Onko tämän viikon hirveät uutiset merkki..
siitä, että noita julmia ja kauheita asioita tapahtuu nykyisin enemmän, kun ennen vai merkki siitä, että nykyisin ihmiset ilmoittaa viranomaisille kauheuksista herkemmin?
Olen ollut ihan pala ja itku kurkussa koko viikon ja toivon, että se olisi merkki tuosta jälkimmäisestä.
Kommentit (6)
tapauksia on vain kasaantunut lyhyen ajan sisälle useampia. kokonaismäärä tuskin muuttunut.
Voisiko olla ns. asenne kasvatusta vai meneekö just toisin päin, että kaiken maailman hörhöt vaan innostuu entisestään.
Ainakin itsellä nämä tämän viikon uutiset on aukaisseet silmät ja jotenkin eri tavalla ajattelee elämästä.
Ap
saaneet rikokset, kuten lasten tekemät murhat yms. Monesti olen ajatellut, kuinka oikeaan tuo opettaja osuikaan....
Tuntuu, että viime vuosina ahdistus Suomessa on lisääntynyt huimasti. Mielestäni täällä luodaan liian suuria paineita perheille, pitäisi olla sitä-ja-tätä; esim. omakotitalo, vähintään yksi auto, kaksi lasta, vakityö, joka lapsella oma huone, merkkivaatteet jne. Esim. -70-luvulla, jolloin itse synnyin, oli ihan normaalia, että vaikka koko perhe nukkui samassa huoneessa eikä omistanut autoa tms.
Ap (6): veikkaisin, että sekä että. Enemmän asioista puhuminen varmaan auttaa, kun asioihin aletaan puuttumaan. Mä uskoisin, että ihmiset jotka jotain hirveää tekee, tekisivät todennäköisesti jotain joka tapauksessa, mutta uutiset yms. vaikuttavat siihen, mitä se hirveä on. Eli tulee ajatus siitä mitä tekee. Jos on noin pahasti jotain vialla, ei se uutisoimattomuus vaikuttaisi, kyllä heille jostain tulisi joku muu vastaava idea.
Nyt vaan muutkin ihmiset ehkä tajuaa, että puuttuvat asioihin ajoissa. Ja toivottavasti ihmiset itsekin tajuavat hakea apua.
Että on paljon äitejä, jotka sinnittelevät päivästä toiseen ilmen tukea - henkistä tai rahallista. Sama rahanpuute vaivaa hoitopaikoissakin, miksei myös kouluissa. Jotenkinhan sen on jossain vaiheessa tultava esiin, että aina vain tiukentuvista tilanteista on oltava jotain seurauksiakin.
Jostain syystä samantyyppiset ikävät asiat sattuu usein ryppäissä. Ihmiset ottavat mallia tietoisesti tai tietämättään mallia kuulemistaan jutuista. Jonkin ajan kuluttua ne yleensä taas vähenevät. Toinen on tietty se, että kun jotain suurempaa poikkeuksellista tapahtuu, tiedotusvälineet uutisoivat sen jälkeen vähän isolla pienemmätkin samantyyppiset jutut.
Esim. lentokonekaappauksia tehtiin 80-luvulla yhtäkkiä hirveästi, 90-luvulla oli pankkiryöstöaalto. WTC-iskujen jälkeen yhtäkkiä muutamakin pienkone lensi päin jotain tornia.
Nykyään kaikki terroriuhat (varsinkin USA:ssa) raportoidaan paljon isommalla kuin ennen, vaikka niitä on ennenkin ollut.