Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun ihmiset täällä nyt puhuvat noista jäätävän lihavista täällä, niin minkä kokoisista on kyse?

Vierailija
26.05.2024 |

Mietin vain, kuulunko siihen ryhmään 78-kiloisena (pituus 167), vai olenko vain hieman pullea vai mikä? 

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n painoindeksi on n 28. Hän on siis ylipainoinen, ei lihava, eikä todellakaan jäätävän lihava.

Jäätävän lihava on ehkä isoin lihava, mitä keksin. Siis oikeasti jättimäinen. Sellainen, joka on vaarassa kuolla painonsa takia kun ei voi hengittää kunnolla eikä pysty enää itse liikkumaan.

Vierailija
62/81 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se edelleenkin se kuuluisa mittanauha joka sen lihavuuden määrittää. Saatana, kun tätä ei edelleenkään ymmärretä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lievästi ylipainoinen bmin mukaan. 165cm ja 68 kg. Mutta käytän s ja m koon vaatteita. 

lihavat on 30+ bmi

Siis mitä? 

Minun bmi lienee sama, mutta olen 176 cm ja 82 kg. Minun vaatekokoni on nykyään xxl. 

Kun painoin nuorena 68 kg, niin vaatekokoni oli oli l. 

Minäkin ihmettelin. Minulla on tuon kirjoittajan kanssa samat. Ja käytän kokoa L. Koko kasvanut kahdessa vuodessa "ulos" M-koosta:( N55

Vierailija
64/81 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 kiloa ja yli.

Vierailija
65/81 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 160cm ja 76kg. Olen ylipainoinen, mutten omasta mielestäni nyt niin jäätävän lihava.

Olen pehmeä ja mukavan tuntuinen Liikakilot on tisseissä, reisissä ja pyllyssä, ei vatsassa niinkään. Tissit 85F.

Vaatekokona yleensä L tai XL, tai 40/42. Ihan ylpeästi itseni kannan.

Olen miettinyt paljonkohan tisseistä tulee lisäpainoa. Itsellä 90D ja ihankuin ne antaisivat pari lisäkiloa 😄

Vierailija
66/81 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 172 cm ja 110 kg enkä näytä ihan jäätävän lihavalta. Erittäin lihavana silti itseäni pidän. Viisissäkymmenissä alkoi paino nousemaan 3-5 kilon vuosivauhtia. 

Tuo määritelmä, että yhtä paljon kiloja kun on senttejä tuntuu oikeuttavan määritelmään jäätävän lihava. Jäätävästi lihava ei pysty enää normaalisti toimimaan ja liikkumaan. 

Vierailija
67/81 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ottaa housut pois ja silti ei näy mitään

Vierailija
68/81 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lievästi ylipainoinen bmin mukaan. 165cm ja 68 kg. Mutta käytän s ja m koon vaatteita. 

lihavat on 30+ bmi

Siis mitä? 

Minun bmi lienee sama, mutta olen 176 cm ja 82 kg. Minun vaatekokoni on nykyään xxl. 

No mulla on 166 cm/ 68,5 kg raskaana ja menee XS tai S. Samoin trikoovaatteissa menee yleensä XS kun olen muuten ollut joskus enemmän ns. isompi. Varmaan riippuu käytetyistä vaatteista ja kehon mittasuhteista millaiset vaatteet sopivat.

Mulla menee muuten XS-M riippuen vaatteesta  ja materiaalista kun mitoitukset vaihtelevat vaikka työvaatteissa. Sitten moni varmaan tykkää ihan väljemmistä vaatteista kun itse pidän tiukasta istuvuudesta (katson kuitenkin ettei ole makkarankuori). On mulla takitkin kyllä kokoa XS-S, oon vain siro ja paino on pitkälti lihasta.

Vierailija
69/81 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mahtunut kokoon 36 edes silloin kun mun BMI oli alle 16 ja olen 165cm pitkä.

Ihmisten ruumiinrakenteet on erilaisia. Ihan hyvin voi erikokoisille mahtua koko M päälle.

Vierailija
70/81 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni +100kg jos on alle 165cm. Parikyt kiloa lisää jos on pidempi.

Vierailija
71/81 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 168cm ja 107kg. Viime keväänä olin vielä 125kg, mutta hitaasti suunta alaspäin painon suhteen. 

Vau! Tsemppiä!!! Hitaasti se painokin on noussut, hyvä laihduttaakin hitaasti mutta varmasti.

Kiitos. Toki alku tuli aika karulla tavalla nimittäin avioeron myötä. Mä en syö suruuni vaan mulla menee ruokahalu. Kun huomasin painon pudonneen, niin päätin, että nyt tai ei koskaan.

Vierailija
72/81 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lihavat on 30+ bmi

Siis mitä? 

Mä oon 180cm pitkänä ja 74 kiloisena käyttänyt vaatekokoa 36-38 ja M. Veikkaisin, että 82 kiloisena olis sitten varmaan L. Ihmisillä on niin erilaiset mittasuhteet ja kehonkoostumukset. Mulla on vahva urheilutausta ja on paljon lihaksia niin vaikka painan tuon 74kg niin näytän tosi laihalta. Olen painanut muutama vuosi sitten 68kg ja ihmiset arveli, että mulla on anoreksia kun olin niin älyttömän laiha.

Vierailija
73/81 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos bussissa ei mahdu viereen istumaan, on jo aika lihava. Yksi päivä sellainen yritti kammeta itseään bussin ovesta sisään, mutta ei meinannut jalkavoimat riittää nostamaan sitä massaa sen yhden kynnyksen vertaa. Joku armeijan vanha teltta sillä oli vaatetuksena, eikä sekään kovin löysältä näyttänyt.

Vierailija
74/81 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lihavat on 30+ bmi

Pelkkään bmi lukemaan ei pidä tuijottaa. Kokoisesi ihminen ei ole ylipainoinen esimerkiksi jos hän on erittäin lihaksikas. Kannattaa käyttää ennemmin mittanauhaa kuin vaakaa ja käydä vaikka kerran vuodessa kehon koostumusmittauksissa (kehon koostumusmittauksia on usein tarjolla ihan ilmaiseksikin esim. apteekkien, kuntosalien ym. tahojen hyvinvointi kampanjoiden yhteydessä eivätkä ne mittaukset montaa kymppiä muutenkaan maksa, kuntosaleilla näitä mittauslaitteita yleensä on käytössä).

Vierailija
75/81 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 180c 70kg

t. koliseva miesluuranko

Ihannepaino, laihaläski jopa jos et treenaa.

T: 173/62 treenaava mies

Vierailija
76/81 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisena voi tietää olevansa liian lihava jos mies/poikaystävä/baarihoito ei jaksa nostaa ja pitää sylissä yli 10 sekuntia.

Miehenä voi tietää olevansa liian lihava jos vatsalihakset ei näy ollenkaan (edes ne ylimmät). Keskivartalon rasvakerros on todella epäterveellinen ja siihen se miehillä kertyy yleensä.

Tai näin minä asian ainakin tällee ei-niin-totisesti ajattelen. Paino numerona merkkaa hyvin vähän kun eri ihmiset näyttää eripainoisena hyvin erilaisilta riippuen mm. lihasmassasta ja muista asioista. BMI on ihan turha metriikka ja peili+rasvaprosentti on ne parhaat mittarit. Ihmiset heittelee painojaan internetissä ja ei noista muuta tiedä kun että YLEENSÄ yli 70kg nainen ja yli 100kg mies on lihavia. Poikkeuksia näihinkin löytyy ja paljon.

Rimpula mies ei jaksa nostaa 60 kiloista naista. Eli määritelmäsi on ihan liian epämääräinen, koska vahva mies jaksaa nostaa 80 kiloisen naisen. Samoin kiloihin perustuva määritelmä, jos et ota samalla huomioon henkilön pituutta. 

Vierailija
77/81 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 180c 70kg

t. koliseva miesluuranko

Liian laiha, ellet ole joku alle 18v. Hanki lihasta

Vierailija
78/81 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lihavat on 30+ bmi

Siis mitä? 

Mä oon 180cm pitkänä ja 74 kiloisena käyttänyt vaatekokoa 36-38 ja M. Veikkaisin, että 82 kiloisena olis sitten varmaan L. Ihmisillä on niin erilaiset mittasuhteet ja kehonkoostumukset. Mulla on vahva urheilutausta ja on paljon lihaksia niin vaikka painan tuon 74kg niin näytän tosi laihalta. Olen painanut muutama vuosi sitten 68kg ja ihmiset arveli, että mulla on anoreksia kun olin niin älyttömän laiha.

olen tuo jolle vastaat.

En nyt ole urheilija, mutta en nyt plösökään. Vaatekokooni vaikuttaa se, että olen tiimalasi. Raajat on pitkät ja hoikat. Rinnat oli 68-kiloisena DD75 ja nyt G75. Hartiat leveät. Minulla ei ole koskaan mennyt pienempi koko rinnoista ja hartioista. 

Minulla on kaveri, joka on yhtä pitkä ja painaa saman verran, mutta kun olemme rinnakkain, hän näyttää laihalta. Hän on päärynä, yläosa pieni. Eikä ole lainkaan urheilullinen.

Vierailija
79/81 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 180c 70kg

t. koliseva miesluuranko

Liian laiha, ellet ole joku alle 18v. Hanki lihasta

Liian laiha eli lievästi alipainoinen olisin vasta 55 kilossa. Lihasta olen hankkinut, mutta pääasiassa olen keskittynyt laihduttamiseen joten sitä ei ole vielä paljon kertynyt. Tyttöystävä on kuitenkin ollut mielissään.

Vierailija
80/81 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lihavat on 30+ bmi

Siis mitä? 

Joo. Mä oon taas suorakulmio. Ei ole lantiota, tissejä tai leveitä hartioita. Eli mitään sellaista mikä voisi vaatia isompaa vaatekokoa. Ihmisen terveyttä tai kokoa on sinänsä hankala määritellä mistään vaatekoosta tai BMI:stä kun asiaan vaikuttaa moni muuttuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän