Mä haluun nyt miehenä sanoa teille toisille miehille yhden asian, ne vaatteet päälle yleisillä paikoilla
Kauppaan ei kuulu mennä alasti, ihan sama kuinka lihaksikas sä olet. Se on yleinen paikka missä on muitakin ihmisiä.
Rannoilla ollaan alasti ja omalla pihalla, ei kaupoissa.
Tottakai se on luontaista olla, mutta kyllä joku etiketti täytyy olla myös olemassa. Ei me voida alkaa munasillee kävelee tuolla hyllyjen välissä, vaikka sekin on luontaista loppupeleissä.
Vaatteet päälle
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
ap taitaa olla kaappihomo, kun ei kykene olemaan katselematta paidattomia miehiä.
Lähinnä tulee mieleen sisäistetty homofobia ja siihen liittyvä pelkotila kun katse kulkee miehen kroppaa pitkin mutta tekstin perusteella kuvittelee olevansa kovakin uros. Valitettavasti tälläset on tosi yleisiä mutta kyllä itsensä hyväksyminen on ainoa tapa löytää onnellinen elämä. Kuka mies oikeasti lähtee vauva-foorumilla pullistelemaan toisille miehille, ellei se olisi henkilökohtainen ongelma joka ei liity mihinkään etiketteihin mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Paidattomat miehet julkisilla paikoilla ovat kyllä junttiuden ja nolouden kruunu.
Samaa mieltä. Usein eivät ole myöskään mitään lihaksikkaita, vaan löytyy pullamaha ja miestisut. Ei tuollaista kukaan halua nähdä. Ei, vaikka olisi timmikin kroppa.
Paidattomuus miehellä on pelkästään juntin merkki. Nää miehet ei ymmärrä, että nainen ei innostu miehestä samalla tavalla, kun mies naisesta. Miehille huomion herättäminen toimii niin, että nainen pukeutuu paljastavasti. Miehet on sen verran visuaalisia olentoja. Naiselle miehen ulkonäkö merkkaa kyllä, mutta ei ns. heruttaminen. Vähät vaatteet tai vaatteettomuus ei ole se mikä naisia innostaa. Ei naiset käytä aikaansa IG:ssä katsellen paidattomia miehiä, kuten miehet käyttävät aikaansa katsellessa vähäpukeisia naisia. Sukupuolet on erilaisia tämän asian suhteen.
Ihan turha siis kuvitella, että kaupungissa paidattomana heilumalla saa naisten ihailua osakseen. Enemmän se kiinnittää huomion sillä tavalla, että kuka se tuokin kuvittelee olevansa ja että olis nyt vaan pistänyt paidan päällensä.
Vierailija kirjoitti:
Paidattomuus miehellä on pelkästään juntin merkki. Nää miehet ei ymmärrä, että nainen ei innostu miehestä samalla tavalla, kun mies naisesta. Miehille huomion herättäminen toimii niin, että nainen pukeutuu paljastavasti. Miehet on sen verran visuaalisia olentoja. Naiselle miehen ulkonäkö merkkaa kyllä, mutta ei ns. heruttaminen. Vähät vaatteet tai vaatteettomuus ei ole se mikä naisia innostaa. Ei naiset käytä aikaansa IG:ssä katsellen paidattomia miehiä, kuten miehet käyttävät aikaansa katsellessa vähäpukeisia naisia. Sukupuolet on erilaisia tämän asian suhteen.
Ihan turha siis kuvitella, että kaupungissa paidattomana heilumalla saa naisten ihailua osakseen. Enemmän se kiinnittää huomion sillä tavalla, että kuka se tuokin kuvittelee olevansa ja että olis nyt vaan pistänyt paidan päällensä.
Tässä on vinha perä. Toki jos vastaan tulee joku extra harvinaisen veistoksellinen mies, joka on kuin kreikkalainen jumala, niin naisenkin pää kääntyy. Mutta näitä on todella vähän. 😄
Oltiin kerran pyörämatkalla Sveitsissä. Yhden pikkukaupungin keskustassa istui paidaton mies penkillä. Sanoin, että "toi on varmaan suomalainen, kun sillä ei ole paitaa." Se oli suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Olisi paljon selkeämpää pariutua, jos me miehet saisimme olla kaupassa alasti. Ei tarvitsisi tehdä mitään tökeröjä aloitteita, kun nainen näkisi kiinnostuksen hyllyväliseisokista, minkä jälkeen nainen voisi moikata tai poistua paikalta oman harkintansa mukaan.
Tämähän olisikin ratkiriemukasta. Samassa hyllyvälissä kun voi asioida nuori nainen ja vaikka seitsemänkymppinen eläkeläisrouva tai homomies. Siinähän olet seisokkisi kanssa, kun nuori nainen häviää paikalta ja jäljelle jäävä henkilö tulkitsee innostuksesi hänen aiheuttamakseen. Tästä saisi sketsin.
Kerro esimerkki kun kauppaan on menty alasti tai muutenkaan liikuttu alasti kaupungin kaduilla.
Ihan sukupuolesta riippumatta, mun mielestä muualla kuin uimarannalla/uimahallissa tmv. paikassa ei pitäisi olla tarvetta esitellä napakarvojaan tai persvakoaan.
Ihan on yleistä täällä pääkaupunkiseudullakin, että äijät kuljeksii ilman paitaa, koska kesä ja helle. No, ei naisetkaan sitä paitaa riisu sillä verukkeella ja sama kuumuus. Yhtä hyvin voisi todella vetää sitten housutkin pois.
En myöskään ymmärrä niitä naisia, jotka vetää nykyään stringeissä julkisilla paikoilla, ja kyllä - näitäkin on täällä pääkaupunkiseudulla näkynyt ihan uimarantojen sun muiden ulkopuolella. Ei kiinnosta katsella toisen paljaita hyllyviä pakaroita - *yöks*
Tähän asti olen yrittänyt ymmärtää, että jumppatrikoot ja -topit on monen mielestä ihan sovelias asu kaikkialla, vaikka yhtä hyvin voisi siis olla ilman niitä, kun kaikki kumpareet, kukkulat ja möykyt on kaikkien nähtävillä eli yhtä hyvin voisi olla alasti esim. siellä kauppakeskuksessa, mutta jos oikeasti sitten ollaan ilman sitä paitaa napakarvat röyhyen ja hiki valuen... *yöks-yöks*
Juurikin näin. Mikään määrä hellettä ei ole syy siihen, että miehet kulkevat kaupungilla vain shortseissa ja sandaaleissa. Tämä ilmiö ei edes katso ikää tai kehonkoostumusta, ihan samalla tavalla näkee nuoria, vanhoja, läskejä, hoikkia, treenattuja jne. Se on junttia ja ne pitkät katseet eivät ole ihailevia, ainakaan jos minulta sellaisen saa. Myöskään naisilla en mitenkään erityisemmin nauti nähdä mahdollisimman pieniä ja paljastavia kesävaatteita, mutta toisaalta nainen harvemmin voi pukeutua kesällä millään tavalla, mikä estäisi ei-toivotut katseet ja tuijotukset ja naiset eivät myöskään kulje kaupungilla vain bikineissä, mikä olisi varmaan naispuoleinen vastine tuolle shortseissa kulkemiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano sama naisillekin. Mä en oikeasti tykkää niistä ylitiukoista trikoista mitä jotkut pitää niin, että perse ja kaikki häpyhuuletkin näkyy lähes läpi.
Tämä on paljon yleisempää katukuvassa kaikissa isommissa kaupungeissa Suomessa kun paidaton mies. Perseposket esillä, kamelinvarvas törröttää ja tissivako siihen suunnitellulla paidalla näkyy pitkälle. Vaatteet on suunniteltu viemään katse tietyille alueille joita ne korostaa.
Niinkö? Mä en oo Helsingissä kertaakaan törmännyt tällaiseen ilmiöön.
eräällä vaaliteltalla näkyy olevan todella hyvin treenattu keskikroppa, huomasitko lehdestä? tietyt asiat näkyvät myös paita tms. päällä ollessa, sukupuolesta riippumatta. sitten itketään kun joku noteeraa nystyrätkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on vinha perä. Toki jos vastaan tulee joku extra harvinaise
Minä en pidä lihaksikkuutta viehättävänä.
Vierailija kirjoitti:
Sinä et sanele miten muiden tulee pukeutua.
Et miehenä, et naisena.
Kyllä tuollaista saa sanoa. Ruuan parissa ei liikuta nännikarvat ojossa ja napanöyhtä viuhuen. Myös ruokapöydässä lakki pois päästä ja paita päälle jos sitä ei ole ollut päällä. Koskee myös naisia, että ne tissit ei kuulu ruokapöydälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä päin on tämä ongelma, että miehet liikkuu nakuna julkisilla paikoilla? Kaverin puolesta kyselen.
