Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten äidin lievä masennus vaikuttaa pieneen lapseen?

Vierailija
27.01.2007 |

Tunnen itseni masentuneeksi, mutta en ole käynyt lääkärillä enkä aio käydäkään (elämäntilanne on sellainen, että on ollut paljon vastoinkäymisiä, joten olotila on ymmärrettävä), en syö lääkkeitä jne, mutta mieli on maassa. Olen totinen, itkeskelen jne. Minulla on 1,5 vuotias tytär. Hoidan hänet hyvin ja tunnollisesti, mutta en jaksa olla iloinen, vaikka yritän. Mietin kovasti, miten tilani vaikuttaa häneen. Meillä on ympärillä tukiverkostoa, joka ei kylläkään tiedä masennuksestani. Onko mahdollista, että tytär joutuu kärsimään tilanteesta myöhemmin, kun kuitenkin hoidan hänet hyvin?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse venytin ja venytin lääkäriin menoa kunnes oli pakko.

Vierailija
2/3 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten miksi et menisi.

Minulla on sama tilanne, ja samaa olen miettinyt. Pitääkin kysyä tuota seuraavalla kerralla. Minullakin ikäviä juttuja osui kohdalle kerralla oikein läjäpäin, ja ajan myötä huomasin, että olo ei olekaan alkanut kohentumaan. Siksi hakeuduin hoitoon. Eikä se ole sen kummempaa kuin että hoitajan kanssa jutellaan elämäntilanteesta ja hän kartoittaa sitä ja antaa näkökulmia. Ei siinä mitään pelottavaa ole. Ja sinulla ja minulla on aivan ymmärrettävät syyt masennukseen. Mutta ei se ole mikään peruste olla menemättä hoitoon vaan päinvastoin: se on syy mennä hoitoon.

Varsinaiseen kysymykseen minulla ei ole vastausta. Yksi motivaattori itseni kuntoon hoitamiseen minulla on juuri se, että lapseni ansaitsevat lapsuuden onnellisessa ja hyvinvoivassa perheessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun mielestäni hoitoa kannattaa aina hakea.

varmasti vaikuttaa lapseen jollain tapaa jos äiti on aivan iloton ja alakuloinen koko ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä