Voisitko olla koko juhannuksen töissä?
Kommentit (67)
No en . Mie oon mieluummin Italiassa Juhannuksena. Kuten yleensäkin . Suomessa on vaan juoppolalleja shilloin.
Monena vuonna olen ollut. Ei sairaalassa työskennellessä huomaa että onko arki vai pyhä. Juhannus ei poikkea muista päivistä millään tavalla. Tänä vuonna olen lomalla juhannuksena.
Voisin olla töissä. Omaa työtäni ei juhannuksena tehdä, mutta joitain sivuhommia voisin hyvinkin tehdä. Juhannus on vain yksi ylimääräinen vapaapäivä, jolta odotetaan paljon. Jos möllötät kotona kaupungissa, olet luuseri! Mutta jos möllötät vaikka mökillä samaa tehden, olet ihminen, joka on ymmärtänyt juhannuksen merkityksen ja suomalaisten ikiaikaisen luontosuhteen omimman.
En usko, että työnantajani olisi halukas maksamaan pirun kalliita ylityökorvauksia juhannustyöstä, jos ei ole mitään pakottavaa tarvetta tehdä juuri silloin töitä. Eli ainakaan en omaa työtäni voi tehdä juhannuksena. Eikä mulla ole kyllä mitään tarvetta mennä muihin töihinkään sitten omalla vapaa-ajallani.
Tiätysti! Huvipuisto on auki juhannuksenakin! 😎🎢🎡🎠
Oi, olen ollutkin hoitajana ja juhannusyö oli erilainen. Tuli valvottua koko yö, kun tein yövuoroja .
Nyttemmin olen omaishoitaja ja jos se lasketaan työksi, niin jälleen olen ainakin valppaana, oli sitten juhannus tai joulu.
Vierailija kirjoitti:
Kysyin tätä siksi, että mies ei ymmärrä että menen töihin juhannuksena. Mies ei halua kuitenkaan mitenkään viettää juhannusta, vaan tapansa mukaan mököttää kotona ja haukkuu "juhlijoita". Nyt hän kuvittelee, että minulla on jotain suhdesutinoita, koska menen hänen mukaana "muka" töihin. Tuskin olen ainut joka on silloin töissä.
Millä alalla olet töissä, jos miehesi ihmettelee juhannustöitäsi? Siis olettaisin, että mies olisi jo tottunut muihinkin pyhätöihin, kuten että työvuoro saattaa sattua joululle, pääsiäiselle, vapunpäivälle.
ihmettelee palomiehen kanssa seurusteleva (heillä ei vuorokierto katso sitä, onko kyseessä maanantai, sunnuntai, juhannusaatto vai joulupäivä)
Vierailija kirjoitti:
No en . Mie oon mieluummin Italiassa Juhannuksena. Kuten yleensäkin . Suomessa on vaan juoppolalleja shilloin.
Täällhä ithaliasha ei muut ryyphää silhon kuhn minhä. Shaan juhlia ykshin.
Vierailija kirjoitti:
Oi, olen ollutkin hoitajana ja juhannusyö oli erilainen. Tuli valvottua koko yö, kun tein yövuoroja .
Nyttemmin olen omaishoitaja ja jos se lasketaan työksi, niin jälleen olen ainakin valppaana, oli sitten juhannus tai joulu.
Muutenko nukuit töissä yövuorot? Monessakin paikassa joutuu yövuoroissa olemaan hereillä.
Vierailija kirjoitti:
Kysyin tätä siksi, että mies ei ymmärrä että menen töihin juhannuksena. Mies ei halua kuitenkaan mitenkään viettää juhannusta, vaan tapansa mukaan mököttää kotona ja haukkuu "juhlijoita". Nyt hän kuvittelee, että minulla on jotain suhdesutinoita, koska menen hänen mukaana "muka" töihin. Tuskin olen ainut joka on silloin töissä.
Vapauta mies luontoon ja tee töissä pieni juhannustaika ihan vain vapauden ilosta. Kuulostaa kamalalta.
Vuorotyöt eivät minua kiinnosta, mutta jotain toimistohommia voisin tehdä muiden kesälomien aikaan, mieluiten etänä, ja pitää omat lomat sitten sesongin ulkopuolella, eipähän olisi muita häiritsemässä ja monet toimistotyöt hiljenevät kesäksi muutenkin.
Voisin. Olen ollutkin ja tulevanakin juhannuksena tod. näk olen. Olen vanhustyössä.
Mitä ihmeellistä juhannuksessa on? Mökillä ehdin olla muinakin päivinä ja grillailen, syön makkaraa ja juon olutta milloin itse haluan.
Mä olen hoitoalalla töissä, että ihan normaalia olla myös pyhisin töissä. Tänä vuonna olen osan juhannuksesta töissä. Sunnuntaina on vapaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä alalla olet töissä, jos miehesi ihmettelee juhannustöitäsi? Siis olettaisin, että mies olisi jo tottunut muihinkin pyhätöihin, kuten että työvuoro saattaa sattua joululle, pääsiäiselle, vapunpäivälle.
ihmettelee palomiehen kanssa seurusteleva (heillä ei vuorokierto katso sitä, onko kyseessä maanantai, sunnuntai, juhannusaatto vai joulupäivä)
Olen Järjestyksenvaljoja ja Vartija. Sanotaanko näin, että ei hän ymmärrä monia muitakaan työaikojani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen Järjestyksenvaljoja ja Vartija. Sanotaanko näin, että ei hän ymmärrä monia muitakaan työaikoja
Jatkan vielä... Esim.työajat tuottavat jatkuvaa ihmettelyä. Juhannuksena olen töissä klo 10 - 02 yöllä. Ei tällaisia työaikoja ymmärrä ihminen, jonka mielestä työ on klo 08-16 ja ruokatunnit ja kahvit tarkasti välissä.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Olen to-ma 4 yövuoroa. Noin 1400e netto.
-sotekeikkailija
Huutista, muutama ylityövuoro ja ylitöinä juhannus yövuorossa. 5850€ netto joskus junnuna paperikoneella
Voisin ja olen ollut usein, koska muut eivät halua olla silloin töissä.
Mulle kelpaa oikein hyvin, koska ovat helppoja ja rauhallisia päiviä ja varsinaista hommaa ei ole juurikaan, mutta palkka juoksee. Tänä vuonna ajattelen käydä työhuoneen ja pari varastoa läpi kerta työpaikalla pitää jonkun olla. Töiden jälkeen sitten kävelen tyhjän kaupungin läpi kotiin, jossa teen jotain hyvää juhannusruokaa, ja jos sää sallii, saatan käydä meren rannassa iltasella. Nautin todella siitä, miten rauhallista täällä on, kun ihmiset katoavat mökeilleen.
Ite tein lähes 4 vuotta 3-vuorotyötä, ja voisin sanoa, että ei enää koskaan. Yhden joulun ja yhden pääsiäisen olin töissä. Oli todella tylsät työvuorot. Mitään ei tapahtunut, töissä piti olla lähes olemisen vuoksi.
Cittari on auki joka päivä joten teoriassa voisin olla töissä juhannuksena pe, la ja su, mutta käytännössä en voi olla koska samalle työntekijälle ei anneta noita kaikkia päiviä. Kaupan alalla juhannusaatosta ei saa tuplapalkkaa vaan aattoiltalisää (joka on saman verran kuin lauantailisä) ja sitäkin vasta klo 18 jälkeen, joten rahallisesti juhannustöistä hyötyy vain lauantain ja sunnuntain osalta.