Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Samuli ällistyi Alepan kassalla -maksusitoumuksella myytiin läjäpäin tupakkaa

Vierailija
28.05.2024 |

Voutila sanoo tyrmistyneensä tilanteesta ja jäi pohtimaan, miten maksusitoumuksella tupakan ostaminen on edes mahdollista.

-Olin yllättynyt. Jos nämä (tupakat) ovat yhteiskunnan varoista maksettu, niin pidän sitä asiattomana. Ymmärrän, että ihmisten pitää saada ruokaa, mutta ei yhteiskunta voi tupakkaa tai alkoholia kenellekään ostaa.

-Kyseiset maksusitoumukset sisälsivät myös tupakkatuotteet ilman rajoituksia, jolloin niitä myös voidaan myydä asiakkaalle.

Sinne valuvat takaisin valtion kassaan.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/27 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun kaupungissa vaan! Joten myyjän vika. Oliko uusi/nuori? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sitten myydä röökit kadunkulmassa hiukan halvemmalla ja ostaa käteisellä olutta :)

Vierailija
4/27 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kariston mukaan myös asiakkaan omista varoista voidaan kirjoittaa maksusitoumuksia.

Tällöin ei tietenkään voida rajata sitä, mitä asiakas maksusitoumuksella ostaa, koska kyse hänen omista rahoistaan, Karisto sanoo."

Vierailija
5/27 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä oli varmasti joku nuori ja kokematon. Ikävä juttu, koska sossu voi kieltäytyä maksamasta sitä sitoumusta, jos sillä on myyty selaisia tuotteita joita siinä ei mainita. Yleensä niissä lukee esim elintarvikkeita ja pesuaineita ja ne on sitten ainoat mitkä hyväksytään. Mulla oli kerran asiakas, jonka sitoumuksessa luki verhoja, mattoja ja astioita. Asiakas oli nuori mies ja se olisi halunut ostaa pleikan, pelejä ja cd- ja dvd-levyjä. Mun piti ihan soittaa sinne sossuun, kun ei se meinannut mua uskoa, kun sanoin ettei sen ostokset käy sillä sitoumuksella. En ota sellaista riskiä, että joudunkin itse maksajaksi. Sitoumukseen liitetään kuittikopio ja siitä näkee, mitä on ostettu.

- tavaratalon aspa-

Vierailija
6/27 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kariston mukaan myös asiakkaan omista varoista voidaan kirjoittaa maksusitoumuksia.

Tällöin ei tietenkään voida rajata sitä, mitä asiakas maksusitoumuksella ostaa, koska kyse hänen omista rahoistaan, Karisto sanoo."

Totta. Asiakas voi olla edunvalvonnassa ja rahat sen omia. Silloin se saa ostas niillä mitä haluaa.

-tavaratalon aspa-

Vierailija
7/27 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksusitoumus voi olka rikkaallakin eikä tällin yhteiskunnan varoista makseta mitään. Kyse on edunvalvonnasta. Olin veljen kaverina ns. asiantuntijana kun saimme edunvalvoltajalta maksusitoumuksen puhelimeen, veljen ystävä. Kyllä meitä katsottiin pitkään mutta kyseessä on erittäin ison perinnön saanut lievästi kehitysvammainen henkilö. Luulen että nämä on jopa yleisempiä kuin vähävaraisten saamat. 

Vierailija
8/27 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjä oli varmasti joku nuori ja kokematon. Ikävä juttu, koska sossu voi kieltäytyä maksamasta sitä sitoumusta, jos sillä on myyty selaisia tuotteita joita siinä ei mainita. Yleensä niissä lukee esim elintarvikkeita ja pesuaineita ja ne on sitten ainoat mitkä hyväksytään. Mulla oli kerran asiakas, jonka sitoumuksessa luki verhoja, mattoja ja astioita. Asiakas oli nuori mies ja se olisi halunut ostaa pleikan, pelejä ja cd- ja dvd-levyjä. Mun piti ihan soittaa sinne sossuun, kun ei se meinannut mua uskoa, kun sanoin ettei sen ostokset käy sillä sitoumuksella. En ota sellaista riskiä, että joudunkin itse maksajaksi. Sitoumukseen liitetään kuittikopio ja siitä näkee, mitä on ostettu.

- tavaratalon aspa-

Tai sitten sitoumus ei rajannut pois tupakkatuotteita. Eikä sitoumus ollut välttämättä edes sossun. Ja kun ostaja oli ilmeisesti hoitoalalla ja tällä oli kaksi sitoumusta, jolla osti kahta eri tupakkaa, voisin uskoa, että kyseessä on kotihoidon työntekijä hakemassa kahdelle asiakkaalle vaikka viikon tupakat kerralla kyseisten asiakkaiden omilla maksusitoumuksilla, eli näiden omilla rahoilla. 

Vierailija
9/27 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- tavaratalon aspa-

Tai sitten sitoumus ei rajannut pois tupakkatuotteita. Eikä sitoumus ollut välttämättä edes sossun. Ja kun ostaja oli ilmeisesti hoitoalalla ja tällä oli kaksi sitoumust

Sekin on ihan mahdollista. Maksusitoumuksia on monenlaisia ja näkemättä sitä, emme voi tietää mitä siinä luki. Olen myös myynyt yhdelle uudelle diplomaattipariskunnalle useiden tuhansien edestä kodin tarvikkeita maksusitoumuksella, jonka suurlähetystö oli heille antanut. Siinä ei ollut mitään rajoituksia, saivat ostaa mitä haluavat.

-tavaratalon aspa-

Vierailija
10/27 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ostakoon omilla rahoillaan kaupasta mitä haluaa. Sama koskee myös toimeentulotuen perusosaa. Mikä taho tällä(kin) palstalla syöttää ajatusta sairaalloisesta kontrolliyhteiskunnasta?!

Vierailija
11/27 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP kirjoitti:

Soskun maksusitoumuksissa ainakin Helsingissä lukee muunmuassa ettei alkoholi,tupakkatuotteita. Joten myyjän virhe ja kaupan tappio koska ne ei välttämättä korvaa kaupalle soskusta tuota ehtojen vastaista myyntiä.

Vierailija
12/27 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako Voutila myöntää hätiköintinsä ja virheellisen tuohtumuksensa? Ei kai. 

Vierailija
13/27 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samuli ällistyi kun ei tiennyt juuri mitään siitä mistä todellisuudessa ällistyi?

Vierailija
14/27 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös työttömän toffeeta eli coop lageria ostavat laatikkokaupalla! 

Vierailija
15/27 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP kirjoitti:

Soskun maksusitoumuksissa ainakin Helsingissä lukee muunmuassa ettei alkoholi,tupakkatuotteita. Joten myyjän virhe ja kaupan tappio koska ne ei välttämättä korvaa kaupalle soskusta tuota ehtojen vastaista myyntiä.

Kyseisissä sitoumuksissa ei tupakkatuotteita oltu rajattu pois, joten mitään virhettä ei ole tapahtunut. 

Vierailija
16/27 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen ostakoon omilla rahoillaan kaupasta mitä haluaa. Sama koskee myös toimeentulotuen perusosaa. Mikä taho tällä(kin) palstalla syöttää ajatusta sairaalloisesta kontrolliyhteiskunnasta?!

Ennen kuin joku tulee viisastelemaan, että pitääkö lapsille myydä tupakkaa tms, niin lakiin vedoten voi tietenkin kieltäytyä myymästä. Ei mitään sellaista kuitenkaan, että köyhä ei saa ostaa sitä tai lihava ei saa ostaa tuota tai mitä näitä vastaavia nyt on ehdoteltu.

Vierailija
17/27 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jaksan ällistyä aina vaan ihmisten yleistiedon puutteesta. T. Se joka oli ostamassa puhelinta rikkaalle maksusitoumuksella. Syy miksi ei itse ollut mukana oli se että piti ostaa helppokäyttöinen ja hänelle myyjät pystyvät myymään vaikka kuun taivaalta ja on itse halunnut että joku vähän hillitsee häntä kun ymmärtää kuitenkin rahan arvon aika hyvin mutta ei osaa /uskalla sanoa ei. 

Vierailija
18/27 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- tavaratalon aspa-

Tai sitten sitoumus ei rajannut pois tupakkatuotteita. Eikä sitoumus ollut välttämättä edes sossun. Ja kun ostaja oli i

Diplomaatit selkeästi käyneet tupakkaostoksilla. Ulkomaillahan tupakointi on vielä kovin yleistä.

Vierailija
19/27 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinainen uutinen tässä on se, että joku Samuli kyylää muita asiakkaita tuolla tasolla Alepassa, on sitten yhteydessä sanomalehteen havainnoistaan ja sanomalehti tekee asiasta uutisen.

Helsingin Sanomat: "Suomalaiset nyt virallisesti maailman kyyläävintä kansaa!"

Vierailija
20/27 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kaikki tupakat tulee köyhällä tarpeeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi