Meitä ei kutsuttu veljentyttären ylioppilasjuhliin
koska veljeni ja hänen ex-vaimonsa ovat niin huonoissa väleissä että veljeänikään eli ylioppilaan isää ei kutsuttu.
Kutsut oli alunperin tarkoitus olla molempien vanhempien yhdessä järjestämä mutta veljen ex-vaimo muutti mielipiteensä ja kutsuttuina ovat vain äidin puolen sukulaiset ja ystävät.
Kysyin jopa tulevalta ylioppilaalta että sopiiko meidän silti tulla mutta vastaus oli ei. Lahja oli hankittu mutta onneksi ei vielä ruusuja.
Onko tuollainen mielestänne normaalia?
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika outoa, että tästä ei ole keskusteltu etukäteen. Ihan normaalia eroperheissä on viettää kahdet juhlat.
No jos on vanhemmilla huonot välit, niin ehkä silloin. Muutoin mun mielestä on ihan tavallista, että lasten juhlat pidetään saman katon alla vanmhempien eron jälkeen.
Kun minun miesserkun avovaimon esikoinen pääsi ripille, oli konfirmaation jälkeen ensin kakkukahvit pojan kotona eli pojan asunnossa äidin puolen suvulle ja sen jälkeen poika matkusti 10km isän asunnolle, jossa oli kakkukahvit isän puolen suvulle. Kun vanhemmat eivät voineet sietää toisiaan silmissään.
Kun mun tädin avomiehen esikoinen pääsi ripille, oli isä lapsensa konfirmaatiossa mutta ei halunnut mennä sen jälkeen kakkukahveille, kun ne järjestettiin lapsen äidin asunnossa. Sinne kuitenkin meni isän vanhemmat sekä sisko pe
Ja tietysti veljesi on täysin syytön tähän poisjättämiseen. Ja se ex-vaimo on vain se paha, vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän tuo nyt ole, mutta varmaan kannattanee teidän ja tulevan ylioppilaan isän katsella peiliin, josko se syy kutsumattomuuten löytyisi vaikka sieltä? Itse tunne myös yhden tuollaisen perheen ja täytyy sanoa että en ihmettele, sen verran eksoottista se touhu on siellä ollut, että en minäkään haluaisi sitä draamaa lapseni suurimpiin juhliin.
Meillä ei ole mitään syytä katsoa peiliin. Olemme antaneet veljentyttärelle lahjoja muinakin juhlapäivinä mutta se on tytön äiti joka manipuloi.
Ehkä siihen on ihan validi syy miksei äiti halua teitä omaan kotiinsa juhlimaan? Et kirjoita hänestä kovinkaan kunnioittavaan sävyyn, joten onko ihmekään ettei sinua ole kutsuttu.
Veljeni kertoi koko skandaalista vasta eilen, ja ehdotti että minä ja vaimoni menisimme kuokkimaan mutta päätimme olla hienotunteisia että kysymme ylioppilaalta itseltään voimmeko tulla, ja vastaus oli että ei. Olen kirjoittanut tästä jo aiemmin ja enää en avaa tätä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän tuo nyt ole, mutta varmaan kannattanee teidän ja tulevan ylioppilaan isän katsella peiliin, josko se syy kutsumattomuuten löytyisi vaikka sieltä? Itse tunne myös yhden tuollaisen perheen ja täytyy sanoa että en ihmettele, sen verran eksoottista se touhu on siellä ollut, että en minäkään haluaisi sitä draamaa lapseni suurimpiin juhliin.
Meillä ei ole mitään syytä katsoa peiliin. Olemme antaneet veljentyttärelle lahjoja muinakin juhlapäivinä mutta se on tytön äiti joka manipuloi.
Ehkä siihen on ihan validi syy miksei äiti halua teitä omaan kotiinsa juhlimaan? Et kirjoita hänestä kovinkaan kunnioittavaan sävyyn, jot
No hittoako sinä sinä ex-vaimoa syytät? Veljesi olisi voinut heti soittaa sinulle ja kertoa, että olisitte järjestäneet toiset juhlat. Tai hän olisi saanut jotain järjestettyä. Kyllä kahdessa viikossa olisi saatu aikaan, jos olisi ollut halua.
Oma exäni teki sen ratkaisun ettei halua olla missään väleissä kanssani. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että olipa mitkä hyvänsä juhlat en mene hänen kanssaan saman katon elle.
Lapset saavat itse päättää kumpi on paikalla tulevissa juhlissa, mutta molemmat eivät voi olla.
Sit ette tosiaan vaan mene. Onnitella voi ja lahjan toimittaa sitten erikseen.
Mikä pakkomielle se on juhlia olla ja vieläpä monet?
Ylioppilas hän on silti. En näe ongelmaa.
Juhlatko yksin sen ylioppilaisuuden määrittää? Eikö se valmistuminen ole se juttu siinä.
Vierailija kirjoitti:
Oma exäni teki sen ratkaisun ettei halua olla missään väleissä kanssani. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että olipa mitkä hyvänsä juhlat en mene hänen kanssaan saman katon elle.
Lapset saavat itse päättää kumpi on paikalla tulevissa juhlissa, mutta molemmat eivät voi olla.
Oliko syynä tuohon ratkaisuun kenties jokin asia mitä teit?
Juhlakalu sanoi itse ei, mikä on ongelma?
Millaiset juhlat veljesi järjestää?
Mä olisin vaan iloinen jos pääsisin omaan aikaan onnittelemaan jne. Juhlat on rasittavia. Eli saitte vapautuksen 😁 ole onnellinen äläkä leiki uhria.
Käyttäjä42269 kirjoitti:
Ongelma on se että se loukkaa meitä koska me emme ole syyllisiä hänen isänsä ja äitinsä eroon ja riitoihin.
Ex-vaimot on monesti aika hanurista. Ei yllätä.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä42269 kirjoitti:
Ongelma on se että se loukkaa meitä koska me emme ole syyllisiä hänen isänsä ja äitinsä eroon ja riitoihin.
No, sellaisia ihmissuhteet on. Deal with it.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ylioppilasjuhliin ei kuulu erikseen kutsua
Elähän lässytä paskaa. "Lokit" ne ovat joka paikassa saaliin jaolla kutsumattominakin.
Vierailija kirjoitti:
Lapset kärsivät "aikuisten" itsekkyydestä ja joustamattomuudesta.
Meillä on aina, siis aina vietetty lasten kaikki juhlat. Niin synttärit, kuin rippijuhlat, valmistujais-ja ylioppilasjuhliin eromme jälkeen niin, että olemme exäni kanssa kutsuneet yhdessä kaikki.
Paikalla ovat olleet myös molempien vanhemmat, sisaret, veljet ja vanhat mummut ja papat ja kummit. Paikalla ovat olleet niin nykyiset puolisot, kuin heidän vanhempansa ja sisarukset.
Kaikki on sujunut aina hyvin. Niin exien kuin nyxien ja entisten ja nykyisten sukulaisten kanssa ja kaikki tulevat hyvin toimeen lasten kanssa
On julmaa, että kun vanhemmat eroaa, niin pitäisi muka erottaa ne lapsetkin toisesta suvusta täysin.
Ja toisinpäin, pitäisikö ne mummut, papat, sedät, enot ja täditkin erottaa näistä lapsista ja nuorista, jotka ovat olleet heille rakkaita.
Kun eri on läpikäyty päin välillä, niin vanhemmuus jatkuu.
Ja lapsille, eikä kummankaan suvulle saa koskaan kostaa mitään.
Me ajattelimme myös sitä, että jos meille vanhemmille sattuu jotain, vaikka kolari ja toinen kuolee, niin se n hyvä että lapsilla on kiinteät ja läheiset välit kaikkien kanssa.
Olemme viettäneet kaksi jouluakin samoilla porukoilla, ateriat kimppaan hankittu, kuin myös lahjat ja siivoukset yhdessä tehty.
Ja kyllä, olemme kumpikin niin minä kuin exäni saaneet niin paljon kiitosta lapsilta ja nuorilta siitä, kuinka he saavat sukkuloida vapaasti kahden perheen, ja myös kaikkien sukulaisten kanssa, myös nykyisten puolisoidemme sukulaisten kanssa.
Ne vanhemmat jotka lapsiaan ja nuoriaan aidosti rakastavat eivät koskaan kiellä lasten ja nuorten oikeutta omiin vanhempiinsa ja sukulaisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Sitten tulevissa lasten häissä jne lapsi kutsuu molemmat vanhemmat sinne, mutta sun exä ei sinne tule, kun kuulee, että sä olet tulossa sinne. No se on sitten hänen ongelmansa.
Ei, olisin mielelläni ollut edelleen ystävä mutta se ei sopinut nyxälle joten ei sitten. Lapset jo niin isoja, että niiden asioiden hoitoon ei tarvita molempia vanhempia eli muuten ei tarvitse olla väleissä.
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten tulevissa lasten häissä jne lapsi kutsuu molemmat vanhemmat sinne, mutta sun exä ei sinne tule, kun kuulee, että sä olet tulossa sinne. No se on sitten hänen ongelmansa.
Juuri näin. En olisi halunnut päätyä tähän ratkaisuun mutta minkäs sille voi kun on nyxänsä tossun alla. Sen rajan vedän, että nyxä ei kattoni alle astu. Jos ex ei voi tulla yksin niin ei sitten ollenkaan.
Hölmö, tytär on täysi ikäinen.