Kertokaa nyt rikkaat miten ne teidän rikkaudet on se teidän omien elämänvalintojen syytä.
Kommentit (124)
Mä pärjäilin hyvin koulussa, mutta jumituin matalapalkka-alalle töihin. Elin kuitenkin säästäväisesti halvassa asunnossa joko yksin tai silloisen miehen kanssa. Säästin säntillisesti rahaa pienestä palkastani ja jossain vaiheessa aloin sijoittamaan. Tein hyviä ja tuottoisia sijoituksia ja ajan myötä osakesalkkuni on kasvanut mittavaksi.
Varmasti oli tuuriakin mukana että tein tuottoisia sijoituksia, mutta pääasia on että niitä TEKEE. Toisaalta myöskään epäimpulsiivinen luonteeni ei ole ns. oma valintani, en ole koskaan törsäillyt rahaa tms, ja ymmärränkin että pienistä tuloista säästäminen ja tuottavasti sijoittaminen ei välttämättä impulsiivisemmalta suju.
Mieheni taas rikastui pokerinpeluulla. Oma valinta pelata pokeria, mutta niinikään hänelläkään ei ole impulsiivisuutta tai taipumusta addiktioihin riesana, jotka olisivat voineet johtaa ihan toisenlaiseen lopputulokseen...
Ostin bitcoineja vuonna 1 ja 2.
Nykyään miljonääri.
1. helpointa on valita syntyä rikkaaseen sukuun. sitten voi "omilla ansioilla" rikastua suhteilla saadussa työpaikassa.
2. nainen voi valita rikkaan miehen.
3. yrittäjä voi rikastua, jos on tarpeeksi ahne ja röyhkeä.
En ole rikas, mutta hyvin toimeentuleva. Minun polkuni tähän pisteeseen on ollut seuraava: ensin pitäö tietysti olla sopiva koulutus ja sellainen työpaikka, jotta seuraavan voi tehdä. Koulutus on omaa ansiota, samoin käyttäytyminen joka mahdollistaa asioita. (Työpaikan saamisessa nyt on sattumia.
Eli lähimme miehen kanssa ulkomaankomenukselle useiksi vuosiksi, ja säästimme kaikki päivärahat ja ison osan palkasta, koska vuokraa ei tarvinnut itse maksaa. Niillä rahoilla pääsimme kiinni asuntoon. Tämä on omaa ansiota.
Myöhemmin töiden puolesta sain takuuvarman vuokralaisen (sattumaa) ja ostin häntä varten sijoitusasunnon (omaa . Olen vuokratuloilla maksanut lainaa pois. (Omaa ansiota). Toivottavasti vuokralaiseni pysyy siellä siihen asti, että asuntojen hinnat ovat nousseet, niin saan kivasti ylimääräistä rahaa itselleni (sattumaa mutta osin omaa ansiota).
Otsikossa ei ole kyllä mitään järkeä. Mitä sinä haluat kysyä? Miten olen päätynyt rikkaaksi? Perinnöllä ja sijoittamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen opiskellut itselleni yliopistotutkinnon, itse asiassa kaksikin. Käynyt töissä yhtäjaksoisesti useamman vuosikymmenen. Olen ollut huolellinen rahankäyttäjä ja pannut osan aina sijoitukseen.
Juuri näin. Ei tämä ole sen kummempaa.
no..aivanVARMASTI: 'For it is easier for a camel to go through a needle's eye, than for a rich man to enter into the kingdom of G .. (O . L . D ' ? ;))
Vierailija kirjoitti:
Opiskelin, menin töihin enkä hankkinut päihdeongelmaa. Ihan itse olen omaisuuteni hankkinut. Matkustelen harkitusti, en käy kahviloissa tai ulkona syömässä kovinkaan usein, ostan vaatteeni kirppiksiltä. En ostele turhuuksia. Nautinnon revin ihan ilmaiseksi Suomen luonnossa patikoimalla tai mökillä. Sijoitan joka kuukausi rahaa.
Mutta et ole rikas. Jos olisit kävisit Pariisista kaksi kertaa vuodessa ostamassa vaatteesi. Se,että elät säästeliäästi jotta sinulla on varaa pitää asuntosi ei tee sinusta rikasta. Toisaalta jos sinulla on varoja tilillä pari milliä, miksi et käytä niitä. Ei niitä mukaan saa.
Ahkera ja määrätietoinen työ firman perustamiseksi ja kehittämiseksi. Nyt minulla on satoja siivoojia töissä ja tienaan miljoonia. Osa tuloista tulee fiksuista sijoituksistani. Omaisuutta on kertynyt paljon, ja niistä saavat osansa lapsenikin, heille kaikille olen hommannut omat asunnot ja autot.
Jonkun mielestäkö en ole itse oman onneni seppä?
Väärässä ovat, jos kuvittelevat minun saaneeni kaiken ilmaiseksi.
Tämän palsan kommentoijat eivät ole rikasta nähneet muualla kuin tv;ssä tai lehdessä.
Ei pelkästään omien valintojen, mutta niidenkin. Olen tehnyt ihan saatanasti töitä, että olen päässyt tähän tilanteeseeen, missä nyt olen. Siis opiskellut ja lisäksi kehittänyt itseäni työn ohessa. Ei esim. kovapalkkaisiin duuneihin päästä ilman jumalatonta duunia. Paitsi harvat suhteilla. Minulle mikään ei ole tullut tarjottimella vaan kaikki on kyllä revitty minun selkänahasta.
Olen ollut aina maltillinen rahankäyttäjä.
Töitä olen tehnyt loma-aikaan/osa-aikaisena 18 vuotiaasta lähtien, sitäkin ennen lastenvahtihommia jne. Vakitöihin siirryin jo opiskeluaikana n. 22 vuotiaana jäämällä vakkariksi työharjoittelupaikaan ja vakitöitä olen tehnyt siitä lähtien aina (miinus 3 vuotta lasten kanssa kotona).
Olen sijoittanut rahastoihin on/off nuoresta saakka. Ensin kesätyörahoja, sitten aina pikkaisen palkkatuloista. Esim. yksi rahastosalkku on sellainen mihin laitoin rahaa 2010-2012 ja sen jälkeen rahat ovat kasvaneet tuottoa - 182% tuotto oli kun viimeksi kävin tarkastamassa (eli rahat ovat pian kolminkertaistaneet itsensä).
Ensimmäisen omistusasuntoni olen hankkinut silloisen puolisoni kanssa 23 vuotiaana. Joka kerta kun asuntoa on vaihdettu, ollaan saatu myyntivoittoa. Omaisuutta on kertynyt asunnosta niin, että oli varaa hankkia lähes velaton kiva koti itselle kun erosimme muutama vuosi sitten.
Ruoat teen itse pääosin alusta alkaen, enkä osta kalliita (ja paikoin epäterveellisiä) valmisruokia. Ravintolassa käydään harvoin, esim. pitsat osataan jo tehdä kotona ravintolatasoisesti. Vaatteita ostan harvoin ja välttelen halpamuotia, pyrin myös huoltamaan ja korjaamaan omistamiani tuotteita. En käytä alkoholia (kuin hyvin satunnaisesti lasi viiniä tms. jos tarjotaan) tai tupakkatuotteita. En käy kosmetologilla, laita kynsiä/ripsiä tms. Kampaajallakin käyn kerran tai pari vuodessa, jolloin leikataan pitkistä hiuksista kuivat latvat pois.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään miljonääri.
Ei pidä kutiansa.
Kun ei suomessa ole yhtäkään 'B-coin' miljonääriä.
Vrt. vuoksi: 90-luvulla OLI 'rytsölänveljekset ja ne SENTÄÄN ajoivat Lamborghinille !!' - Siinä ero.
(Jos olisi 'B-coin'.. ) Miksei suomessa NÄY niitä?
En ole rikas, mutta hyvin toimeentuleva, ei tarvitse miettiä juurikaan normaalia rahankäyttöä.
- aloitin ASP säästämisen kun se tuli mahdolliseksi
- ostin heti oman asunnon kun oli taloudellisesti mahdollista 21 vuotiaana
- tein useampaa päällekkäistä työtä AMK-opiskelun ajan, ei opintolainaa
- hain jatkuvasti uusiin vaativampiin työtehtäviin 2-3 v välein ja palkka pomppasi ylöspäin joka kerta
- myin edellisen asunnon oikeaan aikaan, sain siitä yli 2x maksamani summan
- vaihdoin pienempään omistusasuntoon ja pääsin velattomaksi
- 1. sijoitusasunto (velaton)
- 2. sijoitusasunto (alle 30k€ velkaa jäljellä)
Eli ei vaadi mitään ihmeellistä, sinnikkyyttä, tavoitteellisuutta ja uskallusta vaan. Nyt mietin 3. sijoitusasuntoa/loma-asunto etelästä
Vierailija kirjoitti:
Tämän palsan kommentoijat eivät ole rikasta nähneet muualla kuin tv;ssä tai lehdessä.
Miksi ajattelet näin? Palstahan on auki kaikille. Ei rikkaus tarkoita sitä, ettei tekisi mitään rahvaanomaista koskaan.
Kertokaa lisäksi myös, kuinka helppoa/vaikeaa oli saada ensimmäiset työpaikat ja kuinka helppoa/vaikeaa oli saada kokoaikatyö toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella.
Vierailija kirjoitti:
Toimitusjohtajat pystyy riistämään alaisiaan ja omimaan työntekijöille kuuluvaa palkan osaa itselleen. Sitten kädet ristissä kiittäen rukoillaan lisää vääryyden rahaa ja oikeutetaan itselle valehtelemalla että jumala rankaisee köyhiä heidän kauttaan.
Kyllä se, joka lehmän omistaa päättää siitä mihin maito menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään miljonääri.
Ei pidä kutiansa.
Vrt. vuoksi: 90-luvulla OLI 'rytsölänveljekset ja ne SENTÄÄN ajoivat Lamborghinille !!' - Siinä ero.
Voi kuule, onhan noita. Tunnen henkilön, joka osti noita aikoinaan 8c/kpl ihan kohtuullisella summalla. Hänellä on SATOJA miljoonia edelleen. Et tunnistaisi häntä kadulla miksikään miljonääriksi, enemmänkin hippi tulee mieleen. Vasta kun näet hänen menevän autoonsa niin mitä v...a... tulee mieleen helposti.
Turvallinen,kannustava perhe aikalailla aina perustana hyvälle elämälle,ja menestymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään miljonääri.
Ei pidä kutiansa.
Voi kuule, onhan noita. Tunnen henkilön, joka osti noita aikoinaan 8c/kpl ihan kohtuullisella summalla. Hänellä on SATOJA miljoonia edelleen. Et tunnistaisi häntä kadulla miksikään miljonääriksi, enemmänkin hippi tulee mieleen. Vasta kun näet hänen menevän autoonsa niin mitä v...a... tulee mieleen helposti.
Vielä nopea kommentti. BTC eurot tulevat näkyviin vasta myydessä niitä ja kaikki eivät välttämättä edes ilmoita myyntituloja verottajalle, jolloin ei näy missään tilastoissakaan (nykyään jo vaikeampaa piilottaa)
Köyhästä perheestä, koulut käymättä. Aloitin sijoittamisen 2001, joka palkasta sijoituksiin, osakkeet 30%, korkotili 10% omistusasunto 40% kun ei ollut vielä lapsia.
Kun lapset syntyivät, korot jo niin pienet että se jäi, osakkeisiin jäi enää 15% ja asunnon vaihdon myötä, edellinen oli jo melkein maksettu taas 40% palkasta.
Sama säästö, sijoitus tavoite ja tapa puolisolla omasta palkastaan. Kannattaa valita kumppani huolella!
Työssä olen ikäni ollut varastomiehenä tehtaassa, kumpoani tehdastyössä.
Siitä pitkäjänteisellä työllä, tutkimalla, seuraamalla, ostolla ja myynnillä yli 20 vuodessa omaisuus omistus asunto + kummallankin noin 600 000 omaisuutta. Yhteensä kaikki noin 2 milj. Joten sikarikkaita ei olla, mutta eläkkeelle päästiin 50 vuotiaina.
Täytyy kuitenkin huomioida että tilapäisistä kupruista huolimatta 2000 luku on ainakin viimeiset 15 vuotta ollu hyvin nousujohteinen. Ja se kupru kun romahti onnistuttiin molemmat ennakoimaan.