Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tää oli aika hyvä pohdinta, mihin mä törmäsin eilen, siis tämä virke

Vierailija
28.05.2024 |

"Elämässä on vain 2 isoa tragediaa, toinen niistä on se, että ei saa sitä mitä haluaa. Toinen niistä on se, että saa kaiken mitä haluaa"

Pohdin tätä paljon eilen ja nyt tänää. Pitänee aika hyvin paikkansa, kun lähtee syvällisemmin miettimään.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep

Vierailija
2/22 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääripäät on systemaattisesti huonompia vaihtoehtoja kuin välimaasto. Poikkeuksena ehkä suoriutuminen kilpailutilanteissa, tai ainakin osassa sellaisista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on diippiä.

Vierailija
4/22 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sinä pohdi pienessä päässäsi liian suuria asioita...

Vierailija
5/22 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep

Vierailija
6/22 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, "Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon?" Matt. 16:26

Vierailija
7/22 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle yksi mies todella sanoi, että minä ajattelen liikaa. Tulee ajateltua, kun minulla on siihen kyky, toisin kuin eräillä.

Vierailija
8/22 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaan sopii hyvin. Jos ei saa ruokaa niin kuolee ja jos saa kaiken ruuan mitä haluaa, kuolee myös.

Vierailija
9/22 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä filosofin vastaus

Vierailija
10/22 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle yksi mies todella sanoi, että minä ajattelen liikaa. Tulee ajateltua, kun minulla on siihen kyky, toisin kuin eräillä.

Taidat olla liikaviisas...

Vierailija
11/22 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta tuli mieleen, että kerran terapeutti sano mulle "älä mieti liian filosofisesti" tms

Vierailija
12/22 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tragedia muka olisi saada kaikki, minkä haluaa?

Vierailija
13/22 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa kaiken minkä haluaa, se ei yleensä tyydytä vaan haluaa lisää ja aina vaan lisää, tulee paha himo. Se on tragedia.

Vierailija
14/22 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä on yksi tragedia ylitse muiden: Syntyminen Venäjälle.

Vierailija
15/22 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan totta toisaalta mutta riippuu tietenkin ihmisestä (enkä tarkota nyt koulutusta tai muuta vaan luonnetta). 

Vierailija
16/22 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saa kaiken minkä haluaa, se ei yleensä tyydytä vaan haluaa lisää ja aina vaan lisää, tulee paha himo. Se on tragedia.

Haluaminen aiheuttaa kärsimystä. Kun haluaminen loppuu, kärsimys loppuu. Loppujen lopuksi ihminen tarvitsee hyvin vähän, vaikka haluaa niin paljon.

Vierailija
17/22 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaminen aiheuttaa kärsimystä. Kun haluaminen loppuu, kärsimys loppuu. Loppujen lopuksi ihminen tarvitsee hyvin vähän, vaikka haluaa niin paljon.

No ei kun toisinpäin. Jos ei halua mitään niin ei ole mitään motivaatiota myöskään tehdä mitään. Eri asia on äärimmäiset pakkomielteet.

Vierailija
18/22 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olennaisempaa tällä palstalla olisi pohtia mitä kun ei vasu viikoksi riitä.

Vierailija
19/22 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masentunut ei halua tehdä mitään. Ne asiat, joita ennen halusi tehdä, eivät tuo enää mielihyvää eikä niitä halua tehdä. Onko masentuneelta siis loppunut kärsimys?

Vierailija
20/22 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kun toisinpäin. Jos ei halua mitään niin ei ole mitään motivaatiota myöskään tehdä mitään. Eri asia on äärimmäiset pakkomielteet.

Motivaatio on yliarvostettua. Elämässä pitää tehdä joitakin tiettyjä asioita pysyäkseen hengissä, loppu pakertamnen on ihan turhaa ihmisen sisäisen hyvinvoinnin kannalta, jonka vuoksi moni ihminen voikin niin huonosti.