Nirsous ja pihiys
Mietin tässä päivällä vihanneksia pilkkoessa, että voin tavallaan ymmärtää pihien ihnisten pihistelyä siitä näkökulmasta, että itsekin nautin syödessäni askeettisesti. Söin varhaiskaalia, kurkkua, paprikaa isoina paloina ja oikein tunsin miten ne voimistavat ja tervehdyttävät minua.
Jotain samankaltaista varmaan tuntee myös pihi löytäessään jotain halvalla?
Kommentit (8)
Niinpä. Ruoka ja uni tärkeitä hyvinvoinnissa. Pihi varmaan ajattelee turvallisuutta eli se lisääntyy hänen mielessään säästäväisillä valinnoilla?Ap
Ihanaa pihistellä koko ikänsä ja kuolla kukkaron kuninkaana. Mikä nautinto!
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Ruoka ja uni tärkeitä hyvinvoinnissa. Pihi varmaan ajattelee turvallisuutta eli se lisääntyy hänen mielessään säästäväisillä valinnoilla?Ap
Seli seli, se turvallisuus on vain enemmän rahaa! Ihan kauniisti yritit ajatella kuitenkin ja ajatuksesi voisi edustaa sellaista tervehenkisempää piheyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seli seli, se turvallisuus on vain enemmän rahaa! Ihan kauniisti yritit ajatella kuitenkin ja ajatuksesi voisi edustaa sellaista tervehenkisempää piheyttä.
Siis mä en ole pihi, mutta olen ehkä vähän oetoreksiaan taipuvainen. Eräs vanha ihminen kertoi juuri ostoksistaan miten paljon oli säästänyt, siitä tuli mieleen samankaltaisuus. Oma rahankäyttöni on aika huoletonta siinä mielessä, etten seuraa lainkaan tarjouksia. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa pihistellä koko ikänsä ja kuolla kukkaron kuninkaana. Mikä nautinto!
Aivan, ihana syödä suositusten mulaan ja kuolla terveenä😅 Ap
En ole lainkaan nirso. Pihi, saita, kitsas ja itara kyllä ihan pakosta. Onneksi pidän esim. varhaiskaalista, juureksista jne. On pakko olla pihi, koska eläke on niin pieni ja silti haluamme syödä suht terveellisesti ja hyvin. Kekseliäisyyttä kehiin ja aamukävelyllä käydään ainakin 2 - 5 kaupassa. Edullisen ja hyvän lounaan jälkeen on kyllä tyytyväinen olo sekä makujen että kustannusten suhteen. Mitään ei säästöön jää!
Vierailija kirjoitti:
En ole lainkaan nirso. Pihi, saita, kitsas ja itara kyllä ihan pakosta. Onneksi pidän esim. varhaiskaalista, juureksista jne. On pakko olla pihi, koska eläke on niin pieni ja silti haluamme syödä suht terveellisesti ja hyvin. Kekseliäisyyttä kehiin ja aamukävelyllä käydään ainakin 2 - 5 kaupassa. Edullisen ja hyvän lounaan jälkeen on kyllä tyytyväinen olo sekä makujen että kustannusten suhteen. Mitään ei säästöön jää!
Hyvä tarkennus tuokin. Olosuhteiden pakotuksesta voi syödä terveellisestikin. Ei omakaan eläke tule iso olemaan, koska olen ollut kotirouvana ja kotiäitinäkin aikanaan. Ehkä sitten myös eletään säästäväisemmin kuin nyt. Ap
On kuin pistäisi lantin säästöpossuun.