Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silloin kun olit lapsi, mitä ruokia isäsi kokkasi perheelle?

Vierailija
30.05.2024 |

Itselleni mieleen on jäänyt keitetyt perunat ja ruskea kastike sekä letut.

Mitä ruokia muistat isäsi laittaneen silloin kun olit lapsi?

Kommentit (488)

Vierailija
81/488 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään, vaikka oli työttömänä kotona. Tai no mikrotti äidin tekemiä. Keskittyi pääasiassa juomiseen ja sohvalla makaamiseen.

Vierailija
82/488 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan letut, tortillat ja riisi-tonnikalavuoan, joka oli niin herkullista, että kokkailen sitä itsekin välillä. Nam!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/488 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyttipannua tai munakasta. Makkararuokia siis. :)

Vierailija
84/488 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista muuta kuin että lettuja paistoi.

Vierailija
85/488 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasagnea, bolognesepastaa, puuroa, lihapullia, makaronilaatikkoa, paisteja, pihvejä. Isä oli erinomainen leipuri. Joulupöytään teki yleensä laatikot. 

Vierailija
86/488 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italianpataa, purkkihernekeittoa ja muita "lisää vain vesi"-ruokia lähinnä.

Joskus harvoin sitten saattoi innostua, ja tehdä jotain ihan alusta asti itse, silloin tuntui aina tosi kivalta ja hienolta, kun oli isän itse laittamaa ruokaa. Joskus harvoin myös leipoi, esim. patonkeja, sämpylöitä tai lusikkaleipiä. Ja pari kertaa minulle syntymäpäiväkakun.

Isä siis osasi kyllä halutessaan kokata ja olisi voinut paljon enemmänkin laittaa itse ruokaa, mutta oli kai ilmeisesti niin laiska kokkaamaan, että ainakin 85% ajasta osti valmisruokia ja puolivalmisteita, jos piti itse tehdä.

Vierailija
87/488 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kananmunia paistoi pannulla.

Vierailija
88/488 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuroa joka koulu aamu iskä keitti meille. Oli muuten paras herätys. Koska iskä kolisteli niin paljon puuro kattiloita aamuisin että naapuritkin varmasti heräsi haha 🤣 ja kalapuikot ja perunamuusi tai keitetyt perunat valkokastikkeen kanssa jossa ruohosipulia oli ihan paras. Perunat omasta maasta. Raparperi kiisseli ja omenamehu ja sima myös hänen bravuureita. Silakkapihvit myös. Kyllä miehen pitää ehdottomasti osata kokata myös. 

Vierailija
89/488 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Osaako 50-luvulla syntyneet miehet kokata?

Vierailija
90/488 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minun isäni ainakin osaa. Miksi kukaan perustaisi perhettä sellaisen kanssa, jolta puuttuu perustaitoja?

Vierailija
91/488 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minun isäni ainakin osaa. Miksi kukaan perustaisi perhettä sellaisen kanssa, jolta puuttuu perustaitoja?

70 luvulla kaikki, kokkaaminen kuuluu naisille.

Vierailija
92/488 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

sunnuntaisin riisivelliä, oli muuten hyvää. Myös ns veripalttua, oli hyvää puolukkahillon kera ja ns neulamuikkuja.

Vierailija
93/488 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistoi perunoita pannulla ja jotain lihaa sitten myös.

Vierailija
94/488 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki vain näitä:

- grillasi makkarat jne kesäisin mökillä

- poronkäristys

- loimulohi

- pyttipannu krapulassa.

Vierailija
95/488 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tosiaan mitään laittanut kun faija oli syntynyt 1900-luvun alkupuolella. Oli ehkä vähän ujokin osaamisestaan kun mutsi oli laitellut ruokaa ravintoloissakin.

Kerran olin faijan kanssa kahdestaan mökillä teininä ja tein makkarakastiketta johon tuli vähän jauhokokkareita.

Niistä nolona mainitsin ja faija: "Eipä ne haittaa yhtään, tää on oikein hyvää". Vieläkin se muisto lämmittää mieltä.

Itse 50-luvulla syntyneenä osaan kokata suht jees ja ennen kaikkea about tiedän miten eri raaka-aineita kypsennetään

ja maustetaan. En ole ruokahifisti vaan itseoppinut yritys/erehdys-metodilla vuosikymmenien varrella.

Vierailija
96/488 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunaa ja lihakastiketta. Siis ihan tavallista kotiruokaa isäkin teki. Äiti teki parempaa.

Vierailija
97/488 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risottoa, spagettia ja jauhelihaa, kalakeittoa, lihakeittoa, keitti puurot ja kananmunat, broileria ja riisiä, sisäfilettä ja perunaa + soosi jne. Iskä osaa tehdä kaikenlaista ruokaa. Osaa leipoa, mutta leipoo todella harvoin. 

Vierailija
98/488 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan mitään.

Vierailija
99/488 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä kokkas vaikka mitä. Erityisesti mieleen on jäänyt hernekeitto, perunapuuro, kalakukko ja liha- ja kalakeitot. Isä teki hyvää ruokaa.

Vierailija
100/488 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Isäni oli vanhankansan mies, joka ei ruokaa laittanut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi