En saa syylää lähtemään. Olen yrittänyt. Onko teillä lisävinkkejä. Ollut kauan ja nyt tullut toiseenkin jalkaan.
Olen kokeillut apteekin monta tuotetta. Olen käynyt kirurgilla, joka kaiversi sen jalanpohjasta pois ja antoi laseria syylän pohjaan. (Hintavaa ja oli viikkoja kivulloinen ja vuoti toimenpiteen jälkeen.)
Se tuli uudelleen samaan paikkaan. Nyt on tullut 2 syylää toiseenkin jalkapohjaan. Hermo menee, kun on levinnyt siis toiseenkin jalkaan jo.
Syylä tuli alun perin jo 10 vuotta sitten ja sen jälkeen tosiaan Olen mielestäni käyttänyt jo kaikkia keinoja.
Olen teipin liimalle allerginen, joten ilmastointiteippiä en voi kokeilla.
Onko vinkkejä?
Kommentit (76)
Osterivinokaskapselin lisäksi tiedän toimivan voikukan nestettä, sitä valkoista kun laittaa päälle.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä ei välttämättä ole syylä vaan se voi olla jokin muu jalkapohjan kovettuma, joka voi johtua esim. jalan virheasennosta. Ne saattavat joskus sekoittua syylään niin että niitä hoidetaan vuosikausia syylinä, mikä ei tietenkään auta. Millä tavalla syylät haittaavat ja onko jaloissa muita vaivoja, esim. kipuja?
Jalkaortopedi osaisi varmaan arvioida, onko kyseessä syylä vai ei.
t. lääketieteen kandi
No, se on mielestäni syylä näillä perusteilla:
Se on jo kerran hoidettu kirurgin toimesta ensin kaivamalla ja sitten laittamalla laseria pohjalle. Tämä nykyinen syylä tuli täsmälleen samaan paikkaan.
Toinen syylän merkki on se, että nyt se on tarttunut jo toiseenkin jalkapohjaan. Sinne on ilmestynyt 2 syylää. Todella ärsyttävää.
Syylä haittavat juurikin siksi, että en halua tartuttaa itseäni muihin paikkoihin enkä halua tartuttaa perhettäni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä ei välttämättä ole syylä vaan se voi olla jokin muu jalkapohjan kovettuma, joka voi johtua esim. jalan virheasennosta. Ne saattavat joskus sekoittua syylään niin että niitä hoidetaan vuosikausia syylinä, mikä ei tietenkään auta. Millä tavalla syylät haittaavat ja onko jaloissa muita vaivoja, esim. kipuja?
t. lääketieteen kandi
No, se on mielestäni syylä näillä perusteilla:
Se on jo kerran hoidettu kirurgin toimesta ensin kaivamalla ja sitten laittamalla laseria pohjalle. Tämä nykyinen syylä tuli täsmälleen samaan paikkaan.
Toinen syylän merkki on se, että nyt se on tarttunut jo toiseenkin jalkapohjaan. Sinne on ilmestynyt 2 syylää. Todella ärsyttävää.
Syylä haittavat juurikin siksi, että en halua tartuttaa itseäni muihin paikk
Lisään vielä, että se kirurgin tekemä kuoppa oli todella syvä, vuoti pitkään ja oli kipeä astua monta viikkoa. Silti se vaan kasvoi samaan paikkaan uudelleen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Netistä poimittua: En voi tietää, pitävätkö paikkansa
Jalkapohjan syylä on yleensä niin syvällä, että apteekin itsehoitomenetelmät riittävät ainoastaan syylän ohentamiseen. Ihotautilääkärit käyttävät -200-asteista nestetyppeä tai laserhoitoa. Syylä saattaa tarvita useamman hoitokerran ja ennen hoitoa syylää pitää ohentaa.
Syylän syy on ihmisen papilloomavirus (HPV), suhteellisen harmiton virus, joka pääsee vaikuttamaan kehoon rikkonaisen ja kuivan ihon kautta. Virus infektoi ihon pintakerroksen soluja, jonka seurauksena noin kahden kuuden kuukauden kuluttua syylät puhkeavat. Syylät tarttuvat helposti.
Tuo laserointi on siis jo kokeiltu. Jäähdytyshoitoa ei vielä.
Ihmettelen, miksi ei ole keksitty hpv-virusta tappavaa ainetta, jota voisi ruiskulla painaa syylään?
Mahtaisiko apteekin kylmähoito tehota, vai onko se liian mieto keino syvään jalkapohjan syylään.
Mun tytöllä oli jalkapohjassa monta, ei ne lähtenyt apteekin aineilla. Jostain markkinoilta ostettiin lopulta pienessä mtallirasiassa myytyä luomuvoidetta, joka poisti syylät. En vain millään muista oliko siinä pihkaa vai mitä. Tietäiskö joku muu tämän ?
Oletko kokeillut jo Trosyd-merkkistä voidetta?
Ainakin mulla tepsi, kun pisti reilun viikon ajan.
Itselläni oli joskus jalkapohjassa pari syylää, lähti kun kaivoin itse neulan ja saksien avulla pois.
En ehkä suosittelisi, koska oli hieman kivuliasta, mutta eipä ole tullut sen jälkeen takaisin. Tästä siis aikaa ehkä 15v.
Luulin joskus, että minulla oli jalkapohjassa syylä, ja lääkärikin kerran "poisti" sen syylänä - heti kasvoi takaisin. Kyse oli muusta kovettumasta, kuten joku ylläolevissa kommenteissa kuvaili. Sain ohjeeksi hakeutua jalkaterapeutille. joka poisti kovettuman ja teki minulle yksilolliset tukipohjalliset. Niitä käyttämällä pysyvät kovettumat poissa.
En tietenkään voi väittää, että ap:lla olisi sama tilanne, mutta kerronpa nyt oman kokemukseni.
Ilmeisesti tuota HPV-virusta on vaikea saada kokonaan pois elimistöstä.
Syyliä saa kyllä pois, mutta uusia tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vanhan kansan neuvo. Laita syylään aamusylkyäsi niin se vois auttaa.
Toinen vanhan kansan neuvo: ota punaista villalankaa, tee siihen yhtä monta solmua kuin sinulla on syyliä. Vie ruumaan (biojätteisiin), älä katso taaksesi, kun poistut.
Vierailija kirjoitti:
Mun tytöllä oli jalkapohjassa monta, ei ne lähtenyt apteekin aineilla. Jostain markkinoilta ostettiin lopulta pienessä mtallirasiassa myytyä luomuvoidetta, joka poisti syylät. En vain millään muista oliko siinä pihkaa vai mitä. Tietäiskö joku muu tämän ?
Nyt löysinkin: se oli DT antiseptinen syylävoide, mehiläisvahaa yms. Pieni muovinen purkki (Taponero valmistaja).
Kävin jalkahoitajalla ja hän laittoi jotain ainetta syyliin. Hoito piti toistaa toiseen kertaan, mutta siten sain katoamaan useamman vuoden vaivanneet syylät. Jalkahoitaja oli apteekin yhteydessä. Sen jälkeen olen hoidattanut jalkoja vuosittain ja myös pitänyt niitä mahdollisimman puhtaana. Enpä tiedä onko auttanut, mutta toistaiseksi ovat pysyneet pois.
Niistä pääsee eroon!
Itellä vaivasi melkein 20 vuotta. Ja penskana ne jalkapohjiin tuli ilmeisesti hiivatin uimahallista. Menin yksityiselle ihotautilääkärille, ja hän määräsi minulle voidetta jota käytetään joidenkin ihosyöpien hoitoon. Tein niinkuin ohjeessa oli määrätty ja syylät katosivat, eivätkä ole takasin tulleet.
Minulla oli isovarpaassa syylä. Kokeilin SyylEnd-puikkoa, mutta se ei auttanut ollenkaan. Joten leikkasin syylän kynsisaksilla mahdollisimman syvältä aina kun siihen kasvoi uusi nahka. Parissa vuodessa se sitten hävisi.
Onko sinulla HIV, kyllä normaalin syylän pitäisi jo 10 vuoden aikana itsellään poistua.
Itse sain syylän pois sormestani pihkavoiteella. Apteekista saa esim Abilar-voidetta, mutta parhaimpana pidän Taponeron 30 % kuusenpihkavoidetta. Voiteen pitää olla nimenomaan kuusenpihkaa, on tehokkaampaa kuin männynpihka.
Tee näin: laita yöksi nokare pihkavoidetta syylän päälle ja sitten laastari peittämään. Toista hoito joka yö ja jos jaksat niin päivälläkin kunnes syylä on hävinnyt. Samanlainen hoitotapa on jos tulee esim. kynsivallin tulehdus tms.
Itse laitan pihkavoidetta esim yöksi nenäni päälle hoitamaan ruusufinniä. Jos sinulla on hartsiallergia, silloin pihkavoide ei käy. Pihkavoiteella on paljon erilaisia käyttötapoja ja sillä kuulemma käytetään sairaalassa haavanhoidossa. On myös ihan luonnontuote.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhan kansan neuvo. Laita syylään aamusylkyäsi niin se vois auttaa.
Taitaa olla yhtä mieto neuvo kuin vanhan kansan neuvo, että laita villalankaa ruumaan (siis huussin kakkalaatikkoon) ja kun lanka on maatunut, on syytäkin poissa.
Perustuu siihen, että monilla syylä lähtee ajan mittaan itsestään. Mulla ei oo lähtenyt.
Ap
Moi, AP. Olen kokeillut tuota aamusylkijuttua joitakin vuosia sitten jalkapohjassa olleeseen syylään. Tein sen pitkän aikaa ja lopulta syylä hävisi. Saattaa olla, että hävisi jostain syystä itsestäänkin. Sormessa olevaan syylään olen kokeillut samaa ilman positiivista muutosta. Odotan kiinnostuksella vinkkejä :-)
Yhdessä vanhassa suomi24-ketjussa joku kirjoitti käyttäneensä hiivaa ja laittaneensä päälle teippiä. Perustelu oli, että hiiva- ja syyläsienet eivät ns. viihdy keskenään.
Kyllähän sitä on yhtä sun toista kokeiltavaa. Ehkäpä omenaviinietikka auttaa? Voi googlettaa esim. "ACV against warts". Minullakin on yksi syylä kädessä, taidanpa kokeilla itse. Olen tähän mennessä laittanut vain aamusylkeä päälle.
Minulla lähti pitkään (yli kymmenen vuotta) jalkapohjissa olleet syylät, kun hioin niitä säännöllisesti hiekkapaperilla ja pyyhin ne apteekista aknen hoitoon saatavalla Acnex-liuoksella. Siinä oli joku ainesosa, minkä luin mahdollisesti auttavan syylien poistossa. Luulin jo, etten pääse syylistä ikinä eroon, mutta tällä konstilla ne ainakin itseltäni katosivat. En tiedä, johtuiko hiomisesta, Acnexista vai molempien yhteisvaikutuksesta. Tärkeintä oli ehkä sinnikkyys, joka päivä hioin ja käytin tuota liuosta ja olisiko siinä kuukausi mennyt, kun oli syylät hävinneet.
t. lääketieteen kandi