Terminator 2 klo 21. Osaako joku avata asiallisesti miksi tätä pidetään yleisesti ykkösosaa parempana?
Toki eka on jo vanha elokuva mutta ei T2 myöskään ihan tuore enää ole.
Kommentit (130)
Nestemäinen robotti oli vähän outo, kun ei tajunnut aina muuttua nesteeksi. Olisi tietysti tullut aika lyhyt elokuva.
Koska T2 on juntimpi kaikilla tavoilla kuin ykkösosa.
Kärpäset tykkäävät paskasta.
Siinä oli aikanaan efektit huippuluokkaa, mutta kyllä ykkösessä on parempi tunnelma efektien kökköydestä huolimatta. Kunnon cyberpunk-meininkiä ja ajassaan (1984) kiinni.
Aikaa kun kun ILM oli nimensä veroinen.
Mä muistan kun olin katsonut ekan elokuvan ja kun viimein toka tuli pikkukylän elokuvateatteriin ja halusin mennä sen katsomaan, niin olinkin kuumeessa. No olen ottanut vahingon takaisin ja katsonut elokuvan monta kertaa. Kakkonen on julkaistu 1991, että onkohan sitten joskus 1992 tullut tänne elokuviin ja olen ollut silloin 13v. Ja ihan olen siis nainen joka katsoo toimintaelokuvia. :D
Vierailija kirjoitti:
Koska T2 on juntimpi kaikilla tavoilla kuin ykkösosa.
Kärpäset tykkäävät paskasta.
En tiedä junttiudesta, mutta onhan se superstaran ympärille kyhätty ison budjetin blockbuster, jossa ei pahemmin oteta riskejä. Ykkönen on enemmän genre-elokuva.
Jäi lapsena mieleen kyllä se nuolaisukohtaus... Hyiii. Hyvä leffa.
Mikä se on? Joku uusi tekoälysovellus taas vai?
Silloin kun tämä joskus tuli esitykseen, kaikki nuo erikoisefektit esim oli mullistavaa, tuolla tasolla ilman, että ne pisti silmään aivan uutta. Soundtrack ja musa, gunnarit oli iskussa ihan primessä. Tarinankerronta, henkilöhahmot ja itse tarina, toimintakohtaukset olivat loistavaa. Oltiin pystytty säilytttämään ykkösosan tunnelma, tietynlainen synkkyys, mutta kaikki oli mittaluokaltaan isompaa.
Ykkönen menestyi sen verran hyvin, että yrittivät vielä parantaa siitä. Äänet kuuluvat olennaisena osana elokuvaan. Hyvin tehdyt kohtaukset sen ajan tekniikalla. Nykyisin nuo kaikki tehdään tietokoneella.
Alien 3 ja T3 Cameronin puikoissa... Mitä olisikaan voinut olla?
"I came across time for you, Sarah" on ehkä romanttisinta mitä missään elokuvassa on kuultu.
Vierailija kirjoitti:
Ai tämä xDD
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun tämä joskus tuli esitykseen, kaikki nuo erikoisefektit esim oli mullistavaa, tuolla tasolla ilman, että ne pisti silmään aivan uutta. Soundtrack ja musa, gunnarit oli iskussa ihan primessä. Tarinankerronta, henkilöhahmot ja itse tarina, toimintakohtaukset olivat loistavaa. Oltiin pystytty säilytttämään ykkösosan tunnelma, tietynlainen synkkyys, mutta kaikki oli mittaluokaltaan isompaa.
Juuri tämä. T2 oli aikanaan The Tapaus ja itsekin kävin katsomassa sen leffassa kolme kertaa. Koulussa puhuttiin leffasta ja Gunnarit oli tuohon aikaan maailman suurin bändi, joka siivitti elokuvaa hienolla musavideollaan (kaikki bändistä oli muuten Arskan isoja faneja). Se oli sellainen kokonaisvaltainen pläjäys, jossa kaikki elementit, olosuhteet ja oheistuotteet oli balanssissa.
Katsoin sen uusintana pari vuotta sitten ja ällistyin edelleen miten hyvin se toimi, miten tehosteet oli edelleen 30 vuoden jälkeen toimivia ja juoni sekä hahmot myös.
Kyllä tämä klassikko on.
Olen syntynyt 1979.
Vierailija kirjoitti:
Ykkönen on parempi.
Sanoisin, että ykkönen on erilainen. Molemmat erinomaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai tämä xDD
Ei näy, mutta jos se on se sairaalassa tapahtuva niin joo. :pp
Vierailija kirjoitti:
Aikaa kun kun ILM oli nimensä veroinen.
Nykyajan elokuvayleisö on turrutettu efekteillä niin ettei mikään tunnu missään. Tuohon aikaan T2:n ja saman aikakauden Abyssin neste-efektit olivat ennennäkemättömiä.
Mulla jäi mieleen lapsena se kahvikuppi kohtaus.
Vierailija kirjoitti:
Mulla jäi mieleen lapsena se kahvikuppi kohtaus.
Tämä
Sarah Connorin sairaalapako on upea. Muutenkin kyseinen hahmo ja tarina on elokuvassa parasta.
Täytyisi joskus katsoa ykkönen uudestaan ajatuksella. Siitähän Sarah'n tarina alkoi.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/