Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt kun sosialismi kuolee ja tulonsiirrot heikkenevät Suomessa motivaation työhön on herännyt. Vielä kun verot vaan saataisiin alas.

Vierailija
27.05.2024 |

Olen pitkiä aikoja elänyt työttömyysturvalla ja osa-aikaisellä työllä, koska tämä järjestely on ollut nettotulot ja vapaa-ajan määrä huomioiden minulle paras vaihtoehto. Huomasin, että Suomessa jos tekee liikaa töitä, niin joutuu maksamaan myös enemmän veroja eikä vapaa-aikaa jää muuhun elämiseen. Elämä on kuitenkin lyhyt ja työllä jotkut ovat jopa tappaneet itsensä, kun ovat eläneet henkisesti muuten niin köyhää elämää. Minä taas olen elänyt rikasta elämää, sillä vapaa-aika on mahdollistanut minulle itseni kehittämisen, harrastamisen ja matkailun. Liiallisella työnteolla olisin nyt henkisesti paljon köyhempi ja vähemmän kokenut. Nyt kun viimein Suomi on herännyt todellisuuteen, että maa nousee vain työn teolla eikä  tulonsiirroilla ja veroilla, niin itsekin motivoidun ajatukseen kokoaikatyöstä. Mielelläni muutan osa-aikaisen työkuvioni kokoaikaiseksi, jos suurempi työmäärä myös palkitsee eikä minua verotettaisi niin kovasti. Tämä hallitus on tekemässä nyt oikeasti oikeita asioita.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yli 24 prosenttia palkasta menee eläkkeisiin, ja se on enemmän kuin koskaan ennen.

Pääosa eläkkeistä maksetaan nyt työssäkäyvien palkoista, vain viidennes tulee aiemmin maksetuista ja rahastoihin sijoitetuista rahoista."

https://yle.fi/a/74-20058453

Vierailija
22/45 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoaikatyötä ei saa. Hakijoita on satoja yhteen työpaikkaan.

Mutta tulee paikallinen sopiminen ja voi tarjoutua töihin tessiä alemmalla palkalla.

Ay-liike ryssi ja pahasti. Nyt on irtisanominen niin työlästä ja varsinkin riskialtista liittojen asianajajien takia et työpaikkoja ei uskalleta vakinaistaa. Ei mikään pikkufirma ota riskiä et joutuukin makseleen vuosien palkkoja kun irtisanominen ei mennyt just niinku liiton mukaan pitää. Jos irtisanomista ei nyt äkkiä helpoteta niin vakipaikkoja ei saa kukaan. Ollaan kohta kaikki vuokratyöntekijöitä. Hyvä me...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi asia on päinvastoin kun ap luulee.

Ne joilla työtä on hukkuvat siihen ja toisilta taas klo menee koko elämä haaskuun rahattomana. Samaan aikaan huoltosuhde heikkenee kun valtava osa kansasta on vanhuksia. Tämä on kestämätön tilanne ja muutos on vääjäämätön.

Muutos on nimenomaan sosialismin suuntaan: reilumpaa työelämää ja yhteispeliä. Kokoomuslainen kokeilu on nyt nähty. Valtionomaisuus myyty ja terveysbisnekseen kaadettu valtavat summat. Parempaa ei synny hetkessä mutta suunta on selvä👍

Mitä tarkotat terveysbisneksellä ja rahankaatamisella sinne? Eikös täm Sote ollut susi jo syntyessään ja juuri Marinin hallituksen lanseeraama projekti, jolle ei oltu laskettu todellista hintaa. Tämä hallitus nyt makselee siis edellisen hallituksen suuria virheitä.

Voiko joku olla näin tietämätön? Sote oli Sipilän projekti, jota ei itse onnistunut saamaan maaliin. 

Sitä ei olisi koskaan pitänyt ajaa maaliin. Marin teki virheen kun ajoi välisten maaliin projektin joka oli susi jo syntyessään

Vierailija
24/45 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Demarien mukaan rahaa tulee taikaseinästä, mutta eikö se olekaan totta? Pitkään minäkin jo luulin, että rahaa vaan riittää ja tulee jostain, mutta demarien jutut siis olivat sittenkin utopiaa.

Siis demarit ovat niitä jotka mahdollistavat sinun elämäsi. He käyvät töissä ja kannattavat tasa-arvoista yhteiskuntaa. Olen tehnyt töitä kohta 40v ja maksanut mielelläni veroni tietäen että ne menevät hyvään tarkoitukseen. Lapset saavat opiskella ilmaiseksi, vanhuksista pidetään huolta, tiet pidetään kunnossa...lista on loputon. Kohta pääsen eläkkeelle joten minulle on aivan sama mitä sinä kuvittelet mutta jos kuvittelet äärioikeistolaisen politiikan tekevän sinut onnelliseksi niin saatat vielä pettyä. 

Vierailija
25/45 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin Sote-uudistus alkoi?

Sote- ja maakuntauudistusta edelsi kunta- ja palvelurakenneuudistus eli Paras-hanke, jota koskeva laki astui voimaan 2007. Vanhasen ensimmäinen hallitus käynnisti hankkeen vuonna 2006. Laki pakotti pienimmät kunnat järjestämään yhteistyössä perusterveydenhuollon ja sosiaalipalvelut.

Sotea oli valmisteltu 15 vuoden ajan keskustan ja kokoomuksen aikana. Se oli pakko saada joskus valmiiksi, sillä rahat alkoivat loppumaan. Sipilä yritti jopa väkisin saada sen valmiiksi ja uhrasi miljoonia sen valmistamiseen.

Vierailija
26/45 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että tulonsiirtoja leikataan ei tietenkään vielä riitä. Myös verotusta täytyy reilusti keventää, jotta ei tarvitse miettiä työntekoa tai pienyrittäjyyttä ulkomailla. Suomi verottaa liikaa.

Vierailija
27/45 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus leikkasi ansiosidonnaista ja soviteltua päivärahaa 300 -500 kuukaudessa.

Kaikki nuo rahat lähtee yrityksiltä myynneistä.

Naiset ei ota enää kestoväriä, raitoja ja permanenttikiharoita parturissa.

Hiukset leikataan itse.

Vierailija
28/45 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tulee paikallinen sopiminen ja voi tarjoutua töihin tessiä alemmalla palkalla.

Ay-liike ryssi ja pahasti. Nyt on irtisanominen niin työlästä ja varsinkin riskialtista liittojen asianajajien takia et työpaikkoja ei uskalleta vakinaistaa. Ei mikään pikkufirma ota riskiä et joutuukin makseleen vuosien palkkoja kun irtisanominen ei mennyt just niinku liiton mukaan pitää. Jos irtisanomista ei nyt äkkiä helpoteta niin vakipaikkoja ei saa kukaan. Ollaan kohta kaikki vuokratyöntekijöitä. Hyvä me...?

Jos liitot loppuvat niin ei ole enää työehtosopimuksia.

Vierailija
29/45 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että tulonsiirtoja leikataan ei tietenkään vielä riitä. Myös verotusta täytyy reilusti keventää, jotta ei tarvitse miettiä työntekoa tai pienyrittäjyyttä ulkomailla. Suomi verottaa liikaa.

Juu ihan liikaa. Tanskassa keskituloisen veroprosentti 32 ja Suomessa 22. Milläs muuten ne velat maksetaan? Leikkaamalla ei pysty kaikkea. Yksityistetäänkö tiet? Lopetetaan armeija ja poliisi? Sairaalat ykksityisiksi? Eläkkeet pois?? Kerro hyviä ideoita?

Vierailija
30/45 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verotus on kova koska jotenkin valtava julkinen talous pitää rahoittaa. Nyt supistellaan, säästetään tai otetaan velkaa. Ihmiset ei ymmärrä et jos ei tehdä pysyviä muutoksia verotus tulee aina olemaan kova. Teollisuus ja teollisuuden työpalkat on se joka tän maksaa. Oikeestaan julkisen puolen palkat pitäisi maksaa verottomana koska niiden "verotus" on jotain hölmöläisten peiton jatkamista leikkaa ylhäältä  liimaa alhaalle jatkamista. 

Vierailija
31/45 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomen työlainsäädäntö ei tunne esimerkiksi lomarahaa, minimipalkkaa, äitiysvapaan palkkaa, palkankorotuksia tai palkanmaksua sairaan lapsen kotona hoitamisen ajalta. Sen sijaan edellä mainitut rahanarvoiset etuudet löytyvät useimmista työehtosopimuksista."

https://tieteentekijat.fi/tieteentekijan-arki/tyoehtosopimus/miksi-tarv…

Vierailija
32/45 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus leikkasi ansiosidonnaista ja soviteltua päivärahaa.

Ihmiset eroavat liitoista.

Liitot voi toimia vain tietyllä jäsenmäärällä.

Kun liitot loppuvat ei ole enää työehtosopimuksia.

Vierailija
33/45 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" Mielelläni muutan osa-aikaisen työkuvioni kokoaikaiseksi, jos suurempi työmäärä myös palkitsee"

Eiköhän yksi iso ongelma ole juuri se että nykyään palkitsevaksi ei koeta sitä että saa vaikka 300e/kk lisää rahaa vaan pitää saada tonnikaupalla ennen kuin jaksetaan vaivautua ollenkaan. Siis ihan epärealistiset odotukset siitä miten paljon se oma talous paranee töissä.

Mikähän toimarinpoika siellä taas kirjoittelee?

Nimenomaan 300e olisi valtava raha kädestä suuhun elävälle.

Niin on. Tuolla saa ruokaa 3-4kk.

Vierailija
34/45 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan kokoomustrollit on koko ajan läpinäkyvämpia ja tyhmempiä. 

Hohhoijjaa

Vierailija
35/45 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos liitot loppuvat niin ei ole enää työehtosopimuksia.

Aivan ihana selitys irtisanomisen tekemisestä lähes mahdotonta -)))))))!

Vierailija
36/45 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motivaatio nostaa kytkintä persuhelvetistä on ainakin noussut.

Vierailija
37/45 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon työntekijän kuuluu ansaita?

Palkat eivät kuulu niihin asioihin, joihin käsite oikeudenmukaisuus soveltuu. Koko kysymyksen esittäminen on edesvastuutonta.

Työn tuottavuus riippuu politiikasta vain epäsuorasti.

-Libera

Tomijoina mm. Wahlroos, Berner, Valtonen...

Vierailija
38/45 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jäin työkyvyttömyyseläkkeelle, kun ajattelin, että vapaa-ajan maksimointi se on tärkeää. Olin väärässä, vapaa-aikaa voi olla liikaa.

Olen ajatellut, että menisin nyt töihin. Siinä olisi jotain hienoa, että painaisi duunia ja maksaisi veroja isänmaansa eteen, niin kuin kokoomuslainen.

Vierailija
39/45 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus leikkasi ansiosidonnaista ja soviteltua päivärahaa.

Ihmiset eroavat liitoista.

Liitot voi toimia vain tietyllä jäsenmäärällä.

Kun liitot loppuvat ei ole enää työehtosopimuksia.

Ansiosidonnaisesta lähti lapsikorotukset ja se porrastetaan eli sitä ei saa enää pienemmillä palkoilla tai on työmarkkinatuen 595 netto suuruinen eli ei ole järkeä enää maksaa liiton jäsenmaksua.

Ansiosidonnaisen keräysaika piteni 6 kuukaudesta 12 kuukauteen.

Palkkatukityöstä ei kerry enää ansiosidonnaista.

Yksin vuokralla asuva saa asumistukea ja toimeentulotukea saman verran kuin ansiosidonnainen.

Asuntovelkaisilta lähtee tessit, kun ihmiset eroavat liitoista.

Vierailija
40/45 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mikroyrittäjä. Verotuksen vuoksi olen vähentänyt työntekoa jo aiemmin ja vähennän ensi vuonna lisää. Vähemmän työntekoa = vähemmän veronmaksua. 

Kysyntää olisi paljon enempään, jopa yhden uuden työntekijän palkkaamiseen. 

Työntekijän palkka on 24€/h, jotta kenenkään ei tarvitse arvailla. Tällä alalla palkat ovat normaalisti n.18€/h.