mitä ihmettä voi tehdä helteellä
Koko viikko luvattu hellettä! Mitä te teette helteellä, kun uloskaan ei voi mennä? Kauheaa olla neljän seinän sisällä,
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Pitää muokata arkensa eteläeurooppalaiseen rytmiin. He osaavat elää kuumassa. Eli aamulla aikaisin ylös, silloin voi käydä esim. lenkillä, ruokakaupassa, laittaa ruoan, siivota yms. Puolenpäivän aikaan siestaa eli ollaan varjossa tai viileässä sisällä koko iltapäivä: Levätään, otetaan päivätorkut ja juodaan vettä tai mehua. Illalla kun viilenee vähän, lähdetään taas ulos, voi harrastaa liikuntaa yms. Ruoka syödään myöhään, vasta kahdeksan yhdeksän aikaa korkeintaan. Puoleenyöhön asti ollaan hereillä ja tehdään kaikkea sitä, mitä kuumassa ei voi tehdä.
Juuri näin minä teen. Se käy helposti koska olen jo eläkkeellä.
Kuumuutta enemmän minua häiritsee uv-säteily, sen takia pysyn päivisin sisällä ja kuolen tylsyyteen nettiä selaillen. Aamulla ja illalla olen ulkona.
- Ylpeä työtön
Mitä vaa voi tehdä. Ajoin juuri nurmikon ja sitä ennen kukkapenkkiä parantelin. Polttopuita vähän vielä laittelen
Olen mökillä eikä ole oikein mitään tekemistä. Ehkä pitää rakentaa toinen klapivarasto koska klapeja aina tarvii. Yhteen mahtuu 6 kuutiota joten pitää kai rakentaa toinen koppi. Vähän aikaa sitten kävin kalassa mutta en ollut kauaa kun tuli aika lämmin.
Vierailija kirjoitti:
Helteellä voi mennä uimaan, metsään kävelylle tai istua ulkona varjossa. Voi mennä hyvin ilmastoituun kirjastoon lukemaan lehtiä. Jos on vene, voi lähteä vesille.
Ei ainakaan metsään, tosi tukalaa kuumalla hyttysten syötävänä. Ne on nyt kaikenlisäksi niitä isoja kovaäänisesti iniseviä ronskiotteisia pistäjiä. Myöhemmin kesällä pienempiä, hennompia ja kiltimpiä.
Syö persikkaa ja tulista ruokaa. Niillä pitäisi olla viilentävä vaikutus.
Vierailija kirjoitti:
Pitää muokata arkensa eteläeurooppalaiseen rytmiin. He osaavat elää kuumassa. Eli aamulla aikaisin ylös, silloin voi käydä esim. lenkillä, ruokakaupassa, laittaa ruoan, siivota yms. Puolenpäivän aikaan siestaa eli ollaan varjossa tai viileässä sisällä koko iltapäivä: Levätään, otetaan päivätorkut ja juodaan vettä tai mehua. Illalla kun viilenee vähän, lähdetään taas ulos, voi harrastaa liikuntaa yms. Ruoka syödään myöhään, vasta kahdeksan yhdeksän aikaa korkeintaan. Puoleenyöhön asti ollaan hereillä ja tehdään kaikkea sitä, mitä kuumassa ei voi tehdä.
Tarkoittaako aikaisin herääminen etelässä että herätään kahdeksalta eikä kymmeneltä...
Onhan se tukalaa ylipainoisille,jotka ei viitsi edes ilmastointilaitetta laittaa päälle.