Voisitko olla koko juhannuksen töissä?
Kommentit (67)
Juhannus, joulu, pääsiäinen ovat parhaita työvuoroja.
Olen to-ma 4 yövuoroa. Noin 1400e netto.
-sotekeikkailija
Aikoinaan ollut monta juhannusta työssä, hoitoala. Jos vielä olisin työelämässä, niin voisin vallan hyvin olla työssä.
Se vaan on niin, että jossakin töissä on jonkun pakko olla paikalla oli joulu tai juhannus. Eikä ne aina voi olla samat henkilöt ( elleivät itse halua)
Voisin ja olen ollutkin. Välillä kyllä on ollut niin, että aattona on ollut pakkovapaa mutta sitten la-su on ollut töitä.
Samoin olen ollut monet joulutkin töissä.
Jos mies epäilee jotain " sutinoita" niin olepa varuillasi
Aloitin juhannustyöt vuonna -92 ja perinne on jatkunut joka juhannus. Seisokki huolto töissä saan juhannuksesta kolmen viikon palkan käteen.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies epäilee jotain " sutinoita" niin olepa varuillasi
Sä meet duuniin ja mies pääsee naapurin liisan muffinssia nuolemaan.
Vierailija kirjoitti:
Juhannus, joulu, pääsiäinen ovat parhaita työvuoroja.
Sama. Niiden aiheuttamat ylimääräiset vapaat listassa ja vuorolisät eivät ole yhtään huono asia.
t. hoitaja
Useasti juhannuksenakin töissä, erilaisissa lastensuojelulaitoksissa. Muistan yhdenkin juhannuksen, kun yritettiin tehdä perhekuntoutuksen asiakkaille kiva juhannus. Vettä satoi kun aisaa ja lämmintä alle 10. Nykyään en ole enää laitostyössä, joten ei tarvii (saa) olla pyhinä töissä.
Olen ollut monta juhannusta töissä festareilla esimerkiksi. 2001-2016 olin aina juhannuksena töissä.
Vierailija kirjoitti:
Kysyin tätä siksi, että mies ei ymmärrä että menen töihin juhannuksena. Mies ei halua kuitenkaan mitenkään viettää juhannusta, vaan tapansa mukaan mököttää kotona ja haukkuu "juhlijoita". Nyt hän kuvittelee, että minulla on jotain suhdesutinoita, koska menen hänen mukaana "muka" töihin. Tuskin olen ainut joka on silloin töissä.
Vastasinkin jo tuossa aiemmin. Meillä minulla, konttorirotalla, ei ole mahdollisuutta mennä töihin juhannuksena. Toki se välillä harmittaa, kun mies töissä monet joulut ja juhannukset. Mutta luulen, että itse ongelma teillä lienee miehen epäily "muka" töistä ja epäily suhdesutinoista. Ja ne ongelmat kumpuaa jostain muusta kuin juhannuksen työvuorosta.
Sillä tavalla ajatellen että haluanko olla niin en halua enkä ole mutta voisinko nykyisessä työpaikassani halutessani olla niin kyllä voisin.
Nuorena ensimmäisessä kesätyöpaikassani olin juhannuksen töissä, koska lähin esimieheni ilmoittautui sairaaksi. Alun perin hänen oli määrä tehdä kyseiset juhannusvuorot.
Silloin ei ollut tietokoneita, joten meidän piti ilmoittaa tehdyt työvuorot puhelimitse konttoriin. Tämä esimies oli soittanut meidän kaikkien puolesta juhannuksen vuorot. Onneksi soitin itse vielä tarkistaakseni, että ne ovat oikein, ja kävi ilmi, että hän oli ilmoittanut minun tekemäni vuorot itselleen.
Tämän tarinan opetus on, että olkaa nuoret tarkkoina.
Olen ollut jo 8 vuotta. Asun maassa, jossa ei juhlita juhannusta.
Hyvin voisin. Tuplapalkalla saat mut tekemään keikkaa vaikka koko juhannukseksi. Iltatyöt käy myös.
t. työtön
En halua olla silloin töissä. Mulle sopii ma-pe.
"Missä töisä olisit?"
Mie en viihy töisä vaan juoksen kylilöisä..
Silloin kun olin pieni poika niin äitini sanoi minulle..Ehkä siellä on tyttö tässä maailmassa sinua varten..Mä kierrän ympäri maan, mä kierrän ympäri maan ja hänet löydän
Mä kierrän ympäri maan, mä kierrän ympäri maan ja selvitän missä on hän
Mä kierrän ympäri maan, mä kierrän ympäri maan ja hänet löydän..Mä vaellan tuulissa ja sateissa, mutta yhä on tyttö kateissa
Mutten välitä jos vaikka saan flunssan tai kuolen astmaan
Tässä mä vaan etsin tyttöä, joka pitäis olla mun vierellä
Vai pitäiskö mun muka odottaa, että tyttö itse luokseni tupsahtaa?
Töissä.
Mitä sitä muutakaan vois juhannuksena tehdä kuin sininen potkupuku päällä kierrellä autolla pitkin katuja?
Aika monta juhannusta olen taksin ratin takana istunut. Onneksi ei enää.
Kaupunkilaiset aiheuttaa ruuhkat kun lähtevät kotiseuduilleen böndelle juhannusta viettämään.