Pystyykö kilpirauhasen vajaatoiminnassa laihtumaan?
Kun ei ole lääkitystä.
Siinäpä kysymys. Paino noussut normaalipainon ylärajasta jo ylipainon puolelle, BMI 27 nyt.
Kommentit (21)
aina se on niin menny että toiset joutuu tekee 10x työn siihen nähden mitä siunatut.
Sama tilanne täällä.
17 kg tullut vuodessa. Alkupaino 50 kg. Tää on ihan naurettavaa pskaa. Olen valmis kiristämään vyön kaulan ympäri.
Pahimpina turvotuspäivinä tuntuu muutenkin jo, että en saa henkeä.
Vierailija kirjoitti:
Sama tilanne täällä.
17 kg tullut vuodessa. Alkupaino 50 kg. Tää on ihan naurettavaa pskaa. Olen valmis kiristämään vyön kaulan ympäri.
Onko sullakin todettu verikokeissa kilpirauhasen subkliininen vajaatoiminta, etkä ole saanut siihen lääkitystä? Mitkä sun arvot oli?
Ootko yrittäny siis laihduttaa, mutta lihot vaan?
Jos sulle ei ole määrätty lääkitystä niin mistä päättelet, että sulla olis vajaatoiminta?
Mutta ei se lääkitys laihduta, eikå auta laihtumaan.
raia
Lääkitys einitselläni auttanut ainakaanmitään. Sitten vasta aloinkin lihota. Ei lääkkeet poista vaivoja ja tee ihmisestä tervettä. Kunhan pysyy hengissä.
Lääkitys on. Ei onnistu. Painoa tulee helposti lisää, mutta pois saaminen on hyvin, hyvin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulle ei ole määrätty lääkitystä niin mistä päättelet, että sulla olis vajaatoiminta?
raia
Siitä päättelen, kun sisätautilääkäri sanoi, että mulla on subkliininen kilpirauhasen vajaatoiminta.
TSH 5,67 ja TV4 on 12.
Eli vajaatoimintaa on, muttei vielä niin "paljon", että mitään lääkettä sais, vaan tilannetta vain "seurataan".
Paino on noussut jo 12 kiloa vuodessa.
ap
Kilpirauhasen vajaatoiminnassa voi olla myös epätyypilliset oireet, jolloin se saattaa aiheuttaa esim. laihtumista.
Subkliininen vajaatoiminta on eri asia kuin vajaatoiminta. Juuri siksi, sitä ei lääkitä.
Kannattaa ottaa tavotteeksi ettei liho enempää
T. Vajis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
raia
Siitä päättelen, kun sisätautilääkäri sanoi, että mulla on subkliininen kilpirauhasen vajaatoiminta.
TSH 5,67 ja TV4 on 12.
Eli vajaatoimintaa on, muttei vielä niin "paljon", että mitään lääkettä sais, vaan tilannetta vain "seurataan".
ap
Jos sulla on oikeasti vajaatoiminta, osa tosta on nestettä. Uiminen auttaa nestekiertoon ja vyöhyketerapia. Suolaa kannattaa vähentää rutkasti.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa tavotteeksi ettei liho enempää
T. Vajis
No sitähän nyt yritänkin. Vaikka vetäisin pelkkää kasvissoppaa viikkotolkulla, paino ei laske
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
raia
TSH 5,67 ja TV4 on 12.
ap
Jos sulla on oikeasti vajaatoiminta, osa tosta on nestettä. Uiminen auttaa nestekiertoon ja vyöhyketerapia. Suolaa kannattaa vähentää rutkasti.
Olen todella turvonnut, etenkin jalat, kasvot ja maha
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
raia
TSH 5,67 ja TV4 on 12.
ap
Vaihda lääkäriä. Itse sain pyynnöstä lääkkeen matalammalla tsh:lla, koska en jaksanut yhtään mitään. Oli jo työkyky vaarassa. Toki ei munkaan paino ole lääkkeen aloittamisen jälkeen minnekään hievahtanut, vaikka piristyin sen verran, että jaksoin aloittaa jopa urheiluharrastuksen. Kilot on ja pysyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
raia
TSH 5,67 ja TV4 on 12.
ap
Olen todella turvonnut, etenkin jal
Samat ongelmat. Edes lääke ei ole poistanut ongelmaa, vaikka toki helpotti pahimpia turvotuksia, jossa olo oli niin pinkeä, että tuntuu kun ei henkeä ois saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama tilanne täällä.
Onko sullakin todettu verikokeissa kilpirauhasen subkliininen vajaatoiminta, etkä ole saanut siihen lääkitystä? Mitkä sun arvot oli?
Ootko yrittäny siis laihduttaa, mutta lihot vaan?
Olen menossa verikokeisiin. Jotain mönkää on meneillään, ja epäilen KR. Karvat ei kasva, en hikoile, lämmönsäätely perseellään, syke ihan outo, ja painonnousu ihan posketonta. Siis meinaan, että jos ostan tiistaina housut, ne ei mahdu enää lauantaina.
Mä kävin hiljattain läpi sytostaattihoidot, jonka epäilen sotkeneen jotain, pahasti.
upupup