HS: Sanna Marinia on vaikea pitää esikuvana
https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000010077920.html
"Sanna Marinilla on miljoonayleisö, jota hän ei juuri käytä yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen. Siksi tavallisen ihmisen on vaikea pitää häntä enää esikuvana.
Kun Marin jäi pois päivän politiikasta, hänelle tarjoutui loistotilaisuus puhua vapaammin suoraan miljoonalle Instagram-seuraajalle ilman median välikättä. Sitä kautta voisi vaikuttaa tavallisten ihmisten ajatteluun.
Mielestäni julkisuudessa on jäänyt hämmästyttävän vähälle huomiolle, kuinka niukasti Marin tätä mahdollisuutta käyttää.
Miksi hän ei kirjoita Instagramiin kolumnin tyyppisiä kantaaottavia tekstejä?
Ajattelunsa avaamisen sijaan Marinilla on toisinaan tapana re-postata eli jakaa uudelleen Instagramissa muiden tahojen yhteiskunnallisia julkaisuja. Taannoin hän esimerkiksi jakoi Instagram-tarinoissa Un Women Suomen julkaisun, jossa otetaan kantaa naisten kokemaan seksuaaliseen häirintään.
Järjestöjen kannanottojen jakaminen tuo toki näkyvyyttä aiheille, jotka Marin kokee yhteiskunnallisesti relevanteiksi. Silti olisin mielelläni saatesanoina kuullut, millaisia pohdintoja aihe Marinissa itsessään herättää.
Somessa on helppoa poseerata tärkeiden asioiden puolesta. Huomattavasti enemmän taitoa ja pokkaa vaatii argumentoida itse ja osallistua keskusteluun.
On vaikea pitää loputtomiin esikuvallisena yhteiskunnallista vaikuttajaa, jolta ei kuule omaleimaisia ajatuksia."
Kommentit (35)
Minä arvostan Marinin johtajuutta ja rohkeutta. Oikeisto uccelseille kova pala fiksu demarinainen. Vieläpä kauniskin ja valovoimainen.
Vierailija kirjoitti:
Oksettaa koko Marin ja naishallitus
Syys on jossain muualla, korviesi välissä
Eikö tätä palsta trollaajaa saa jo kuriin
Mikä tämä kolumnisti nyt on? Kannattaisi varmaan vain pitäytyä niissä hyvinvointiaiheissa. Sanna on töissä eikä hänen työnantajansa pitäisi, jos Sanna aukoisi påätänsä somessa riikan lailla. Get over it.
Kukaan ei ole pyytänyt sinua seuraamaan marinin Instagramia eikä hänestä toimittajien kirjoittamia juttuja. Hän ei ole haastatteluja antanut. Joten voit ohittaa jutut jos noin ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä arvostan Marinin johtajuutta ja rohkeutta. Oikeisto uccelseille kova pala fiksu demarinainen. Vieläpä kauniskin ja valovoimainen.
Rima on todella matalalla jos löydät sannasta jostain tuollaisia ominaisuuksia. Ja samalla tulet solvanneeksi jokaista oikeasti pätevää ja taitavaa naisjohtajaa pitämällä sannaa esikuvana. Joten hieno homma vasurifeministi.
Minulla on ihan asiantuntijuutta tähän arviointiini. Sori siitä. Ehken sinä arvostat enemmän Purran tapaista röyhkeyttä ja osaamattomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Sannalla ei ole kantaaottavia ajatuksia?
No kerropa yksikin originelli ajatus Sannalta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämä kolumnisti nyt on? Kannattaisi varmaan vain pitäytyä niissä hyvinvointiaiheissa. Sanna on töissä eikä hänen työnantajansa pitäisi, jos Sanna aukoisi påätänsä somessa riikan lailla. Get over it.
Mitä muuta Sanna tekee kuin aukoo päätään? Eihän sillä ole mitään muuta hommaa. Sieltä vain ei kuulu koskaan mitään älykästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rima on todella matalalla jos löydät sannasta jostain tuollaisia ominaisuuksia. Ja samalla tulet solvanneeksi jokaista oikeasti pätevää ja taitavaa naisjohtajaa pitämällä sannaa esikuvana. Joten hieno homma vasurifeministi.
Minulla on ihan asiantuntijuutta tähän arviointiini. Sori siitä. Ehken sinä arvostat enemmän Purran tapaista röyhkeyttä ja osaamattomuutta.
Tuulia , sulta ei nyt kysytty.
Punaisesta sosialistista täysiveriseksi kapitalistiksi sormia napsauttamalla 💃
Kupla on puhjennut, kauan se kestikin. Odotin että olisi nopeammin räpsähtänyt, mutta määrätty taho kannateli kuplaa hellin käsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat ihmiseltä joka ei ole koskaan ollut työelämässä. Otan osaa puutteidesi vuoksi.
Ihania ne Politicon kirjoitukset perussuomaisista rasisteista ja saksikäsi Purrasta eikö ap?
Siinä se vasta on hieno esikuva kaikille naisille.
Olen hinkannut tattia Sannalle koko aamun.
-teemu 42 v.-
Vierailija kirjoitti:
Olen hinkannut tattia Sannalle koko aamun.
-teemu 42 v.-
Samoin.
-janus p-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta Sanna tekee kuin aukoo päätään? Eihän sillä ole mitään muuta hommaa. Sieltä vain ei kuulu koskaan mitään älykästä.
Onhan sillä sellaisia ihmeellisiä oivalluksia kuin:
- Olen nuori ja seksikäs
- Naisviha, Naisviha, Naisviha!
- Hei, oletteko kuulleet että on olemassa tekoäly!
- Ilmainen terveydenhuolto on kiva juttu.
- Tää ravintola on kiva!
Marin oli huono pääministeri, lets face it. Se ei kuitenkaan tee kaikista naisista huonoja, eikä demareista. Eikä varsinkaan persuista hyviä.
sannuli on hyvä esikuva 40 vee yh pissisäideille
Miksei kirjoita tästä loistavasta esikuvasta kaikille maailman naisille?
Tällainen on valtiovarainministeri Purran maine maailmalla:
One written on 25 September 2008 complained of young people of im_migrant origin on a train: "If they gave me a gun, there'd be bodies on a commuter train, you see."
She also referred to "Turkish monkeys" and then made a racial slur about black street hawkers selling "fake Vuittons" while she attended a conference in Spain: "Greetings from Barcelona, there is no 'alarming immigration problem' to be seen here."
Ex-presidentti ja kokoomusministerit ovat saanet selitellä ja pyydellä anteeksi maailmalla, kun vellihousupersuista ei itsestään ole siihenkään.
President Sauli Niinisto, who was attending the Nato summit in Lithuania, suggested it would be wise for the new government to "take a clear stance of zero tolerance of racism" which was soon forthcoming.
Mr Orpo made clear on social media there was "zero tolerance for racism" and each of the government's ministers were committed to working against racism at home and abroad.
Näitä ketjuja ihan solkenaan yrität suoltaa. Et ihan tolkuissas ole