Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa nyt rikkaat miten ne teidän rikkaudet on se teidän omien elämänvalintojen syytä.

Vierailija
30.05.2024 |

T. Köyhä

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku maanviljelijä juuri lehdessä,tienaa aurinkovoimalla niin että voi jo lopettaa maanviljelyn.

Sijoittaminen kannattaa. Tässä tapauksessa kannatti omistaa maata. Tuollaisen tilaisuuden kun onnistuisi nappaamaan. Ostaisi ensin kohtuuhinnalla peltoa ja sitten vuokraisi sen aurinkopaneeleille. Helppoa rahaa!

Vierailija
22/124 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kutsuisi itseäni rikkaaksi mutta olen toki Suomen mittapuun mukaan hyvävarainen. En ole akateeminen, ja pisimmät ulkomailla asumiset (10v) ja muut matkustelut tapahtui ollessani kaksikymppinen, jolloin minulla ei rahaa ollut eikä myöskään vanhempia. Matkustus ei ole kallista, ja ruoka on usein puolet halvempaa muissa maissa. Jos on ystäviä maailmalla niin kämppäkin löytyy aika helposti pilkkahintaan. Olin pitkään tukien varassa ja masentunut jonka syitä en ala täällä todellakaan avaamaan. 

Rahankäyttöä nykyisin ei juuri tarvitse miettiä, kaupassa en ole katsonut ruoan hintaa pitkään aikaan. Eri asia toki jos ostan elektroniikkaa tai muuta isompaa, jossa mieluusti vertailen ensin. Harkitsen kyllä vakavasti uudelleen ulkomaille lähtöä pysyvästi tällä kertaa. Tämä ilmapiiri on vaan todella vihamielinen. Ei sillä että Suomessa olisi koskaan ollut ketään kannustava yhteiskunta, mutta nyt mennään jo aika pitkälle hallituksenkin puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämänvalinta sekin on mitkä numerot valitsee Eurojackpot-kupongilleen.

No, joka kierroksella 95,344,200 vaihtoehtoa, niin aika epävarma rikastumisen keino, toki mahdollinen. 

Jos ei pelaa ei voi voittaakaan.

Vierailija
24/124 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku maanviljelijä juuri lehdessä,tienaa aurinkovoimalla niin että voi jo lopettaa maanviljelyn.

Sen on pakko lopettaa viljely, koska pelloilla on aurinkopanelit. Eikä näitä kaiketi ole meillä vielä kuin muutama, 2 vuoden kuluttua satoja. Peltopinta-alasta noin 10% tullaan vuokraamaan energiantuotantoon ja se tarkoittaa esim. sitä, että kotimaista, vihattua ruokaa kasvatetaan entistä vähemmän ja luonnon monimuotoisuuden rinnalle tulevat mahdollisimman eliövapaat energiapellot.

Miksi ihmeessä olla Suomen haukutuimman ammatin edustaja, tehdä töitä yötä päivää, kun nelinkertaisen summan saa sähkönkäyttäjiltä.

Vierailija
25/124 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämänvalinta sekin on mitkä numerot valitsee Eurojackpot-kupongilleen.

No, joka kierroksella 95,344,200 vaihtoehtoa, niin aika epävarma rikastumisen keino, toki mahdollinen. 

Todennäköisyys on silti fifti-fifti

Joko voittaa tai sitten ei voita.

Vierailija
26/124 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijoittaminen kannattaa. Tässä tapauksessa kannatti omistaa maata. Tuollaisen tilaisuuden kun onnistuisi nappaamaan. Ostaisi ensin kohtuuhinnalla peltoa ja sitten vuokraisi sen aurinkopaneeleille. Helppoa rahaa!

Ainoa, mitä vaaditaan, on suurjännitejohto joko pellon poikki tai sen reunalla.

Vierailija
27/124 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitsin työnteon ja sijoittamisen jo 35 vuotta sitten. Opiskelin ensin sairaanhoitajaksi, jatkoin samantien toisen alan opintoja ja tein koko ajan siinä sivussa töitä. Valmistuin toiseen ammattiin, sain ensin määräaikaisia pestejä, mutta jatkoin koko ajan hoitajana siinä rinnalla. Olin säästänyt ja ostin asunnon 26 v iässä. Tein 12 vuotta kaikki juhannukset ja joulut töitä, kesälomalla päätyöstäni olin töissä hoitoalalla. Kun matkustin, olin tavalla tai toisella rajoitteisen nuoren hoitajana matkalla mukana.

En ostanut kertakäyttövaatteita, en lattea työmatkan iloksi, en matkustellut pitkin Aasiaa reppu selässä. Korkeassa 55 vuoden iässä huomasin, että näillä elämänvalinnoilla olen kohtalaisen varakas ja viimeisen 10 vuoden aikana olen voinut keskittyä tekemään työtä, josta pidän. Lomiakin on ja kesämökki, joka on vuokrattu muille 10 kk/v. Sekin tuottaa minulle tuloja pelkällä olemassaolollaan.

Kyllä tämä omaisuus

Oletko muistanut myös nauttia elämästäsi? Vai tuoko rahakasan päällä istuminen nautinnon? Itse opiskelin hyvin työllistävälle alalle, jossa maksetaan hyvin. Olen nauttinut työstäni koko urani ajan. Olen nyt 50. Löytyy velkainen iso talo, ei muuta velkaa, sijoituksia on jonkin verran, pari autoa jne. Miehen suvulla on mökki jota saamme käyttää, joten omaa en tarvitse. Varmasti tällä alalla, mm. Nokialla, pitkään työskennelleenä olisi voinut kerryttää paljon isommankin omaisuuden, mutta minulle reppureissut Aasiassa, latet kahvilassa tai ruokailu Michelin ravintolassa on elämän suola. Jouluista ja juhannuksista puhumattakaan. Niistä on monta ihanaa muistoa. Kuolinvuoteellani katuisin elämätöntä elämää, en sitä, etten jätä isoa perintöä.

Vierailija
28/124 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeuduin alalle, jolla on hyvä palkka. 

Vierailija
29/124 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo eli olen ihan tavallisesta kodista, kokemusta myös yrittäjäisän yrityksen konkurssista eli nuoruuteni loppu oli niin köyhää aikaa ettei vanhemmilta esim saanut penniäkään rahaa esim lukion kirjoihin tai vaatteisiin, haalin erilaisia töitä yläkoulun alusta alkaen. 7. luokalla mulla oli jo vakituinen työ jossa kävin viikottain. 

Lisäksi mulla on ADHD joka periytyy vahvasti suvussani, omalla pojallakin on se. 

Näistä vaikeuksista huolimatta ja osin niiden ansiosta olen aina tehnyt töitä todella sinnikkäästi ja väsymättä, opinnot on takunneet aina mutta mulla on joku sisäänrakennettu päättäväisyys ollut aina millä päässyt sitten eteenpäin vaikeuksista huolimatta. Pääsin kolmannella yrittämällä teknilliseen korkeakouluun ja 20v uran jälkeen nyt erittäin hyvin palkatussa myynnin johtotehtävässä, vuositulot €200k ja jo useita vuosia ollut yli €150k/vuosi. 

Myynti on varmaan ainut alue jossa voin pärjätä, joku sellainen sisäinen palo ja innokkuus tohon koulutukseen yhdistettynä on vienyt pitkälle. Mitään suhteita tai muita mulla ei ollut tai tukea kotoa. Varmaan harvinaisempaa näin mutta on meitäkin! Nainen olen jos sillä on merkitystä..

Vierailija
30/124 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitsin syntyä rikaaseen perheeseen; rikas isä ja koira :P

Miljonäärikoira! Onko sillä kultaketju kaulassa, timanttiupotuksilla tietenki. Ruokakuppina antiikki posliinikulho ja ruoaksi huippukokin paloittelemaa sisäfilettä.

Sisäfile on liian rahvaanomaista, joko rasvaista lihaa luun vierestä tai Waguy A5:sta koiralle. Tykkää myös ankan rintafileistä.

Vierailija
31/124 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan pelkästään hyvällä paikalla pärjää, kun verot vie puolet pois. Mitä paremmin kouluttaudut ja mitä enemmän teet töitä, sitä enemmän sinua rangaistaan siitä. Täytyy miettiä myös asumista, säästämistä ja onko esimerkiksi järkeä lapsia lähteä tekemään. 

Vierailija
32/124 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelin, menin töihin enkä hankkinut päihdeongelmaa. Ihan itse olen omaisuuteni hankkinut. Matkustelen harkitusti, en käy kahviloissa tai ulkona syömässä kovinkaan usein, ostan vaatteeni kirppiksiltä. En ostele turhuuksia. Nautinnon revin ihan ilmaiseksi Suomen luonnossa patikoimalla tai mökillä. Sijoitan joka kuukausi rahaa.

Kyllä rikas voi käydä kahviloissa ja syömässä ilman ongelmaa

Vierailija
33/124 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimitusjohtajat pystyy riistämään alaisiaan ja omimaan työntekijöille kuuluvaa palkan osaa itselleen. Sitten kädet ristissä kiittäen rukoillaan lisää vääryyden rahaa ja oikeutetaan itselle valehtelemalla että jumala rankaisee köyhiä heidän kauttaan.

No ala toimitusjohtajaksi sitten ja tienaa satoja miljoonia. Mitä vi ttua sä täällä uliset?

Vierailija
34/124 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimitusjohtajat pystyy riistämään alaisiaan ja omimaan työntekijöille kuuluvaa palkan osaa itselleen. Sitten kädet ristissä kiittäen rukoillaan lisää vääryyden rahaa ja oikeutetaan itselle valehtelemalla että jumala rankaisee köyhiä heidän kauttaan.

Olet ihan oikeasti tuota mieltä? Johtajien pitäisi tehdä työnsä ilmaiseksi? Olisiko parempi, että tuotantovälineet olisivat valtion hallussa, ja kansalaiset saisivat kaikki saman kokoisen pienen palkan? Mitä Jumala tähän kuuluu?

Vierailija
35/124 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvä alku, mutta Suomi on täynnä suurituloisia työssäkäyviä jotka on lähes varattomia. Rahaa tulee ja samaa tahtia sitä myös menee. Mitään ei jää säästöön.

Sillä tavalla ei tule rikkaaksi ikinä.

Vierailija
36/124 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon kysymykseen yksiselitteinen vastaus: Lapsettomuus. En ole saanut perintöjä, lottovoittoa tms. Lapsettoman kuukausittaiset menot ovat paljon pienemmät kuin normaalit palkkatulot. Kun ei ole lapsia, voi iltaisin töiden jälkeen keskittyä vaikkapa tekemään investointeja. Joten kuukausittaisen ylijäämärahan on voinut sijoittaa mm. asuntoihin. Jos olisin aikoinaan hankkinut lapsia, niin taloustilanteeni olisi tänä päivänä aika toisenlainen... En asuisi hyvämaineisella asuinalueella, en matkustelisi jne. Tämä on elämänvalintakysymys, josta jotkut (perheelliset) ovat pahoittaneet mielensä. Eli miten sillä on varaa siihen ja siihen... 

Kaikki ei tietenkään tähän pysty, esim. jos on terveydellisiä ongelmia, niin silloin työnteko vaikeutuu, eikä jää mistä sijoittaa. Koulutuskin merkitsee paljon, mutta ammattikoulupohjaltakin pystyy tienaamaan aika paljon, esim rakennusalalla.     

Vierailija
37/124 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten ap määrittelee rikkaan, mutta laskisin isäni sellaiseksi. Köyhistä oloista lähti, opiskeli paljon, teki perkuleesti hommia, myi yrityksensä noin viiden miljoonan hintaan. Kaikki oli hänen omia valintoja. Kuka vain voi tehdä saman.

Vierailija
38/124 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin Suomen ilmapiirin takia masentuneen kannattaa lähteä etelä-eurooppaan, jos kokee pystyvänsä töihin. Siellä on ihan erilainen kulttuuri, ja vaikka se saattaa tuntua aluksi oudolta kun ihmiset ovat avoimia ja kannustavat jatkuvasti jaksamaan, niin loppupeleissä se oikeasti tsemppaa ja nostaa itsetuntoa. On hyvät fiilikset ja jaksaa tehdäkin jotain. Palkat ei ole samaa tasoa kun suomessa todellakaan mutta ei myöskään verotus, ja ruokakin suhteessa halvempaa. Tiedän että monelle ei ole mahdollista, mutta silti siihen kannustan. Kun ei jatkuvasti kuule olevansa laiska paska, jonka masennus on itsesi aiheuttamaa se tekee psyykkeelle hyvää. Ja kun näkee itse pystyvänsä asioihin niin sekin muuttaa paljon tilannetta. 

Vierailija
39/124 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten ap määrittelee rikkaan, mutta laskisin isäni sellaiseksi. Köyhistä oloista lähti, opiskeli paljon, teki perkuleesti hommia, myi yrityksensä noin viiden miljoonan hintaan. Kaikki oli hänen omia valintoja. Kuka vain voi tehdä saman.

Ei voi - tuuripeliä se on pitkälti yritysmaailmakin.

Vierailija
40/124 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkein niksi on syntyä upporikkaaseen perheeseen.

Tämä on aina se vätysten ensimmäinen tekosyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän