Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa nyt rikkaat miten ne teidän rikkaudet on se teidän omien elämänvalintojen syytä.

Vierailija
30.05.2024 |

T. Köyhä

Kommentit (124)

Vierailija
1/124 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö täällä ketään rikkaita on sinulle vastaamassa. Voisitko ensin määritellä, että mikä on mielestäsi 'rikas'? 

Vierailija
2/124 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut itselleni yliopistotutkinnon, itse asiassa kaksikin. Käynyt töissä yhtäjaksoisesti useamman vuosikymmenen. Olen ollut huolellinen rahankäyttäjä ja pannut osan aina sijoitukseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/124 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänvalinta sekin on mitkä numerot valitsee Eurojackpot-kupongilleen.

Vierailija
4/124 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha tekee sokeaksi 

Vierailija
5/124 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein töitä ja sijoitin rahaa. Nykyisin pääomatulot on suuremmat kuin palkkatulot.

Vierailija
6/124 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein niksi on syntyä upporikkaaseen perheeseen.

Vierailija
7/124 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän koulutuksen valinta nuorena, sääteliäs elämäntapa ja onnistuneet sijoituskohteet.

Vierailija
8/124 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikas vaimo oli oikotie onneen.

Vierailija
9/124 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin, tein töitä, en polta enkä juo, sijoitin. Jäin töistä vapaaherraksi reilusti ennen eläkeikää.

Vierailija
10/124 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, muakin kiinnostaisi tuo ap:n rikkaan määritelmä. Mutta mä esim oon yh-teiniäidin lapsi, asuttiin vuokralla, äitillä keskikoulu, teki sihteerin hommia kunnes jäi työttömäksi 90-luvun lamassa. Mun isä ei meidän elämään osallistunut edes taloudellisesti, eikä varsinkaan läsnä olemalla, oli niin kiire uuden perheen kanssa. Mä kävin kouluni kunnolla, pääsin hyvään lukioon, tein töitä 15v ikäisestä saakka kaikki kesälomat (tämän työpaikan sain "suhteilla", mummoni oli töissä samassa paikassa, siivoushommia siis oli). Lukion jälkeen tein töitä muutaman vuoden, ihan työkkärin kautta sain ekan työpaikan, sitten menin Eilakaislalle, jonka kautta pääryin Nokialle hommiin, tässä vaiheessa opiskelin jo yliopistossa. Valmistuin maisteriksi, siirryin suoraan töihin Nokialle, mentiin naimisiin ja saatiin kolme lasta. Edelleen olen asiatntijahommissa, palkka pikkusen päälle 5000€/kk, miehellä enemmän. Asutaan Espoosa omakotitalossa, kaksi autoa pihassa, talosta on velkaa, ei muita velkoja. Kaupasta ostan sen mitä haluan, lapset harrastaa sitä mitä haluavat, ja matkoilla käydään ulkomailla 1-2 vuodessa. Eli meneekö tämä ap sun määritelmään rikkaasta? Ihan olen kouluni käynyt kunnolla ja töitä tehnyt ja hoitanut ne työni hyvin oli ne mitä homia hyvänsä. Toki matkaan on mahtunut vaikka mitä surua ja murhettakin, mutta arki on silti hoidettu.   

Vierailija
11/124 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, muakin kiinnostaisi tuo ap:n rikkaan määritelmä. Mutta mä esim oon yh-teiniäidin lapsi, asuttiin vuokralla, äitillä keskikoulu, teki sihteerin hommia kunnes jäi työttömäksi 90-luvun lamassa. Mun isä ei meidän elämään osallistunut edes taloudellisesti, eikä varsinkaan läsnä olemalla, oli niin kiire uuden perheen kanssa. Mä kävin kouluni kunnolla, pääsin hyvään lukioon, tein töitä 15v ikäisestä saakka kaikki kesälomat (tämän työpaikan sain "suhteilla", mummoni oli töissä samassa paikassa, siivoushommia siis oli). Lukion jälkeen tein töitä muutaman vuoden, ihan työkkärin kautta sain ekan työpaikan, sitten menin Eilakaislalle, jonka kautta pääryin Nokialle hommiin, tässä vaiheessa opiskelin jo yliopistossa. Valmistuin maisteriksi, siirryin suoraan töihin Nokialle, mentiin naimisiin ja saatiin kolme lasta. Edelleen olen asiatntijahommissa, palkka pikkusen päälle 5000€/kk, miehellä enemmän. Asutaan Espoosa omakotitalossa, kaksi auto

Et sinä rikas ole, ellet istu miljoonan euron osakesalkun päällä kertomasi lisäksi.

Muilta osin elät ihan tavallista keskiluokkaista elämää. Ehkä nippa nappa voi puhua ylemästä keskiluokasta.

Vierailija
12/124 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin syntyä rikaaseen perheeseen; rikas isä ja koira :P

Vierailija
13/124 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin työnteon ja sijoittamisen jo 35 vuotta sitten. Opiskelin ensin sairaanhoitajaksi, jatkoin samantien toisen alan opintoja ja tein koko ajan siinä sivussa töitä. Valmistuin toiseen ammattiin, sain ensin määräaikaisia pestejä, mutta jatkoin koko ajan hoitajana siinä rinnalla. Olin säästänyt ja ostin asunnon 26 v iässä. Tein 12 vuotta kaikki juhannukset ja joulut töitä, kesälomalla päätyöstäni olin töissä hoitoalalla. Kun matkustin, olin tavalla tai toisella rajoitteisen nuoren hoitajana matkalla mukana.

En ostanut kertakäyttövaatteita, en lattea työmatkan iloksi, en matkustellut pitkin Aasiaa reppu selässä. Korkeassa 55 vuoden iässä huomasin, että näillä elämänvalinnoilla olen kohtalaisen varakas ja viimeisen 10 vuoden aikana olen voinut keskittyä tekemään työtä, josta pidän. Lomiakin on ja kesämökki, joka on vuokrattu muille 10 kk/v. Sekin tuottaa minulle tuloja pelkällä olemassaolollaan.

Kyllä tämä omaisuus ja nämä rikkaudet ovat ihan omien valintojen syytä. Olisin voinut 20v iässä ryhtyä huumepummiksi ja väittää nyt, että ei kukaan voi millekään mitään. Jos edes olisin hengissä.

Vierailija
14/124 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitsin syntyä rikaaseen perheeseen; rikas isä ja koira :P

Miljonäärikoira! Onko sillä kultaketju kaulassa, timanttiupotuksilla tietenki. Ruokakuppina antiikki posliinikulho ja ruoaksi huippukokin paloittelemaa sisäfilettä.

Vierailija
15/124 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikas ei tarkoita 5000 kk ansaitsevaa omakotitalon omistajaa, kyllä pitää olla vähintään kaksinumeroinen miljoona omaisuus, sitten ei tarvi maitopurkin hintaa ihmetellä kaupassa.

Vierailija
16/124 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin, menin töihin enkä hankkinut päihdeongelmaa. Ihan itse olen omaisuuteni hankkinut. Matkustelen harkitusti, en käy kahviloissa tai ulkona syömässä kovinkaan usein, ostan vaatteeni kirppiksiltä. En ostele turhuuksia. Nautinnon revin ihan ilmaiseksi Suomen luonnossa patikoimalla tai mökillä. Sijoitan joka kuukausi rahaa.

Vierailija
17/124 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein töitä ja sijoitin rahaa. Nykyisin pääomatulot on suuremmat kuin palkkatulot.

Lisäisin, että pienillä summillakin kannattaa nuorena aloittaa. Olen "pakottanut" lapseni aloittamaan osakesäästämisen jo ensimmäisistä kesätyöpalkoista ja nyt heillä jo todella massiiviset salkut. Ja toinen vanhan kansan viisaus "Ei ne suuret tulot vaan pienet menot". Esim tupakoitsija pistää helposti omakotitalon verran rahaa hienoon harrastukseensa. Setämiehen ajatuksia -sori siitä.

Vierailija
18/124 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku maanviljelijä juuri lehdessä,tienaa aurinkovoimalla niin että voi jo lopettaa maanviljelyn.

Vierailija
19/124 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämänvalinta sekin on mitkä numerot valitsee Eurojackpot-kupongilleen.

No, joka kierroksella 95,344,200 vaihtoehtoa, niin aika epävarma rikastumisen keino, toki mahdollinen. 

Vierailija
20/124 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimitusjohtajat pystyy riistämään alaisiaan ja omimaan työntekijöille kuuluvaa palkan osaa itselleen. Sitten kädet ristissä kiittäen rukoillaan lisää vääryyden rahaa ja oikeutetaan itselle valehtelemalla että jumala rankaisee köyhiä heidän kauttaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän