Meitä ei kutsuttu veljentyttären ylioppilasjuhliin
koska veljeni ja hänen ex-vaimonsa ovat niin huonoissa väleissä että veljeänikään eli ylioppilaan isää ei kutsuttu.
Kutsut oli alunperin tarkoitus olla molempien vanhempien yhdessä järjestämä mutta veljen ex-vaimo muutti mielipiteensä ja kutsuttuina ovat vain äidin puolen sukulaiset ja ystävät.
Kysyin jopa tulevalta ylioppilaalta että sopiiko meidän silti tulla mutta vastaus oli ei. Lahja oli hankittu mutta onneksi ei vielä ruusuja.
Onko tuollainen mielestänne normaalia?
Kommentit (86)
Tuohan on niin normaalia. Sitä niittää, mitä kylvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex vaimolle oma kosto ja viha on tärkeämpi kuin lapsen psyyke ja henkinen hyvinvointi. Tee lasu
Ei onnistu lasu jos lapsi on täysi-ikäinen. Tietysti hänen pikkusiskonsa voivat kanssa pahoittaa mieltään.
Koittakaa nyt rauhoittua. Mitään lasuja ei voi tehdä siksi, että osaa sukulaisista ei kutsuta juhliin.
Tuollaista se nyt vaan on monissa eroperheissä.
Vierailija kirjoitti:
Ex vaimolle oma kosto ja viha on tärkeämpi kuin lapsen psyyke ja henkinen hyvinvointi. Tee lasu
Tai jos tämä tytär on isänsä luona kuunnellut vuosia äitinsä haukkumista ja mustamaalaamista isän ja tämän sukulaisten toimesta, minäkin päivänsankarina olisin tehnyt saman ratkaisun. Ja teinkin. Kun oli mun asia, isäni uusi puoliso ei saanut enää kutsua mun juhliin.. olin sitä äitini huorittelua ja mun haukkumista äpäräksi kuunnellut sen verran paljon, että ei enää omissa lakkiaisissa kiinnostanut. Siihen saakka kun kutsuminen mun juhliin oli ollut äidin vastuulla, tämä akka oli joka kerta paikalla. Toki siten jäi isäkin pois, mutta hän oli aikuinen ihminen ja teki omat ratkaisunsa.
No eipä meilläkään tyttären kummitäti, isän sisko tule tyttäreni ylioppilasjuhliin. On kuulemma "toiset juhlat" samaan aikaan. Tyttäreni sanoi minulle, että eipä siinä mitään; jatkossa kun häntä pyydetään kummitädin tai hänen tyttärensä juhliin, on hänellä muuta, tärkeämpää menoa. Sekä ex-mieheni, että minun sukuni ovat pieniä, molemmilla yksi sisarus, joilla yksi lapsi kummallakin. Onneksi tyttäreni kaksi muuta kummia tulevat paikalle, on heille kuulemma ihan kunnia-asia päästä mukaan juhlistamaan ylioppilasta
Vierailija kirjoitti:
Ap:n veli ei osaa järjestää juhlia omille sukulaisilleen tai ole edes väleissä oman lapsensa kanssa, että voisi sellaisista sopia?
Lapset asuu vuoroviikoin veljeni luona. Toisten juhlien järjestäminen tulee varmaan kyseeseen mutta milloin se on toinen juttu. Ylioppilaan pitää lukea seuraavat viikot pääsykokeisiin jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n veli ei osaa järjestää juhlia omille sukulaisilleen tai ole edes väleissä oman lapsensa kanssa, että voisi sellaisista sopia?
Lapset asuu vuoroviikoin veljeni luona. Toisten juhlien järjestäminen tulee varmaan kyseeseen mutta milloin se on toinen juttu. Ylioppilaan pitää lukea seuraavat viikot pääsykokeisiin jne.
Veli ei ole osannut järjestää niitä kahteen kuukauteen? Tuloksetkin tuli jo aikoja sitten? Ja eihän siltä nuorelta mene siihen kuin pari tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Yo-juhliin ei perinteisesti kutsuta, mutta en kyl tässä tilanteessa menis. Vaikka itse osais käyttäytyä, voisi juhlien järjestäjät järjestää kohtauksen. Sellaiset juhlat, et ylioppilaalle jää hyvä muisto. Pidätte nuoren isän kanssa omat pienet juhlat myöhemmin. Ja koulullehan voi kaikki mennä.
Joo, ei voi mennä. Meidän ylioppilaan lakitukseen ylihuomenna saa osallistua 2 vierasta per lakitettava. Eli sisarukset eivät pääs paikalle, on vielä toisen siaruksen vanha koulu kyseessä, olisi mielellään tullut morjenstamaan vanhoja opettajiaan. Ja käytössä oleva sali on tämän kaupungin suurin juhlasali, seuraavaksi on sit jäähalli.
Ja olitte ylioppilaan äidille, tämän suvulle aina asiallisia ja ylioppilas ei ikinä kuullut äitinsä sukulaisista koskaan tällaista natkutusta kuin tämä aloitus?
Ja se veljen eksän mielenmuutos tuli veljellekni täysin puskista. Mtiään ei tehnyt sen aiheuttaakseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai jos tämä tytär on isänsä luona kuunnellut vuosia äitinsä haukkumista ja mustamaalaamista isän ja tämän sukulaisten toimesta, minäkin päivänsankarina olisin tehnyt saman ratkaisun. Ja teinkin. Kun oli mun asia, isäni uusi puoliso ei saanut enää kutsua mun juhliin.. olin sitä äitini huorittelua ja mun haukkumista äpäräksi kuunnellut sen verran paljon, että ei enää omissa lakkiaisissa kiinnostanut. Siihen saakka kun kutsuminen mun juhliin oli ollut äidin vastuulla, tämä akka oli joka kerta paikalla. Toki siten jäi isäkin pois, mutta hän oli aikuinen ihminen ja teki omat ratkaisunsa.
Minä ja vaimoni emme ole mitenkään kommentoineet veljeni ex-vaimoa vaan olemme olleet hiljaa kun olemme olleet tekemisissä hänen kanssaan vaikka hän oli vähän hankala tyyppi jo kun olivat naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veli ei ole osannut järjestää niitä kahteen kuukauteen? Tuloksetkin tuli jo aikoja sitten? Ja eihän siltä nuorelta mene siihen kuin pari tuntia.
Vielä viimeiseen asti veljeni luuli että kaikki järjestyy ja että hänkin saa osallistua, meille tuli yllätyksenä että meitäkään ei kutsuta.
Lisäksi minun ja veljeni äiti kuoli 2 kuukautta sitten ja on ollut kaikenlaista järjestämistä muutenkin, hautajaiset oli jne eikä silloin osattu aavistaa.
Vierailija kirjoitti:
No eipä meilläkään tyttären kummitäti, isän sisko tule tyttäreni ylioppilasjuhliin. On kuulemma "toiset juhlat" samaan aikaan. Tyttäreni sanoi minulle, että eipä siinä mitään; jatkossa kun häntä pyydetään kummitädin tai hänen tyttärensä juhliin, on hänellä muuta, tärkeämpää menoa. Sekä ex-mieheni, että minun sukuni ovat pieniä, molemmilla yksi sisarus, joilla yksi lapsi kummallakin. Onneksi tyttäreni kaksi muuta kummia tulevat paikalle, on heille kuulemma ihan kunnia-asia päästä mukaan juhlistamaan ylioppilasta
No jos heillä tosiaan on toiset juhlat samaan aikaan ja ehtivät jo sinne lupautumaan, niin miksi ihmeessä teidän pitää kiukutella ja tehdä asiasta joku numero?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsykokeet taitaa olla toukokuussa, ei kai mitään kokeita ole keskellä kesää enää?
Vierailija kirjoitti:
En voi ymmärtää miksi porata jos ei kutsuja tule. Menkää sitten vaikka ravintolaan juhlimaan, nauttimaan ja tuhlaamaan se lahjaraha omaksi iloksenne.
Niin me aiomme tehdä. Tai menemme mökille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsykokeet taitaa olla toukokuussa, ei kai mitään kokeita ole keskellä kesää enää?
Ne ovat viikko lakkiaisten jälkeen.
Taitavat pelätä, että alkumaljan jälkeen meno menee perinteiseksi riehumiseksi ja ilta loppuu paskat housussa nurkassa. Tätä tapahtuu aika monessa suvussa
Pääseekö edes ylioppilaan isä oman lapsensa yo-juhliin?
Vierailija kirjoitti:
Taitavat pelätä, että alkumaljan jälkeen meno menee perinteiseksi riehumiseksi ja ilta loppuu paskat housussa nurkassa. Tätä tapahtuu aika monessa suvussa
Ei ole nyt kyse siitä.
Ylioppilaan äidin show. Jää viimeiseksi.
En voi ymmärtää miksi porata jos ei kutsuja tule. Menkää sitten vaikka ravintolaan juhlimaan, nauttimaan ja tuhlaamaan se lahjaraha omaksi iloksenne.