Koiralla on hyvä kuulo sille ei tarvitse huutaa. Palkitse koira aina heti kun se tekee oikein. Kun pyydät istu koiraa istuu palkka heti. Oikein tehdystä palkkio. Kun koira ei tee niinkuin haluat älä huomioi. Älä huomio ikinä jos koira hyppii vasten ihmisyys käännä selkä. Kun ei hypi palkitse se heti. Kun koira haukkuu ei sana auta. Vaan kun koira on hetkenkin hiljaa palkitse heti. Koira oppii kun on hiljaa saa palkinnon kun haukkuu kukaan ei tee mitään. Helppoa kun opettaa jokapäiväisessä elämässä 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän