Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luottotiedot menny, vuokravelkaa ja häätö onko mahdollisuutta enää saada mistään asuntoa?

Vierailija
29.05.2024 |

Luottotiedot menny, vuokravelkaa, häätö päällä. Onko mahdollista saada näillä seteillä enää asuntoa? Joudunko taivasalle

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko kannattanut hoitaa asiansa kunnialla?

Vierailija
22/39 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa virastot on velvoitettu hankkimaan ihmiselle katto pään päälle.

Sen takia mä välillä ihmettelen sitä, että miten meillä voi edes olla kodittomia, koska asunnon kyllä saa jos apua vain hakee. 

Kodittomia on, koska niihin edullisimpiin (huom. edullisimmat Kela-normin mukaiset asunnot) asuntoihin on pitkät jonotusajat Kerran yks asunnoton kertoi, että on asunnoton, koska sellaista asuntoa voi joutua odottamaan kaupungissa jopa yli vuoden. Kys ihminen oli sairaalassa töissä oleva, mutta ilmeisesti luottotiedoton. Uskon nyt, koska itse olen odottanut uutta ns. halpaa Kelan normin mukaista asuntoa - melkein vuoden. - 

Sitten toki on asunnottomat, jotka ei kykene huolehtimaan asioistaan, ei edes kykene asuntoja hakemaan itse. ( Päihdeongelmaiset, mt-ongelmaiset ja vastaavat.) 

Maakunnissa on pienemmät kunnat täynnä tyhjiä asuntoja. Avainsana on tuo KAUPUNGISSA. Asunnottomillekin pitää löytyä Suomen kalleimmilta alueilta asunto - muuten ei kelpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutat sellaiselle paikkakunnalle, jonne kukaan muu ei halua muuttaa. Eiköhän sieltä kortteeri löydy.

Vierailija
24/39 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen takia mä välillä ihmettelen sitä, että miten meillä voi edes olla kodittomia, koska asunnon kyllä saa jos apua vain hakee. 

Ei todellakaan ole pakko huolehtia asuntoa ihmisille. Mullekin kunnalta sanottiin vain ettei kunnalla ole omia vuokra-asuntoja ja annettiin lista vuokrataloyhtilöistä joilla taloja kunnassa. Ja toivotettiin onnea.

Vierailija
25/39 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei! Olen kyllästynyt.

Vierailija
26/39 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tälläisiä enää jeesaamaan? Varmasti on kaikkee saanu riittävästi ja jokapaikasta mut kaikki mennyt kurkusta alas tai johonkin muuhun yhtä tärkeeseen. Ei käy sääliksi tippaakaan, nyt saa mitä ansaitsee. 

Vierailija
27/39 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutat sellaiselle paikkakunnalle, jonne kukaan muu ei halua muuttaa. Eiköhän sieltä kortteeri löydy.

Si sinnekkään ihan ketä tahansa huolita ilmaa pilaamaan.

Vierailija
28/39 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nönnönnöö. Mitäs sotkit asiasi. Lopeta ulina ja auta itse itseäsi.

Vierailija
29/39 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene diakonille ja kerro hätäsi. Saatat saada sitä kautta asunnon.

Vierailija
30/39 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

myötätuntoa ei tipu ollenkaan.itse sössit asiasi.ota vastuu teoistasi.siltojen alla on vielä tilaa.

tuollaisten elättäminen on niin väärin.

Vierailija
31/39 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene diakonille ja kerro hätäsi. Saatat saada sitä kautta asunnon.

Hyyryläiseksi sakastiin, vai mitä ajattelit?

Vierailija
32/39 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä asunnon saa, jos siellä pystyy elämään ns ihmisiksi, eli ei esim. tuo kerrostaloasuntoon narkkikavereitaan. Silloin on lyhytaikainen asunto-

Vierailija
33/39 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi maksanutkin kaikki ulosotto velat nin silti ennenkuin merkintä poistuu on lähes mahdotonta saada etenkään asuntoyhtiöiden asuntoja koska ensimmäinen hakulomakkeen kysymys on luottotiedot. Luottotiedot ei tarkoita elämänhallinta ongelmia vaan esim velaksi hankittu auto voi hajota ja jos et pääse töihin nin kierre on valmis. Eräs teki -90 luvulla kun sossusta tuli kielteinen päätös nin hän laittoi viikoksi teltan viraston pihaan nin tulivat kysymään että katsotaan vielä sitä asiaa ja sai asunnon. Silloin oli vielä normaalia että ihmisiä nukkui lehtikeräys laatikoissa, rappukäytävissä tai ihan vaan taivasalla, talvella pitää pysyä liikkeessä ettei jäädy ikiuneen.

Vierailija
34/39 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Perustuslain mukaan "julkisen vallan tehtävänä on edistää jokaisen oikeutta asuntoon ja tukea asumisen omatoimista järjestämistä", mutta edistäminen =/= velvollisuus hankkia asunto. Tilapäisen hätämajoituksen järjestäminen on lakisääteistä, mutta sen voi täyttää käytännössä patjalla jonkun asumisyksikön lattialla lyhyeksi ajaksi.

Saako sinne ottaa lemmikkejä mukaan? Mihin omat tavarat saa vietyä?

Vierailija
35/39 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain ton jälkeen asunnon. Otin kans apua vastaan ja opin aiemmista virheistä eikä enää tulis mieleen elää samalla tavalla kun ennen. Kaduttaa mutta pyrin nyt parempaan ja mulla on ihan hyvä elämä.

Vierailija
36/39 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Perustuslain mukaan "julkisen vallan tehtävänä on edistää jokaisen oikeutta asuntoon ja tukea asumisen omatoimista järjestämistä", mutta edistäminen =/= velvollisuus hankkia asunto. Tilapäisen hätämajoituksen järjestäminen on lakisääteistä, mutta sen voi täyttää käytännössä patjalla jonkun asumisyksikön lattialla lyhyeksi ajaksi.

Ja nykyisen hallituksen tulkinta "edistämiselle" varmasti on kiinteistösijoittajien etujen ajaminen, sillä silloin kannattaa asuntoja tarjota joten niitä asunnottomille on.    

Vierailija
37/39 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

myötätuntoa ei tipu ollenkaan.itse sössit asiasi.ota vastuu teoistasi.siltojen alla on vielä tilaa.

tuollaisten elättäminen on niin väärin.

Ei, kyllä on paljon enemmän väärin että täällä maan päällä tallustaa tommosia empatiakyvyttömiä paskatynnyreitä kuten sinä. Sinusta ei ole iloa tai hyötyä kenellekään. Ei edes itsellesi. 

Vierailija
38/39 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteyttä Y-säätiöön: https://ysaatio.fi/ota-yhteytta

Jos olet tarpeeksi nuori, yhteys NAL: https://nal.fi/hae-kotia/

Vierailija
39/39 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan saanut yhteiskunnalta mitään vaikka olisi ollut tarvetta. Enkä luota siihen enää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi