Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt kun sosialismi kuolee ja tulonsiirrot heikkenevät Suomessa motivaation työhön on herännyt. Vielä kun verot vaan saataisiin alas.

Vierailija
27.05.2024 |

Olen pitkiä aikoja elänyt työttömyysturvalla ja osa-aikaisellä työllä, koska tämä järjestely on ollut nettotulot ja vapaa-ajan määrä huomioiden minulle paras vaihtoehto. Huomasin, että Suomessa jos tekee liikaa töitä, niin joutuu maksamaan myös enemmän veroja eikä vapaa-aikaa jää muuhun elämiseen. Elämä on kuitenkin lyhyt ja työllä jotkut ovat jopa tappaneet itsensä, kun ovat eläneet henkisesti muuten niin köyhää elämää. Minä taas olen elänyt rikasta elämää, sillä vapaa-aika on mahdollistanut minulle itseni kehittämisen, harrastamisen ja matkailun. Liiallisella työnteolla olisin nyt henkisesti paljon köyhempi ja vähemmän kokenut. Nyt kun viimein Suomi on herännyt todellisuuteen, että maa nousee vain työn teolla eikä  tulonsiirroilla ja veroilla, niin itsekin motivoidun ajatukseen kokoaikatyöstä. Mielelläni muutan osa-aikaisen työkuvioni kokoaikaiseksi, jos suurempi työmäärä myös palkitsee eikä minua verotettaisi niin kovasti. Tämä hallitus on tekemässä nyt oikeasti oikeita asioita.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus leikkasi ansiosidonnaista ja soviteltua päivärahaa.

Ihmiset eroavat liitoista.

Liitot voi toimia vain tietyllä jäsenmäärällä.

Kun liitot loppuvat ei ole enää työehtosopimuksia.

Ansiosidonnaisesta lähti lapsikorotukset ja se porrastetaan eli sitä ei saa enää pienemmillä palkoilla tai on työmarkkinatuen 595 netto suuruinen eli ei ole järkeä enää maksaa liiton jäsenmaksua.

Ansiosidonnaisen keräysaika piteni 6 kuukaudesta 12 kuukauteen.

Palkkatukityöstä ei kerry enää ansiosidonnaista.

Yksin vuokralla asuva saa asumistukea ja toimeentulotukea saman verran kuin ansiosidonnainen.

Asuntovelkaisilta lähtee tessit, kun ihmiset eroavat liitoista.

Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää tammikuussa.

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot, lainat ei ole asumismenoja, ei saa omistaa kesämökkiä, venettä, moottoripyörää eikä asuntovaunua.

Vierailija
42/45 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yle: Irtisanominen on kohta todella helppoa."

https://yle.fi/a/74-20081928

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Demarien mukaan rahaa tulee taikaseinästä,"

Eikähän tuokin hokema ole sieltä populistien sloganien laarista poimittu.

Rehelliset ihmiset voisivat ruveta käyttämään vaihdannaistaloutta niin kaatuisi noi valtion rahanpesut.

Vierailija
44/45 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sovitat tuon teoriasi yhteen sen todellisuuden kanssa, että uuden hallituksen myötä on tullut 70 000 uutta työtöntä?

Vierailija
45/45 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sovitat tuon teoriasi yhteen sen todellisuuden kanssa, että uuden hallituksen myötä on tullut 70 000 uutta työtöntä?

Koska Sanna Marin demareineen tyri ja velkaannutti Suomea rajusti ja maksamme nyt nelinkertaista korkoa valtion lainoista joilla joudutaan rahoittamaan budjetin kestävyysvajetta. Suurin syy työpaikkojen kattoon johtuu siitä, miten etunenässä demarit ovat myyneet kovalla kädellä teollisuutta ulkomaile eli valtionyhtiöitä jotka takasivat ennen töitä suomalaisille ja verotuloja valtiolle. Demarien johdossa jo Lipposen ajoista lähtien Suomi on menettänyt satoja tuhansia työpaikkoja.