Meitä ei kutsuttu veljentyttären ylioppilasjuhliin
koska veljeni ja hänen ex-vaimonsa ovat niin huonoissa väleissä että veljeänikään eli ylioppilaan isää ei kutsuttu.
Kutsut oli alunperin tarkoitus olla molempien vanhempien yhdessä järjestämä mutta veljen ex-vaimo muutti mielipiteensä ja kutsuttuina ovat vain äidin puolen sukulaiset ja ystävät.
Kysyin jopa tulevalta ylioppilaalta että sopiiko meidän silti tulla mutta vastaus oli ei. Lahja oli hankittu mutta onneksi ei vielä ruusuja.
Onko tuollainen mielestänne normaalia?
Kommentit (86)
Jos eronneet vanhemmat eivät kertakaikkiaan mahdu saman katon alle, niin siinä tapauksessa voi järjestää kahdet juhlat. Vai onko isä kyvytön järjestämään juhlia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n veli ei osaa järjestää juhlia omille sukulaisilleen tai ole edes väleissä oman lapsensa kanssa, että voisi sellaisista sopia?
Lapset asuu vuoroviikoin veljeni luona. Toisten juhlien järjestäminen tulee varmaan kyseeseen mutta milloin se on toinen juttu. Ylioppilaan pitää lukea seuraavat viikot pääsykokeisiin jne.
Pääsykokeet taitaa olla toukokuussa, ei kai mitään kokeita ole keskellä kesää enää?
On ainakin ensi viikolla vielä, mm. amk-pääsykokeita. Ja minusta oikis on vasta kesäkuussa?
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ylioppilasjuhliin ei kuulu erikseen kutsua
Täh? Miten ennakoitte tarjoiltavien määrän sitten?
Aika outoa, että tästä ei ole keskusteltu etukäteen. Ihan normaalia eroperheissä on viettää kahdet juhlat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n veli ei osaa järjestää juhlia omille sukulaisilleen tai ole edes väleissä oman lapsensa kanssa, että voisi sellaisista sopia?
Lapset asuu vuoroviikoin veljeni luona. Toisten juhlien järjestäminen tulee varmaan kyseeseen mutta milloin se on toinen juttu. Ylioppilaan pitää lukea seuraavat viikot pääsykokeisiin jne.
Pääsykokeet taitaa olla toukokuussa, ei kai mitään kokeita ole keskellä kesää enää?
On ainakin ensi viikolla vielä, mm. amk-pääsykokeita. Ja minusta oikis on vasta kesäkuussa?
Oikiksen kokeet olivat viikko sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ovat viikko lakkiaisten jälkeen.
Jaa niinkö? Omalla pojalla oli ainakin TUTAn pääsykoe tällä nyt menossa olevalla viikolla. Lakkaiaiset ovat 4pvää kokeiden jälkeen. Ja vissiin aika moni muukin tekniikan ala piti pääsykokeet nyt tiistaina.
Vierailija kirjoitti:
Jos eronneet vanhemmat eivät kertakaikkiaan mahdu saman katon alle, niin siinä tapauksessa voi järjestää kahdet juhlat. Vai onko isä kyvytön järjestämään juhlia?
Lue aikaisemmat vastaukseni, kyllä varmaan järjestää mutta mlloin se on toine juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ovat viikko lakkiaisten jälkeen.
Jaa niinkö? Omalla pojalla oli ainakin TUTAn pääsykoe tällä nyt menossa olevalla viikolla. Lakkaiaiset ovat 4pvää kokeiden jälkeen. Ja vissiin aika moni muukin tekniikan ala piti pääsykokeet nyt
Hän ei ole pyrkimässä teknilliseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen me täällä palstalla tuskin voidaan vaikuttaa, isän täytyy ihan itse hoitaa kyseinen asia.
Lue aikaisemmat vastaukseni, kyllä varmaan järjestää mutta mlloin se on toine juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän tuo nyt ole, mutta varmaan kannattanee teidän ja tulevan ylioppilaan isän katsella peiliin, josko se syy kutsumattomuuten löytyisi vaikka sieltä? Itse tunne myös yhden tuollaisen perheen ja täytyy sanoa että en ihmettele, sen verran eksoottista se touhu on siellä ollut, että en minäkään haluaisi sitä draamaa lapseni suurimpiin juhliin.
Meillä ei ole mitään syytä katsoa peiliin. Olemme antaneet veljentyttärelle lahjoja muinakin juhlapäivinä mutta se on tytön äiti joka manipuloi.
Ehkä siihen on ihan validi syy miksei äiti halua teitä omaan kotiinsa juhlimaan? Et kirjoita hänestä kovinkaan kunnioittavaan sävyyn, joten onko ihmekään ettei sinua ole kutsuttu.
Iskä luuli luistavansa juhlien järjestämisestä ja pääsevänsä valmiiseen pöytään. No, sellaista sattuu. Nyt viette vaan ylioppilaan jonnekin ravintolaan syömään tms. Ei juhlien tarvitse olla samanlaiset kuin äidin järjestämät.
Ikävää että lapset ja aikuiset joutuu kärsimään vanhempien epäsovusta.
Vierailija kirjoitti:
Aika outoa, että tästä ei ole keskusteltu etukäteen. Ihan normaalia eroperheissä on viettää kahdet juhlat.
No jos on vanhemmilla huonot välit, niin ehkä silloin. Muutoin mun mielestä on ihan tavallista, että lasten juhlat pidetään saman katon alla vanmhempien eron jälkeen.
Kun minun miesserkun avovaimon esikoinen pääsi ripille, oli konfirmaation jälkeen ensin kakkukahvit pojan kotona eli pojan asunnossa äidin puolen suvulle ja sen jälkeen poika matkusti 10km isän asunnolle, jossa oli kakkukahvit isän puolen suvulle. Kun vanhemmat eivät voineet sietää toisiaan silmissään.
Kun mun tädin avomiehen esikoinen pääsi ripille, oli isä lapsensa konfirmaatiossa mutta ei halunnut mennä sen jälkeen kakkukahveille, kun ne järjestettiin lapsen äidin asunnossa. Sinne kuitenkin meni isän vanhemmat sekä sisko perheineen.
Kun minä pääsin ylioppilaaksi vuonna 2006 Jyväskylässä, oli minulla luokkakaveri, jonka isä asui Tampereella. Kysyin häneltä, että aikooko sun isä tulla sun yo-juhliin, johon hän vastasi, että isä ei pääse yo-juhliin siksi, koska hän on ammatiltaan luokanopettaja hänellä on omalla työpaikallaan oppilaidensa kevätjuhla, siksi hän ei pääse tyttärensä yo-.juhliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän tuo nyt ole, mutta varmaan kannattanee teidän ja tulevan ylioppilaan isän katsella peiliin, josko se syy kutsumattomuuten löytyisi vaikka sieltä? Itse tunne myös yhden tuollaisen perheen ja täytyy sanoa että en ihmettele, sen verran eksoottista se touhu on siellä ollut, että en minäkään haluaisi sitä draamaa lapseni suurimpiin juhliin.
Meillä ei ole mitään syytä katsoa peiliin. Olemme antaneet veljentyttärelle lahjoja muinakin juhlapäivinä mutta se on tytön äiti joka manipuloi.
Ehkä siihen on ihan validi syy miksei äiti halua teitä omaan kotiinsa juhlimaan? Et kirjoita hänestä kovinkaan kunnioittavaan sävyyn, joten onko ihmekään ettei sinua ole kutsuttu.
Minä enkä vaimonikaan emme ole julkisesti haukkunut häntä. Tämä meidän kutsumattomuus johtuu vain veljeni ja hänen ex-vaimonsa välisistä riidoista ja siitä että kyseisellä rouvalla ja hänen tyttärellään ei ole tilannetajua, että edes meidät olisi voitu kutsua.
Miten jollain voi olla niin hirveä hinku päästä veljentyttären ylioppilasjuhliin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä enkä vaimonikaan emme ole j
Juhliinsa saa kutsua juuri ne ihmiset ketkä haluaa. Ihan naiivin typerää alkaa vängätä tuollaista. Teidän olisi pitänyt keskustella asiasta veljen kanssa, että miten hoidatte asian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos on vanhemmilla huonot välit, niin ehkä silloin. Muutoin mun mielestä on ihan tavallista, että lasten juhlat pidetään saman katon alla vanmhempien eron jälkeen.
Kun minun miesserkun avovaimon esikoinen pääsi ripille, oli konfirmaation jälkeen ensin kakkukahvit pojan kotona eli pojan asunnossa äidin puolen suvulle ja sen jälkeen poika matkusti 10km isän asunnolle, jossa oli kakkukahvit isän puolen suvulle. Kun vanhemmat eivät voineet sietää toisiaan silmissään.
Kun mun tädin avomiehen esikoinen pääsi ripille, oli isä lapsensa konfirmaatiossa mutta ei halunnut mennä sen jälkeen kakkukahveille, kun ne järjestettiin lapsen äidin asunnossa. Sinne kuitenkin meni isän vanhemmat sekä sisko perheineen.
Kun minä pääsin ylioppilaaksi
Kun veljeni nuorempi tytär pääsi ripille oli samanlaiset järjestelyt että yhdet kahvikutsut äidin luona ja toiset isän luona samana päivänä. Siinä ei ollut ongelmaa.
Ylioppilasjuhlat ovat erilaiset, juhlakalu on paikalla vanhempiensa luona kunnes menee illalla luokkatovereiden kanssa johonkin ravintolaan tai juhlapaikkaan. Niitä ei voi samana päivänä järjestää kahdessa paikassa. Tässä tapauksessa vanhemmat olivat sopineet jo yli kuukausi sitten järjestävänsä yhteiset juhlat mutta n 2 viikkoa sitten veljeni jätettiin pois sekä järjestelyistä että juhlista.
Vierailija kirjoitti:
Miten jollain voi olla niin hirveä hinku päästä veljentyttären ylioppilasjuhliin?
Me olemme jo siinä iässä että ei tule kutsuja juhliin niin usein, hautajaisiin ehkä emnemmän.
Koulu ei voi kieltää osallistumasta koulussa jörjestettävään tilaisuuteen mutta ex-vaimo kieltää häntä tulemasta hänen kodissaan järjestettävään juhlaan. Ja syy ei ole että veljeni olisi huonokäytöksinen tai renttu vaan muut kiistat jotka ovat jatkuneet eron jälkeen.