Asuntojen hintojen lasku vain kovenee!
Vaikka media puhuu noususta ja aina vaan hinnat vajoaa...
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei tietenkään vakuutus korvaa vanhoja putkia, jos tulee vesivahinko. Jos korvaisi niin kukaan ei maksaisi itse putkiremonttia eikä vakuutusyhtiöiden rahat riittäisi kaikkien asuntojen putkiremontteihin.
Niinpä. Mitä siitä?
Moni asuu purkutalossa.
Toivot vaan, koska olet itse epäonnistunut elämässä ja toivot samaa kaikille muillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei tietenkään vakuutus korvaa vanhoja putkia, jos tulee vesivahinko. Jos korvaisi niin kukaan ei maksaisi itse putkiremonttia eikä vakuutusyhtiöiden rahat riittäisi kaikkien asuntojen putkiremontteihin.
Niinpä. Mitä siitä?
Moni asuu purkutalossa.
Toivot vaan, koska olet itse epäonnistunut elämässä ja toivot samaa kaikille muillekin.
En toivo, noista löytyy netissä kirjoituksia esim. pääkaupunkiseudulta löytyy noita taloyhtiöitä jotka ei saa remonttilainaa.
Vierailija kirjoitti:
Liitot voivat toimia vain tietyn suuruisella jäsenmäärällä.
Liittoon kuuluminen edellyttää jäsenmaksua.
Moni eroaa liitoista, koska ei saa enää ansiosidonnaista.
Ansiosidonnaisen keräysaika piteni 6 kuukaudesta 12 kuukauteen.
Ansiosidonnainen porrastetaan ja lapsikorotukset lähti eli ansiosidonnaista ei saa enää pienemmillä palkoilla.
Palkkatukityöstä ei kerry enää ansiosidonnaista.
Jos liitot loppuvat niin ei ole enää työehtosopimuksia.
Ja sitten duunari on orjan asemassa ja työnantaja sanelee ehdot, ja jostain syystä persujen mielestä tämä on hyvä. Eivät ilmeisesti tee työtä elääkseen.
Jos ostaa 1970 - luvun osakkeen niin putkiremontti pitää olla tehty.
Tosin hallitus vetää sellaiset leikkaukset, että taloyhtiöitä menee konkurssiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Mitä siitä?
Moni asuu purkutalossa.
En toivo, noista löytyy netissä kirjoituksia esim. pääkaupunkiseudulta löytyy noita taloyhtiöitä jotka ei saa remonttilainaa.
Niinpä. Pariisissa ei muuten tehdä putkiremontteja lainkaan.
"Yhtiölaina / rahoitusvastike ei ole asumismeno toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle. Muutos tuli 2019."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Mitä siitä?
Moni asuu purkutalossa.
Niinpä. Pariisissa ei muu
Ei ole kiva, kun putki menee rikki ja vuotaa talon rakenteisiin. Siinä tarvitaan pelkkiä kuivauslaitteita 2 kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Mitä siitä?
Sitten se vaan on niin ja ollaan onnellisia, kuten tähänkin asti.
Moni asuu purkutalossa.
Työmarkkinatuesta menee 20 % vero.
Työttömyyskorvauksen veroprosentti on isompi kuin palkan, koska ei saa vähennyksiä niinkuin palkasta.
Eli työmarkkinatuki 744 brutto - 20 % veroa.
Vierailija kirjoitti:
"Yhtiölaina / rahoitusvastike ei ole asumismeno toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle. Muutos tuli 2019."
Eikö tänäänkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tänäänkään?
Ei.
Tuo on yhä voimassa.
Mutta onneksi muut osakkaat on naapureiden yhtiölainoista vastuussa, kun hallitus leikkaa.
Hallitus leikkasi ansiosidonnaisesta 400 kuukaudessa, ei ihan pikku summa.
1200 netto niin saa porratuksella 800 netto, kun lähti myös lapsikorotukset.
Vierailija kirjoitti:
Tuhansia virkamiehiä irtisanotaan ensi vuonna. On niillä ihmettelemistä vielä työttömyyskorvauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuhansia virkamiehiä irtisanotaan ensi vuonna. On niillä ihmettelemistä vielä työttömyyskorvauksissa.
2400 bruttopalkalla saa 2 kuukautta 1100 netto ja sitten 900 netto ja jonkin ajan päästä 850 netto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2400 bruttopalkalla saa 2 kuukautta 1100 netto ja sitten 900 netto ja jonkin ajan päästä 850 netto.
Saavat 1000 netto vähemmän työttömänä kuin töissä ollessa.
Jos on lapsia niin voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä ainakin on palkka nousemassa ja korot laskemassa, joten ehkä kuuntelisin noita asiantuntijoita enemmän.
12 kk euribor on niissä lukemissa missä se oli tasan vuosi sitten ja viimeiset 1/2 vuotta pysynyt suht samana. Asumiskulut ja elämisen muut kustannukset ovat tosin nousseet paljon viime vuosina. Lisäksi tuleva ALV nosto hillitsee myös kulutusta. Näin ollen kiinteistövälittäjien puheita asuntojen hintojen noususta rohkenen hyvällä syyllä epäillä.
EKP käytännössä jo ilmoitti laskevansa korkoa ensi viikolla ja siitä eteenpäin korot laskevat ainakin kaikilla, joilla se lainakorko on vuoden korkoon sidottu. Palkat nousevat tällä hetkellä inflaatiota selvästi nopeammin, koska se tapahtuu viiveellä. Joku ALV on merkityksellisin persaukisille kädestä suuhun eläville
Se tuleva koron lasku on jo hinnoiteltu tämän päivän euriboriin. Epäilen, että EU:ssa tämän ensiviikkoisen laskun jälkeisiä koronlaskuja aletaan ennustelemaan rauhallisemmin. Yhdysvalloilla nimittäin menee hyvin joten halutaanko edes, että euro heikkenee suhteessa dollariin. Samoin tulevat palkan korotukset ei tule ikinä kattamaan niitä menojen lisäyksiä mitä viime vuosina on tullut. Suomessa on paljon noita kuvailemasia kädestä suuhun eläviä "persaukisia". Hieno juttu, jos ei koske sinua.
No, irtisanotut virkamiehet voi ottaa vinkkiä minulta. Hiukset voi leikata itse ja laittaa nutturalle, ponnarille tai letille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jotta pääsee uudelleen leikatulle ansiosidonnaiselle pitää saada 12 kuukautta työsopimus.
Yksin vuokralla asuva saa kyllä enemmän kun ne saa toimeetulotukea ja asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
No, irtisanotut virkamiehet voi ottaa vinkkiä minulta. Hiukset voi leikata itse ja laittaa nutturalle, ponnarille tai letille.
Nythän jos saa sijaisuuden pitää myös töissä ollessa leikata hiukset itse, koska palkkarahat pitää säästää työttömyysajan ruokaan.
Ja jos ei saa jatkossa 12 kuukautta työsopimuksia niin työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.
On siis pakko säästää kaikki palkkarahat perheen ruokaan. Jos on pienipalkkainen puoliso esim. 2200 brutto tienaava niin ei saa asumistukea eikä toimeentulotukea ja työssäkäyvä puoliso tarvitsee auton työssäkäyntiin.
Pitää saada myös työpaikka säilytettyä muuten asunto menee ulosottovirastolle.