Kertokaa nyt rikkaat miten ne teidän rikkaudet on se teidän omien elämänvalintojen syytä.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkein niksi on syntyä upporikkaaseen perheeseen.
Tämä on aina se vätysten ensimmäinen tekosyy.
Se nyt vaan on fakta että suurin osa rikkaista on perinyt omaisuutensa. Itse omaisuutensa tehneet ovat erittäin harvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitsin työnteon ja sijoittamisen jo 35 vuotta sitten. Opiskelin ensin sairaanhoitajaksi, jatkoin samantien toisen alan opintoja ja tein koko ajan siinä sivussa töitä. Valmistuin toiseen ammattiin, sain ensin määräaikaisia pestejä, mutta jatkoin koko ajan hoitajana siinä rinnalla. Olin säästänyt ja ostin asunnon 26 v iässä. Tein 12 vuotta kaikki juhannukset ja joulut töitä, kesälomalla päätyöstäni olin töissä hoitoalalla. Kun matkustin, olin tavalla tai toisella rajoitteisen nuoren hoitajana matkalla mukana.
En ostanut kertakäyttövaatteita, en lattea työmatkan iloksi, en matkustellut pitkin Aasiaa reppu selässä. Korkeassa 55 vuoden iässä huomasin, että näillä elämänvalinnoilla olen kohtalaisen varakas ja viimeisen 10 vuoden aikana olen voinut keskittyä tekemään työtä, josta pidän. Lomiakin on ja kesämökki, joka on vuokrattu muille 10 kk/v. Sekin tuottaa minulle tuloja pelkällä
Miksi kuvittelet, että en olisi nauttinut elämästäni? Esimerkiksi 12v sokean tytön ensimmäisellä etelänmatkalla oli vavahduttava kokemus huomata, miten hän koki meren, jota ei nähnyt.
Ap kysyi, miksi valinnoillani kuvittelen jotenkin mahdollistaneeni rikkauteni, siihen vastasin. Itse nautin siitä, kun joulupyhinä töitä tekemällä mahdollistin jonkun pikkulasten vanhemman pitkät jouluvapaat. Minulle tuli tunne, että elämäni on arvokasta, koska pystyin antamaan muille mahdollisuuksia, joista he muuten olisivat jääneet paitsi.Annoin mahdollisuuden muille saada hyviä muistoja. Ei se ole ollut minulta millään tavalla pois!
Vierailija kirjoitti:
Toimitusjohtajat pystyy riistämään alaisiaan ja omimaan työntekijöille kuuluvaa palkan osaa itselleen. Sitten kädet ristissä kiittäen rukoillaan lisää vääryyden rahaa ja oikeutetaan itselle valehtelemalla että jumala rankaisee köyhiä heidän kauttaan.
No voit itse pyrkiä toimariksi, niin ei tarvitse täällä vinkua.
En ole rikas, mutta hyvätuloinen. Eli tienaan noin 150 000 euroa vuodessa. Mitä valintoja olen tehnyt?
1. Kuuntelin opetusta peruskoulussa, en häiriköinyt, lintsannut enkä hankkiutunut hankaluuksiin. Luin kokeisiin ja halusin hyviä arvosanoja.
2. Menin lukioon ja suoritin sen asiallisesti
3. Päätin panostaa koulutukseen ja hain Teknilliseen Korkeakouluun, sain DI:n paperit
4. Olen aina arvostanut kaikkea työkokemusta ja olen tehnyt töitä 14-vuotiaasta lähtien. Teen työni aina huolella. Lehdenjakoa, raskaita viherrakennustöitä, tehdastyötä ehti täysi-ikäistyttyäni jne.
5. Olen saanut hyvän työpaikan pitkälti edellämainittujen asioiden ansiosta
6. Valitsen töissä olevani positiivinen, kannustava, aktiivinen ja opettelen uusia asioita. Tämän johdosta olen nyt yrityksen ylimmässä johdossa. Tämä on minulle raskasta, koska olen enemmän intro- kuin ekstrovertti
7. Olen aina ollut huolellinen rahankäytössä. En osta tavaroita mitä en tarvitse, enkä varsinkaan pönkittääkseni omaa egoani tai luodakseni kuvitteellista statusta tai näyttääkseni naapurille.
8. En koskaan tuhlaa yli varojeni ja varaudun aina siihen että huominen ei välttämättä ole yhtä onnekas kuin tämä päivä. Puskurirahastoni on yhden vuoden bruttopalkka, eli sen 150 000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimitusjohtajat pystyy riistämään alaisiaan ja omimaan työntekijöille kuuluvaa palkan osaa itselleen. Sitten kädet ristissä kiittäen rukoillaan lisää vääryyden rahaa ja oikeutetaan itselle valehtelemalla että jumala rankaisee köyhiä heidän kauttaan.
Joo, ryhdytään kaikki toimareiksi sinä simpletoni :D
Jos olisin jättänyt sen lottokupongin täyttämättä en olisi näin rikas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten ap määrittelee rikkaan, mutta laskisin isäni sellaiseksi. Köyhistä oloista lähti, opiskeli paljon, teki perkuleesti hommia, myi yrityksensä noin viiden miljoonan hintaan. Kaikki oli hänen omia valintoja. Kuka vain voi tehdä saman.
Ei voi - tuuripeliä se on pitkälti yritysmaailmakin.
Tottakai osittain riippuu tuuristakin, mutta erilaisiin tilanteisiin voi reagoida monella tavalla.
Tunnen muutaman varakkaan. Ovat syntyneet varakkaisiin perheisiin. Omaisuutta taustalla. Ja perineetkin sitten sitä omaisutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ryhdytään kaikki toimareiksi sinä simpletoni :D
Ei kaikista ole sellaiseen, mutta jos on kerran noin katkera, niin voi tehdä muita valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten ap määrittelee rikkaan, mutta laskisin isäni sellaiseksi. Köyhistä oloista lähti, opiskeli paljon, teki perkuleesti hommia, myi yrityksensä noin viiden miljoonan hintaan. Kaikki oli hänen omia valintoja. Kuka vain voi tehdä saman.
Ei voi - tuuripeliä se on pitkälti yritysmaailmakin.
Tottakai osittain riippuu tuuristakin, mutta erilaisiin tilanteisiin voi reagoida monella tavalla.
Ei osittain vaan pääosin. Jos se olisikin niin helppoa että ryhdytään vaan yrittäjiksi... suurin osa esim. pienyrittäjistä tienaa vähemmän kuin palkkatöissä. Ja kortit pöydässä ovat aloittelijaa ja pienyrittäjää vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Tärkein niksi on syntyä upporikkaaseen perheeseen.
Monia on ponnistanut keskiluokasta maailman rikkaimpien miljardöörienkin joukkoon.
Miksi kuvittelet, että en olisi nauttinut elämästäni?
Siksi koska omaan korvaani kuulosti varsin ankealta. Kuten sanottu, itse arvostan kokemuksia rahaa enemmän, vaikka rahaakin meillä on varsin riittävästi. Siksi olen matkustellut paljon, minulla on lapsia ja paljon aika kalliitakin harrastuksia. Minä haluan reppureissata, lasketella kaveriporukalla, nauttia jouluista lasteni kanssa. Erittäin hyvä kuitenkin, että on kaltaisiasi, ja että itse nautit. Liian moni nainen on vielä nykyäänkin se kiltti tyttö, joka miettii aina ensin muita ja jättää siinä sivussa oman elämänsä elämättä. Siltä kuvauksesi kuulosti. Kiva kuulla, että olin väärässä.
Ennen syntymää speksasin, että en halua köyhää elämää kiitos ja näinhän myös tapahtui.
Luonnollisesti kertomatta mitä tarkoittaa rikkaalla tai kuuluisiko erottaa toisistaan varallisuus ja korkeatuloisuus. Huoh näitä huuhaa aloituksia!
Mitä se rikas kenellekin tarkoittaa. Mulle on kerrottu että olen rikas, koska asun Turussa. Asuin siis silloin vuokralla halvassa ja huonomaineisessa kerrostalossa lähiössä. Tämä kommentoija yritti kai sanoa, että normalituloiset asuu maalla ja rikkaat kaupungissa.
Nuorempana pidin rikkaana ihmisiä, jotka tienaavat 2000e tai yli per kuukausi. Omat tulot jäi silloin alle tonniin.
Asiat on suhteellisia.
Olisin voinut jäädä kuolevaan kylään vailla koulutusta, mutta päätin muuttaa yliopisto-opintojen perässä.
Olisi voinut opiskella mitä sattuu, mutta päätin opiskella ammattiin pätevöittävät opinnot.
Olisin voinut jäädä valmistuttuani akateemiseksi työttömäksi, mutta hain työpaikkoja kaikkialta Suomesta.
Olisin voinut panna rahani tupakkaan ja päihteisiin, mutta panin ne asuntoon ja sijoituksiin.
Nyt on velaton asunto Helsingin kantakaupungista, hyvin tuottavat säästöt ja korkeimpaan desiiliin yltävät tulot. Kokoomusta äänestelen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuvittelet, että en olisi nauttinut elämästäni?
Siksi koska omaan korvaani kuulosti varsin ankealta. Kuten sanottu, itse arvostan kokemuksia rahaa enemmän, vaikka rahaakin meillä on varsin riittävästi. Siksi olen matkustellut paljon, minulla on lapsia ja paljon aika kalliitakin harrastuksia. Minä haluan reppureissata, lasketella kaveriporukalla, nauttia jouluista lasteni kanssa. Erittäin hyvä kuitenkin, että on kaltaisiasi, ja että itse nautit. Liian moni nainen on vielä nykyäänkin se kiltti tyttö, joka miettii aina ensin muita ja jättää siinä sivussa oman elämänsä elämättä. Siltä kuvauksesi kuulosti. Kiva kuulla, että olin väärässä.
Ja liian moni päätyy kiukkuiseksi vanhukseksi, jolla on kyllä rahaa, muttei oikein mitään mihin sitä käyttää, kun terveys ei enää menemiseen tai isoon taloon riitä. Pahimmassa tapauksessa ei ole läheisiäkään, kun ei heitä ehtinyt nähdä rahaa tienatessa.
..niin helppoa:
- Perinnöillä saanut kaikki kiinteistöt.
- Perinnöillä saanut kaikki maa-/metsätilat.
- Perinnöillä saanut kaikki pörssiosakkeet.
- Osakkeista saaduilla osinnoilla kaikki tulot.
- Tuloja vuodessa enemmän kuin kymmenillä palkansaajilla koko elämässä!
Niin helppoa elämää kun syntynyt rikkaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen opiskellut itselleni yliopistotutkinnon, itse asiassa kaksikin. Käynyt töissä yhtäjaksoisesti useamman vuosikymmenen. Olen ollut huolellinen rahankäyttäjä ja pannut osan aina sijoitukseen.
Juuri näin. Ei tämä ole sen kummempaa.
(Meni ehkä nuoremmalta ikäpolvelta ohi.) Helppo elämä prinsessalla...