Samuli ällistyi Alepan kassalla -maksusitoumuksella myytiin läjäpäin tupakkaa
Voutila sanoo tyrmistyneensä tilanteesta ja jäi pohtimaan, miten maksusitoumuksella tupakan ostaminen on edes mahdollista.
-Olin yllättynyt. Jos nämä (tupakat) ovat yhteiskunnan varoista maksettu, niin pidän sitä asiattomana. Ymmärrän, että ihmisten pitää saada ruokaa, mutta ei yhteiskunta voi tupakkaa tai alkoholia kenellekään ostaa.
-Kyseiset maksusitoumukset sisälsivät myös tupakkatuotteet ilman rajoituksia, jolloin niitä myös voidaan myydä asiakkaalle.
Sinne valuvat takaisin valtion kassaan.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Helsingin Uutiset ei sitten vaivautunut mitenkään selvittämään mitä tuossa kyseisessä tilanteessa tapahtui. Seuraavaksi varmaan uutisoi siitä, että Tiina näki työttömän ostavan kalliita artesaanioluita. Ja MILLÄ RAHALLA???
Selvittihän se. Alepan pomolta kysyivät asiasta ja tämä kertoi, että kyseiset sitoumukset eivät kieltäneet tupakkaa. Kunnalta joku kertoi, että heidän sitoumuksia voi tietyissä tapauksissa ostaa tupakkaa. Seurakuntakin kertoi, että heidän sitoumuksilla ei saa tupakkaa. Oli myös kerrottu, että sitoumus voi olla myös yksityishenkilöltä, jolloin tämä itse päättää rajat.
Just joo. Ne jotka ei polta niin eivät saa edes ruokaan tai vaatteitten ostamiseen maksusitomuksia kuten itse en ole saanut. Ketkupolttajille tietenkin annetaan tupakkirahat koska se on pahempi pahe kuin ruuan puute.
Vierailija kirjoitti:
Samuli ällistyi kun ei tiennyt juuri mitään siitä mistä todellisuudessa ällistyi?
Samulin ajattelu loppui muutenkin lyhyeen. Ei osannut ajatella olisko ne ollut asiakkaan omia rahoja, jos vaikka jonkun holhouksen alainen. Niillehän kirjoitellaa noita maksjuttuja, jos ei ole elämä hallussa jne. Silti ne on niiden omia rahoja ei sossun rahoja. Samuli oli heti dumaasassa
Kyllä juopot polttaa ja niille ostetaan kaikki koska muuten ne alkaa riehuu ja varastaa tupakkeja joten siitä tulee isommat kustannukset yhteiskunnalle.
Mä tiedän kolme jotka saa maksusitoumuksia onista rahoistaan ja kaikki vähän eri syistä. Yhdellä on ruokariippuvuus. Yksi on lievästi kehitysvammainen ja yhdellä peliongelma. Peliongelman omaava on hakeutunut edunvalvontaan itse.
Helsingin Uutiset ei sitten vaivautunut mitenkään selvittämään mitä tuossa kyseisessä tilanteessa tapahtui. Seuraavaksi varmaan uutisoi siitä, että Tiina näki työttömän ostavan kalliita artesaanioluita. Ja MILLÄ RAHALLA???