Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun laiska mies valittaa "selkäkipua" ja kotitöiden jako ei onnistu...

Vierailija
27.05.2024 |

Olen hyvin pettynyt mieheeni, jota kohtaan tunsin alun perin suurta kiintymystä ja kunnioitusta. Hän ei suostu tekemään kotitöitä. Kun otan asian puheeksi, hän vetää esiin aina saman selityksen: kipeä selkä koska "töissä on raskasta". Mutta en voi olla uskomatta, että tämä on vain tekosyy, jolla hän oikeuttaa olla patalaiska.

Ymmärrän, että selkäkipu voi olla hankala ja rajoittava vaiva, mutta en voi hyväksyä sitä, että se olisi esteenä kotitöille. Onko mieheni muka täysin kykenemätön esimerkiksi tiskaamaan tai laittamaan pyykkiä, vaikka selkä olisikin kipeä? Ei todellakaan ole!

Tämä tilanne on saanut minut pohtimaan, miten mieheni saisi pakotettua osallistumaan kotitöihin. Onko minun tosiaan turvauduttava äärimäisiin keinoihin, jotta hän ymmärtäisi vastuunsa? Mielessäni käyvät ajatukset kirjallisista sopimuksista ja kotitöiden aikatauluista rangaistuksineen, mutta en haluaisi viedä parisuhdettamme siihen suuntaan. Haluaisin, että hän osallistuu kotitöihin omasta motivaatiostaan ja ymmärryksestään.

Olen yrittänyt keskustella tästä asiasta useita kertoja, mutta hän tuntuu sivuuttavan sen tai vähättelevän ongelman merkitystä. Hänellä tuntuu olevan taito olla kuulematta asiaa, ikään kuin en olisi sanonut mitään. Tämä vain lisää pettymystäni ja ärsytystäni. En halua, että suhteessamme vallitsee tällainen epätasapaino ja että minä joudun kantamaan kotitöiden taakkaa yksin. Haluan jakaa vastuun tasapuolisesti ja tuntea, että meillä on yhteinen koti, jota hoidamme yhdessä. 

Miten saan mieheni ymmärtämään, että kotityöt eivät ole pelkästään minun vastuullani? Miten saan hänet osallistumaan talkoisiin ilman, että joudun turvautumaan pakkokeinoihin? Miten voisin edistää tätä tasa-arvoa kodissamme? Neuvoja?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäsi voit  muuttaa, toista et. Nykykokemuksella mä jättäisin patalaiskan miehen välittömästi enkä hukkaisi aikaani muutosyrityksiin ja jättäisi vasta sitten.

Mun nykyinen mies on muuten selkävaivainen. Meillä on kippipenkki häntä varten, jo sujuvat kotityöt. Tämä on kyllä fiksu mies, pitää mua hyvänä ja mä pidän häntä hyvänä, kumpikaan ei siivestä.

Vierailija
22/27 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap itse töissä? Jos ei ja mies on fyysisesti vaativissa töissä joissa selkä menee paskaks ja tuo tällä leivän kotiin, ap tekee kiltisti kotityöt vaan. Vähintä mitä voisi tehdä. Parisuhde on vaihtokauppaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätön keskustelu.

Vierailija
24/27 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkäkipu voi oikeasti olla todella rajoittava tekijä. Selkäkipuun ei edes helposti saa apuja ennen kun on halvaantumisen vaara olemassa. Ei kannata yhtään aliarvioida henkilön tuntemuksia mitä voi tehdä ja mitä ei sen kohdalla joka valittaa selkäkipuja, ne ovat ihan hemmetin hankalia.

Vierailija
25/27 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap itse töissä? Jos ei ja mies on fyysisesti vaativissa töissä joissa selkä menee paskaks ja tuo tällä leivän kotiin, ap tekee kiltisti kotityöt vaan. Vähintä mitä voisi tehdä. Parisuhde on vaihtokauppaa.

Missä satumaailmassa naiset ei käy töissä?

Vierailija
26/27 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan lääkärin lappu ja vapautus intistä koska polvivamma, jotta kelpaako ?

Pystyy käveleen omaan tahtiin, mutta isoja kuormia ei kannata vääntää tai napsahtaa.

Juu, kelpaat siivoamaan erittäin hyvin, joten ala ihmeessä opetella, ellei lompakko kestä siivoojaa. 

Vierailija
27/27 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selkäkipu voi oikeasti olla todella rajoittava tekijä. Selkäkipuun ei edes helposti saa apuja ennen kun on halvaantumisen vaara olemassa. Ei kannata yhtään aliarvioida henkilön tuntemuksia mitä voi tehdä ja mitä ei sen kohdalla joka valittaa selkäkipuja, ne ovat ihan hemmetin hankalia.

Oma selkä on risannut nyt viisi vuotta, mutta siivoamista se ei estä. Onneksi, koska olen sinkku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä