Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa syylää lähtemään. Olen yrittänyt. Onko teillä lisävinkkejä. Ollut kauan ja nyt tullut toiseenkin jalkaan.

Vierailija
27.05.2024 |

Olen kokeillut apteekin monta tuotetta. Olen käynyt kirurgilla, joka kaiversi sen jalanpohjasta pois ja antoi laseria syylän pohjaan. (Hintavaa ja oli viikkoja kivulloinen ja vuoti toimenpiteen jälkeen.)

Se tuli uudelleen samaan paikkaan. Nyt on tullut 2 syylää toiseenkin jalkapohjaan. Hermo menee, kun on levinnyt siis toiseenkin jalkaan jo. 

Syylä tuli alun perin jo 10 vuotta sitten ja sen jälkeen tosiaan Olen mielestäni käyttänyt jo kaikkia keinoja. 

Olen teipin liimalle allerginen, joten ilmastointiteippiä en voi kokeilla. 

Onko vinkkejä?

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä syylät levisi molemmissa jaloissa koko päkijän alueelle. Jollain syyläkynällä se pikkuhiljaa lähti, siinä oli jotain syövyttävää happoa.

Joo happoa siinäkin lapiskynässä on. Sitä on ennen käytetty vastasyntyneiden napanuoran tähteiden kuivattamiseen.

Mutta happo tuhoaa tietysti myös tervettä kudosta, aika varovainen sen kanssa pitää olla.

Niin sitä kuuluu laittaa vain syylän päälle. Mulla tosin ei jäänyt ihoon mitään kuoppia joten ei varmaan olleet kovin syviä syyliä

Vierailija
42/76 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä syylät levisi molemmissa jaloissa koko päkijän alueelle. Jollain syyläkynällä se pikkuhiljaa lähti, siinä oli jotain syövyttävää happoa.

Joo happoa siinäkin lapiskynässä on. Sitä on ennen käytetty vastasyntyneiden napanuoran tähteiden kuivattamiseen.

Mutta happo tuhoaa tietysti myös tervettä kudosta, aika varovainen sen kanssa pitää olla.

Niin sitä kuuluu laittaa vain syylän päälle. Mulla tosin ei jäänyt ihoon mitään kuoppia joten ei varmaan olleet kovin syviä syyliä

Mun jalkapohjan syylät on erittäin syviä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla lähti pitkään (yli kymmenen vuotta) jalkapohjissa olleet syylät, kun hioin niitä säännöllisesti hiekkapaperilla ja pyyhin ne apteekista aknen hoitoon saatavalla Acnex-liuoksella. Siinä oli joku ainesosa, minkä luin mahdollisesti auttavan syylien poistossa. Luulin jo, etten pääse syylistä ikinä eroon, mutta tällä konstilla ne ainakin itseltäni katosivat. En tiedä, johtuiko hiomisesta, Acnexista vai molempien yhteisvaikutuksesta. Tärkeintä oli ehkä sinnikkyys, joka päivä hioin ja käytin tuota liuosta ja olisiko siinä kuukausi mennyt, kun oli syylät hävinneet. 

Näitä ei varmaan pysty hiomaan, sillä kun kirurgi poisti, kolo oli syvä. Ja sitä uusi.

Noin syvää koloa ei pysty itse tekemään hiomalla. 

Vierailija
44/76 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
45/76 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SyylEnd.

Oletko kokeillut? Apteekista. Mutta pitää olla sinnikäs ja myös muistaa se aine laittaa. Lähti lapselta pahat syylät joihin kaikkea muuta kokeiltu (paitsi veistä)

Mulla lähti SyylEndillä. Pari hoitikertaa riitti

Vierailija
46/76 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli jalkapohjassa syylä varmaan 15-vuotta. Yritin kaikenlaista että lähtis pois mutta ei... Annoin sen olla ja yhtäkkiä huomasin että se oli kadonnut ihan itsestään. Mutta siihen meni tosiaankin sen 15-vuotta....

Vierailija
47/76 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osterivinokaskapseli. Niillä mulla on lähtenyt, samoin tyttäreltä ja siskolta. Nopea ratkaisu se ei ole, menee muutama kuukausi, mutta syylät ovat poissa. Löytyy myös kotimainen valmiste.

Ontelosyylien häätöön tämä tarkoitettu, ei jalkasyyliin. Ja en usko, että oikeasti auttaa ontelosyyliinkään, koska todnäk ontelosyylät muutenkin paranisivat hoitojakson aikana.

Farmaseuttina ihmettelen, että kaikkea sitä saadaankin myydä...

Ei ollut ontelosyyliä. Sitä paitsi sitä ei ole edes tehty syylien poistamiseksi, vaan se on lisäravinne. Joku sitten huomasi, että syylät lähtivät. Vähänpä tiedät farmaseutiksi. Meillä on monelta vuosikausia olleet syylät tuolla lähteneet, joten kannattaa kokeilla.

Kapselit sisältävät ainoastaan kuivattua osterivinokasta.

Vierailija
48/76 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osterivinokaskapseli. Niillä mulla on lähtenyt, samoin tyttäreltä ja siskolta. Nopea ratkaisu se ei ole, menee muutama kuukausi, mutta syylät ovat poissa. Löytyy myös kotimainen valmiste.

Ontelosyylien häätöön tämä tarkoitettu, ei jalkasyyliin. Ja en usko, että oikeasti auttaa ontelosyyliinkään, koska todnäk ontelosyylät muutenkin paranisivat hoitojakson aikana.

Remasan-osterivinokaskapseleita myydään myös apteekissa. Farmaseutti päivittää nyt vähän tietojaan...

Vierailija
49/76 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TÄllainenkin tuli googlaamalla.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2002/11/12/ilmastointiteipilla-eroon-syyl…

Ihotautilääkäri ehdottaa ilmastointiteippiä, yllättävää. Harmi vaan, että kuten sanoin, olen sille allerginen. 

Ap

Vierailija
50/76 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hoitaa, ja se aika voi olla useita vuosia.

Vierailija
51/76 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tytöllä oli jalkapohjassa monta, ei ne lähtenyt apteekin aineilla. Jostain markkinoilta ostettiin lopulta pienessä mtallirasiassa myytyä luomuvoidetta, joka poisti syylät. En vain millään muista oliko siinä pihkaa vai mitä. Tietäiskö joku muu tämän ?

Terva-pihkasalva?

Vierailija
52/76 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Remasan-osterivinokaskapseleita myydään myös apteekissa. Farmaseutti päivittää nyt vähän tietojaan...

Voiko mitenkään olla, että syömällä lisäravinnetta, lähtisi syylä iholta. Tuntuu hurjalta. 

Jos sillä on noin voimakkaita vaikutuksia, niin voiko sillä olla myös merkittäviä haittavaikutuksia. Lisäravinteita kun ei tutkita lääkkeiden tavoin, joten voi olla jotain vaarojakin. Lääkkeethän käyvät tarkemman tutkimuksen läpi. 

En tiedä, pitäisikö tuota kuitenkin kokeilla, kun muukaan ei auta. 

Ap

Vierailija
53/76 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apteekissa on niihin aine 80-90-luvulla jolla lähti, mutta se vaati aikaa ja usean käsittelykerran. Ekalla ei. Nopeaa poistoa ei siis saa välttämättä. Se aine levitettiin siihen päälle. En tiedä onko joku jäädytyshoidolla saanut pois lääkärillä.<<< päkiässä oleva iso syvä syylä.Ensin apteekin tuoteet,ei onnistunnut.terveyskeskus lähete syväjäädytykseen useampi kerta.Kun nilkan ristisiteet meni ja leikaukseen.Kirugia pyydetiin kun kysessä saman jalan päkiä.Voisiko leikata syylän pois? leikkasi ja opein missään kylpylät,uimahallit, sauna tilat ja itse sauna en kulje paljain jaloin.En endes oma koti kun menen suihkuun. tai kylillä yöpyessäni ja suihkussa.Aina on suihku tossut jalassa.

Vierailija
54/76 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäädytyskynällä vain aina uudestaan kunnes pois

Vierailija
55/76 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pihkasalva: ostin itsekin sellaista joskus turun keskiaikamarkkinoilta, mutta ei aavistustakaan, minne sen olen säilönyt.

Ap

Vierailija
56/76 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lääkärillä. Sen voi jäädyttää pois. 

Vierailija
57/76 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla HIV, kyllä normaalin syylän pitäisi jo 10 vuoden aikana itsellään poistua.

Minulla ollut sama syylä (tai känsä kai tuo on) 45 vuotta. Tulemme toimeen.

Vierailija
58/76 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli jalkapohjassa syylä, jonka päällä känsä. Käytin känsälaastaria. En muista kauanko siihen meni, mutta lopulta kun oli laastarin vaihdon aika, niin siinä keskellä oli sellainen juuri. Otin pinsetit ja nappasin irti. Reikä jäi jäljelle. Ei ole tullut takaisin.

Vierailija
59/76 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla HIV, kyllä normaalin syylän pitäisi jo 10 vuoden aikana itsellään poistua.

Minulla ollut sama syylä (tai känsä kai tuo on) 45 vuotta. Tulemme toimeen.

Tartutat muihin!

Vierailija
60/76 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelleni oli syylä n. 10v. varpaassa. Kaikki keinot lähes kokeiltu. Eräässä apteekissa farmaseutti neuvoi kokeilemaan SyylEnd.iä. Sellainen ruskea pullo ja pienellä pensselillä laitettava ja haisee ihan karmealle. Kerran viikossa laitetaan, mutta itse laiton useammin. Kerran viikossa kuorin ihon pois ja jatkoin niin kauan kun olin varma, että syylä ei enää ollut. 

Kauan meni n.1/2v. mutta nyt syylä on hävinnyt. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi