Olavi Virta oli hämmästyttävän huono laulaja.
Hänen lauluäänensä ei ollut mikään kummoinen, eikä hän sitä paitsi osannut useinkaan laulaa nuotilleen.
Kommentit (86)
No nyt tuli varsinainen asiantuntijatason aloitus! Olavi Virta on ollut kiistatta Suomen parhaita laulajia, eikä se ole edes makuasia.
Nyt vain pitäisi tietää: ketä kiinnostaa.
t. keski-ikäinen
Parempi ääni ja ulosanti oli Reijo Taipaleella.
Oliskohan ollut oopperalaulajaksikin?
Vierailija kirjoitti:
Oliskohan ollut oopperalaulajaksikin?
No ketkä oopperalaulajat ovat tuona aikakautena estradeilla kun Olavi Virta? Voidaan toki vertailla.
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään Tango Poesista, tänäänkin kuuntelin
En tiennytkään hänen levyttäneen kyseisen laulun. Olen kyllä kuullut sen, mutta Eino Grönin laulamana.
Olavi Virran ääni oli vähintään yhtä komea kuin Elviksellä.
Olavi Virran ääni oli tarpeeksi voimakas maaseudun tanssilavoillakin, joissa ei ollut äänentoistoa. Monen nykyartistin olisi turha lähteä piipittämään yhtään mihinkään ilman äänentoistoa.
Monipuolinen artisti, jolta taittuivat niin tangot kuin lattarit (ja kaikki siltä väliltä). Valitettavasti hänellä alkoi jossakin vaiheessa mennä elämässä liian kovaa - tuhoisin seurauksin.
Vierailija kirjoitti:
Monipuolinen artisti, jolta taittuivat niin tangot kuin lattarit (ja kaikki siltä väliltä). Valitettavasti hänellä alkoi jossakin vaiheessa mennä elämässä liian kovaa - tuhoisin seurauksin.
Esimerkiksi mambo / Jambo (1954): hyvää settiä.
Kukaan ei laula Hopeista kuuta niin mahtavasti kuin Olavi Virta.
Olavi Virta ja Laila Kinnunen ovat minun ykkösviihdetaiteilijani.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei laula Hopeista kuuta niin mahtavasti kuin Olavi Virta.
Tämä!
Jollakin ovat menneet adjektiivit sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiennytkään hänen levyttäneen kyseisen laulun. Olen kyllä kuullut sen, mutta Eino Grönin laulamana.
"Laulaja Eino Grön oli Virran pitkäaikainen ystävä. Grön nimettiin aikanaan Virran epäviralliseksi manttelinperijäksi. - Kyllähän se ystävyys siinä sitten kehittyi, hän otti mut tavallaan vähän niin kuin pojakseen. Mähän nuorena kaverina katselin kovin ylöspäin häntä ja tietysti syystäkin. Grön kertoo kirjassa Virran 50-vuotissyntymäpäivistä, jotka ovat jääneet mieleen erikoisena muistona. Miehet olivat juhlimassa ravintola Adlonissa. - Ola oli hyvällä tuulella ja lauloi Angeliquen, pisti kätensä povitaskuun ja otti rahatukun. Hän heitti ne ilmaan ja sanoi: "Kyllä elämä on ihanaa!" Sataset vain leijaili ympärillä ja minä keräsin niitä siitä talteen." (Iltalehti / 3.7.2022)
Vierailija kirjoitti:
Parempi ääni ja ulosanti oli Reijo Taipaleella.
Ola on kuningas, Reijo perintöprinssi.
Olisin aina halunnut olla Riikka Purra.
Paula Koivuniemi on sanonut, että Suomenniemelle ei ole tullut toista Olavi Virran tasoista mieslaulajaa. Marion Rung on puolestaan todennut saman asian Laila Kinnusesta.