Mietin ihan samaa, että taidan liikkua eri seuduilla koska ei pk-seudulla ikinä näe ihmisiä alasti tai miehiä ilman paitaa rantojen ulkopuolella. Terasseillakin taitaa tarjoilijat puuttua, jos joku koittaa istua ilman paitaa.
Mulla on joku outo vaikutus miehiin, että ne kokee tarvetta riisua paidan mun edessä. Jos olen vaikka puistossa istumassa. Ihan pk-seudulla tämä. Ei paljoo kiinnosta tollanen pullistelu.
Minä taas tykkään katsella hyväkroppaisia miehiä. Monessa puistossa ihmiset ottaa aurinkoa ja siellä on ihan ok miestenkin riisua paita. Kaupungilla tietty ei.
En tykkää junttipullistelijoista, mutta fiksun oloiset ja timmikroppaiset miehet saa ihan vapaasti riisua paidan mun edessä.
Pakko kyllä sanoa, että en tähän päivään mennessä ole kyennyt käsittämään sitä miten epäasiallisesti monet ihmiset pukeutuvat, ja miten se ei häiritse heitä itseään. Kuljetaan julkisilla paikoilla perse vilkkuen ja läskit pursuillen liian pienistä vaatteista (paljastelu on ällöttävää myös hoikilla.) Ja ylipäätään säähän sopimaton pukeutuminen. Helteellä huppari, talvella t-paita ulkona, syksyllä shortsit, vaikka on melkein jo ensilumi maassa.
Keväällä heti kun vähän tuulee, vuorataan kroppa lämpimillä vaatteilla ja tuntia myöhemmin ollaan hiestä valuvana takit päällä. Sitten kun se takki laitetaan kerran päälle, sitä ei saada enää edes pois päältä, vaikka lämpöasteita on mielin määrin!?!? Hävettääkö näitä ihmisiä niin paljon, että ovat ylipukeutuneet alun perinkin, etteivät kehtaa enää vähentää vaatetta kun tulee kuuma? Ihmettelen vain miten vaikeaa voi pukeutuminen olla. Olen ylpeä siitä, että olen aina osannut pukeutua asiallisesti.
Teininäkin vanhemmat lähettivät minut yksin ostamaan hautajaisvaatteet, koska tiesivät että osaan kyllä ostaa asialliset kuteet. Ostin valkoisen t-paidan tai topin, mustan reikäneuleen ja mustat suorien housujen tyyppiset housut. Sellaiset vartalonmyötäiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano sama naisillekin. Mä en oikeasti tykkää niistä ylitiukoista trikoista mitä jotkut pitää niin, että perse ja kaikki häpyhuuletkin näkyy lähes läpi.
Tämä on paljon yleisempää katukuvassa kaikissa isommissa kaupungeissa Suomessa kun paidaton mies. Perseposket esillä, kamelinvarvas törröttää ja tissivako siihen suunnitellulla paidalla näkyy pitkälle. Vaatteet on suunniteltu viemään katse tietyille alueille joita ne korostaa.
Niinkö? Mä en oo Helsingissä kertaakaan törmännyt tällaiseen ilmiöön.
Minä Helsingissä asuvana olen aika usein törmännyt junttimaiseen naispaljasteluun. Juuri äsken mm, kun tulin kaupasta, skuutilla tuli vastaan nainen, jolla lyhyt hame tai shortsit, en edes tiedä kumpi, mutta näytti kuin olisi vain pikkarit ollut alaosana.
Pari vuotta sitten oli kova muoti, että piti olla mahdollisimman lyhyet farkkushortsit, niin, että pakarat näkyy.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin. Mikään määrä hellettä ei ole syy siihen, että miehet kulkevat kaupungilla vain shortseissa ja sandaaleissa. Tämä ilmiö ei edes katso ikää tai kehonkoostumusta, ihan samalla tavalla näkee nuoria, vanhoja, läskejä, hoikkia, treenattuja jne. Se on junttia ja ne pitkät katseet eivät ole ihailevia, ainakaan jos minulta sellaisen saa. Myöskään naisilla en mitenkään erityisemmin nauti nähdä mahdollisimman pieniä ja paljastavia kesävaatteita, mutta toisaalta nainen harvemmin voi pukeutua kesällä millään tavalla, mikä estäisi ei-toivotut katseet ja tuijotukset ja naiset eivät myöskään kulje kaupungilla vain bikineissä, mikä olisi varmaan naispuoleinen vastine tuolle shortseissa kulkemiselle.
Öööö. Shortseissa kulkeminen ei ole synonyymi paidattomuudelle🙄
Onhan se hyvä olla vaatteet