Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uutta tietoa tatuointien ja syövän yhteydestä.

Vierailija
29.05.2024 |

Vieläkö uskallat antaa tikatuttaa nahkaasi kuvia?

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ruotsalaistutkimus-tatuoinnit-nosta…

Kommentit (136)

Vierailija
101/136 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi se vasta syöpää aiheuttaakin.

Sanoo ryhävalas 🐋

Vierailija
102/136 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikeissä on helv"isti kemikaalia,samoin deodoranteissa. Dödöjen  yhteyksiä rintasyöpään on tutkittu.

Mutta helpphan se on syyllistää tatuoituja että jos saa syövän niin tatuoinnin vika!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/136 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihatyypit 😂

Vierailija
104/136 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan. Uskaltaisin polttaa tupakankin, jos siitä hommasta tykkäisin. Onneksi en tykkää. Asun talossa, jossa on asbestia, mutta sekään ei vie yöunia. Kesämökillä poltan puita saunassa ja takassa. Molemmat todettu syöpää aiheuttaviksi hommiksi.

Vierailija
105/136 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi tatuoinnit pitää ottaa huomioon henkivakuutuksissa.

Vierailija
106/136 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoisäni ja tätini kuolivat syöpiin,äitini  on hoidossa syövän takia. Kellään ei ole tatuointia. Minulla on,12 ja jos saan syövän en todellakaan ensimmäisenä syyllistä kuviani!

Vierailija
107/136 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltan tupakkaa ja takkaa,juon joskus alkoholia,värjään  hiuksiani ja minulla on tatuointeja. 

Elämä johtaa kuolemaan,sama mitä tekee.

Vierailija
108/136 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskallan. Uskaltaisin polttaa tupakankin, jos siitä hommasta tykkäisin. Onneksi en tykkää. Asun talossa, jossa on asbestia, mutta sekään ei vie yöunia. Kesämökillä poltan puita saunassa ja takassa. Molemmat todettu syöpää aiheuttaviksi hommiksi.

Laitatko linkin että puulämmitys aiheuttaa syöpää.

Vierailija
109/136 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoisäni ja tätini kuolivat syöpiin,äitini  on hoidossa syövän takia. Kellään ei ole tatuointia. Minulla on,12 ja jos saan syövän en todellakaan ensimmäisenä syyllistä kuviani!

Tyhmä tutkimus osoitti että kohottaa syövän riskiä. Eli jos on alttius sen helpommin saa kuvia piirtelemällä ihoonsa.

Vierailija
110/136 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tupakointi aiheuttaa suusyöpää, vieläkö joku uskaltaa tupakoida?

Älkää tupakoiko ja ottako samalla aurinkoa sitä tatuointia ottaessanne!

Vierailija
111/136 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008524549.html

https://www.talouselama.fi/uutiset/puulammitys-lisaa-syopariskia-ja-aih…

Vierailija
112/136 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani jolla ei ollut yhtään tatuointia,ei edes ollut korviksia hänellä,menehtyi 41vuotiaana sydänkohtaukseen. Roskaruokaa,sipsejä ja tupakkaa,ennen kuolemaa oli todettu että verenpaineet  koholla ja varmaan olisi pitänyt  lääkitys määrätä.

Ja minä tupakoiva, tatuoitu muija olen elossa vielä  51vuotiaana.

Vierailija
113/136 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan edes harkinnut. joskus 17-vuotiaana ihotautilääkäri sanoi minulle suurinpiirtein näin: "en saisi lääkärinä sanoa näin potilaalle,mutta kun tuttuja ollaan (hän tunsi toisen vanhempani) tässä kaupungissa ikäisilläsi on tatuointivillitys, niin älä ikinä ota tatutointeja. Tatuointiväreissä voi olla raskasmetalleja ja lisäksi tatuoinnit haalenevat vuosien kuluessa mikä merktisee sitä, että se tapahtuu verenkierron välityksellä. Ne eivät ole haitattomia aineita eikä kukaan vielä tiedä varmasti mitä ne voivat aiheuttaa."

En olisi niitä muutenkaan ottanut, koska minusta ne eivät olleet kovinkaan kauniita, joita näin ja muutenkin tunsin jo tuolloin itseni ja tiesin, että jos nyt ottaisin, niin olisin ehkä kyllästynyt siihen muutaman vuoden kuluttua eikä niitä saa sitten pois. Mieluummin piirtelin itse ihooni kaikenlaisia väkkyröitä ja kuvioita erilaisilla turvalisilla väriineilla, jotka sai pesemällä pois. 

Vierailija
114/136 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poltan tupakkaa ja takkaa,juon joskus alkoholia,värjään  hiuksiani ja minulla on tatuointeja. 

Elämä johtaa kuolemaan,sama mitä tekee.

Katsotaan oletko samaa mieltä kun juokset 10 vuotta kivuliaissa syöpähoidoissa tatuointien takia.

Vierailija
115/136 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoma Oy, tuo totuuden raamattu.

Vierailija
116/136 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä poltan tuoksukynttilöitä   vaikka sekin  kuulemma on nykyään vaarallista ja vastaa mukamas passiivista tupakointia . Odotan kauhulla milloin joku neropatti keksii,kielletään kynttilät!

Vierailija
117/136 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan edes harkinnut. joskus 17-vuotiaana ihotautilääkäri sanoi minulle suurinpiirtein näin: "en saisi lääkärinä sanoa näin potilaalle,mutta kun tuttuja ollaan (hän tunsi toisen vanhempani) tässä kaupungissa ikäisilläsi on tatuointivillitys, niin älä ikinä ota tatutointeja. Tatuointiväreissä voi olla raskasmetalleja ja lisäksi tatuoinnit haalenevat vuosien kuluessa mikä merktisee sitä, että se tapahtuu verenkierron välityksellä. Ne eivät ole haitattomia aineita eikä kukaan vielä tiedä varmasti mitä ne voivat aiheuttaa."

En olisi niitä muutenkaan ottanut, koska minusta ne eivät olleet kovinkaan kauniita, joita näin ja muutenkin tunsin jo tuolloin itseni ja tiesin, että jos nyt ottaisin, niin olisin ehkä kyllästynyt siihen muutaman vuoden kuluttua eikä niitä saa sitten pois. Mieluummin piirtelin itse ihooni kaikenlaisia väkkyröitä ja kuvioita erilaisilla turvalisilla väriineilla, jotka sai pesemällä

Olen keski-ikäinen urheilullinen mies enkä mitenkään ymmärrä että joku ottaa vapaaehtoisesti rumia kuvia ihoonsa. Tatuoidut näyttää likaisilta.

Vierailija
118/136 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtä luotettava kuin maikkari tatuointiuutisineen.

Vierailija
119/136 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtä luotettava kuin maikkari tatuointiuutisineen.

Maikkarilla oli juttu joka pohjasi tutkimukseen.

Vierailija
120/136 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän minua hirvittää se savu mikä tunkee ok-talojen piipuista kun lämmitetään takkoja ja saunoja! Asun kerrostalossa mutta lenkkeilen omakotitaloalueella ja usein ihan silmiä kirvelee. Mitä  tuo pidemmän päälle tekee terveydelle? Päälle vielä vedetään tupakkaa,istutaan siinä omassa ja naapurin piipunsavussa  tyytyväisenä portailla tupakka suussa.