Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tukiani leikattiin 40%, eli saan enää reilu 300€ käyttöön kuukausi. Pelkät ruokakulut ovat olleet 370€, eli menen nyt miinukselle...

Vierailija
30.05.2024 |

Mitä oikein voin tehdä? Ainoa vaihtoehto varastaa?

330€ jää, eli pelkästään ruoka menoista menen 40€ miinukselle kuukausi budjetissa!

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestäkää Vasemmistoliittoa

Vierailija
82/97 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin, äläkä ruikuta.

Töitä hakenut yhteensä 11 000 hakemusta enkä ole töitä saanut....

Ap

Olet valehteleva jankuttajahullu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teilläkään paljon päässä liiku kun vastailette tälle jankuttavalle trollille.

Vierailija
84/97 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 7 henk. perhe. Ruokabudjetti 600e/kk. Ei yksin tarvitse yli 300e ruokaan. Kun on vähän rahaa pitää suunnitella ja laskea rahankäyttöä. Laittaa asiat tärkeysjärjestykseen. Voit myydä vanhaa tavaraa pois jos löytyy. Kannattaa olla kiitollinen siitä mitä on. Jos sinulla on katto pään päällä etkä näe nälkää, on jo todella hyvä asia. 

Miksi vastaat trollille?

Vierailija
85/97 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, olisitko ystävällinen ja kertoisit miksi jankutat tätä samaa aloitusta päivittäin.

Vastausta odotellaan.

Vierailija
86/97 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on valintoja. 40% leikkaukseen saa jo perseillä aika pahasti. joten omilla valinnoillasi on nyt seurauksia. 

Vierailija
87/97 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töihin meno SAATANA

Töitä haettu aktiivisesti enkä ole saanut paikkaa.

Ap

Mikä sussa on vikana?

En koskaan poistua kotoa ja jankutan tätä samaa aihetta täällä 7-23 joka päivä.

Ap

Vierailija
88/97 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos 370€ menee ruokaan kk yhdelle niin suunnittelulla saat menemään 330€ eli supistettua sen 40€. Myös urheileva mies pärjää 330€ ruokabudjetilla. 

Oikeasti, pätkäpaastolla ja huippuunsa optimoidulla ruokavaliolla pääsee alle 100 euron kuukausittaisiin ruokakuluihin. Tiedän kokemuksesta koska tätä on nyt yli 2 vuotta takana.

Vierailija
89/97 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo on mahdollista, kun Suomessa jokaisella on oikeus toimeentulotukeen. "Vuonna 2024 perusosan määrä yksin asuvalle on 587,71 e/kk."

Eli tuo summa jää käteen vuokran, sähkön, kotivakuutuksen ja lääkkeiden ja julkisen terveydenhuollon maksujen jälkeen. Kyllä sillä pärjää kun laatii budjetin, jota myös noudattaa. 

Vierailija
90/97 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo on mahdollista, kun Suomessa jokaisella on oikeus toimeentulotukeen. "Vuonna 2024 perusosan määrä yksin asuvalle on 587,71 e/kk."

Eli tuo summa jää käteen vuokran, sähkön, kotivakuutuksen ja lääkkeiden ja julkisen terveydenhuollon maksujen jälkeen. Kyllä sillä pärjää kun laatii budjetin, jota myös noudattaa. 

Käy lukemassa Kelan sivuilta toimeentulotuen alentamisesta, mikäli tuen saaja laiminlyö esim. työnhakuvelvoitteensa. 

Vierailija
91/97 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täten:

Perusosan määrän alentaminen

Jokaisella on oman kykynsä mukaan velvollisuus huolehtia itsestään ja toimeentulostaan. Kela voi alentaa perustoimeentulotukesi perusosaa enintään 20 % tai enintään 40 %, jos toimit esimerkiksi siten, että sinulle ei voida tarjota työtä tai julkista työvoimapalvelua, tai jos kieltäydyt niistä ilman perustetta, vaikka voisit kohtuullisen pitkän ajan turvata niillä toimeentulosi.

Kela voi alentaa perusosan määrää enintään 20 prosentilla. Näin voidaan tehdä, jos

olet toiminut niin, ettei työtä tai julkista työvoimapalvelua ole voitu tarjota, esimerkiksi

et ole ilmoittautunut TE-palveluihin työmarkkinoiden käytettävissä olevaksi työttömäksi työnhakijaksi, vaikka sinulla olisi siihen velvollisuus

olet jatkanut pidempiaikaisesti kannattamatonta yritystoimintaa, vaikka et pysty turvaamaan toimeentuloasi samalla

olet jatkanut päätoimisia opintoja, vaikka et pysty turvaamaan toimeentuloasi samalla

olet ilman perusteltua syytä kieltäytynyt sinulle tarjotusta työstä tai julkisesta työvoimapalvelusta, joka turvaisi toimeentulosi kohtuullisen pitkän ajan

olet 1824-vuotias, jolla ei ole ammatillista koulutusta, ja olet keskeyttänyt koulutuksen tai kieltäytynyt koulutuksesta niin, ettet ole oikeutettu työttömyysetuuteen

olet keskeyttänyt kuntouttavan työtoiminnan tai kieltäytynyt siitä ilman pätevää syytä

olet kieltäytynyt osallistumasta aktivointisuunnitelman tai monialaisen työllistymissuunnitelman laatimiseen

olet ilman perusteltua syytä kieltäytynyt kotoutumissuunnitelman laatimisesta tai osallistumasta suunnitelmassa sovittuihin työllistymistä edistäviin toimenpiteisiin

olet toiminut niin, ettei kotoutumissuunnitelmaa ole voitu laatia.

Kela voi alentaa perusosan määrää enintään 40 prosentilla, jos kumpikin seuraavista täyttyy:

sen jälkeen, kun perusosaasi on alennettu enintään 20 prosentilla, toimit edelleen tavalla, joka mahdollistaisi perusosan alentamisen edelleen enintään 20 prosentilla

kieltäydyt ilman perusteltua syytä osallistumasta hyvinvointialueen sosiaalipalveluissa tehtävään palvelutarpeen arviointiin.

Kun Kela harkitsee perusosasi alentamista enintään 40 prosentilla, Kela ohjaa sinut hyvinvointialueen sosiaalihuoltoon palvelutarpeen arviointia varten. Perusosaasi ei alenneta yli 20 prosentilla, kun osallistut palvelutarpeen arviointiin. 

Vierailija
92/97 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjestelmä toimii kuten tarkoitettukin eli leikataan reppanoilta, jotka eivät ymmärrä, että työnhakuvelvoite on vain muodollisuus. Ei oikeasti ole pelkoa työllistymisestä, kun työkkärin listalla roikkuu.

Mutta trollihan tämä oli, lopetamme ystävällisesti samojen ketjujen spämmimisen - kiitos.

Ai, että minä odotan sitä, kun karma iskee tällaiseen tyyppiin tai hänelle rakkaaseen läheiseen.

T: 30 vuotta työelämää jo takana, mutta ymmärrystä on silti siitä miten erilaisten elämäntilanteiden kanssa ihmiset taistelevat.

-Karmaa odotellessa- 

Vierailija
93/97 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjestelmä toimii kuten tarkoitettukin eli leikataan reppanoilta, jotka eivät ymmärrä, että työnhakuvelvoite on vain muodollisuus. Ei oikeasti ole pelkoa työllistymisestä, kun työkkärin listalla roikkuu.

Mutta trollihan tämä oli, lopetamme ystävällisesti samojen ketjujen spämmimisen - kiitos.

Ai, että minä odotan sitä, kun karma iskee tällaiseen tyyppiin tai hänelle rakkaaseen läheiseen.

T: 30 vuotta työelämää jo takana, mutta ymmärrystä on silti siitä miten erilaisten elämäntilanteiden kanssa ihmiset taistelevat.

-Karmaa odotellessa- 

Siinäpähän odottelet. Jos ap olisi oikeasti kuvaamassaan tilanteessa, se olisi ihan hänen omien toimiensa seurausta. Ei minkäänlaista sääliä ihmistä kohtaan, joka ei edes työnhakua saa pidettyä voimassa. Se kun ei vie aikaa kuin 2 minuttia per kuukausi. 

t. eri

Vierailija
94/97 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elät  yksin, mikä ei tuossa selvinnyt sinänsä, mutta kirjoitit yksikössä.

Mulle jos 330 e kk jäisi ruokaan, siitä jäisi kyllä hyvin säästöön, kun yksineläjänä ruokakulut ovat keskimäärin 80 e kk. Sun täytyy kyllä  aika lailla rönsyillä aika ruokaostoksissa.  Valinnat on pielessä. Itselleni jää pakollisten kulujen jälkeen n. 400 e kk käyttöön, vaatetus, puhtaus, ym menee siitä, silti reilusti saan joka kk säästettyä. Tukia en ole koskaan hakenut ja olen kuullut niin kauheista paperihässäköistä ja kaiken maailman kuittien ja pankkitietojen todistuksista, joten ei tulisi mieleenikään edes hakea tukia. Olen myös pienestä pitäen ollut tarkka rahan käytössä ja ekat kesäduunit sekä viikkorahat säästin koko lapsuuden ja nuoruuden, sekä tein iltatöinä niitä ns pas..a hommia eli siivoilin toimistoja, työ joka ei muuten suomalaisten pirtaan enää sovi. Oli sitten tilillä rahaa kun opiskelemaan lähdin, enkä tarttenut lainoja. Kaiken lisäksi vanhemmat säästivät lapsilisärahat tilillä, jonka sain käyttööni 18 v ikäisenä, eli oli mun synttärilahja. Sillä hankin ajokortin ja ekan oman autoni (käytetyn). Tulen hyvin toimeen, olen silti tarkka koko ajan, koska jos jotain sattuu, voin mennä yksityispuolelle hoitoon hetimiten eikä 6 kk päästä, jos edes sillä aikataululla sattuu pääsee hoidon pariin.

Vierailija
95/97 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten aina jää. Minun on maksettava tuosta summasta vielä 80 euroa vuokraan. Koska olen liikuntakyvytön, ruoka ja kaikki muu on tilattava kotiinkuljetuksella eli noin 10 euroa per kuljetus 10-12 päivän välein. Lähiaikoina pitäisi käydä lääkärillä (tai siihen ainakin pitää varautua, kun olen jo jonottanut ajanvaraukseen kolme kuukautta eli "takuuajan"), ja minimissään takseihin menee 35 euroa. Tänä aamuna kuusi vuotta vanha puhelimeni alkoi ilmoitella lataushäiriöstä, joten uusi pitäisi jostain hankkia. Olen pitänyt satasta tililläni hätävarana, mutta se hätä tuli jo ja vei varan. Tällaista on rutiköyhän elämä, joten Kelan periaatelaskureiden ja oman normaalielämän perusteella ei tarvitse tulla neuvomaan.

En ole ap. Olin opiskelujeni jälkeen melkein kolmekymmentä vuotta töissä, mutta kokonaisuus jäi miinukselle. Raihnainen melkein kuusikymppinen ei ole työnantajien toivehakijoiden joukossa.

P.S. Juuri tällä viikolla isännöitsijä ilmoitti putkiremontista. Olen huonokuntoinen, rahaton ja yksin. Kelaa ja sossua ei kiinnosta. Kumman ranteen vetäisen ensin?

Vierailija
96/97 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uitun loiset kenelläkään ei ole mitään oikeutta maata sohvalla mun veroina maksamilla rahoilla. Toivottavasti joudutte katuojaan ja kuolette sinne. 

Vierailija
97/97 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uitun loiset kenelläkään ei ole mitään oikeutta maata sohvalla mun veroina maksamilla rahoilla. Toivottavasti joudutte katuojaan ja kuolette sinne. 

Sovitaan, että sinun veropennosesi menevät vaikka puoluetukiin tai Kansallisoopperan tukemiseen, niin sinun ei tarvitse surkutella kohtaloasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi