Olavi Virta oli hämmästyttävän huono laulaja.
Hänen lauluäänensä ei ollut mikään kummoinen, eikä hän sitä paitsi osannut useinkaan laulaa nuotilleen.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Olisin aina halunnut olla Riikka Purra.
Niin?
Olavi Virta kykeni saamaan eloa typerimpäänkin renkutukseen. Sellaiseen ei jokainen laulaja pystykään.
Vierailija kirjoitti:
Olavi Virta ja Laila Kinnunen ovat minun ykkösviihdetaiteilijani.
Kun kuulen Rantamökissä-laulun Lailan laulamana, minua alkaa itkettää: näen sielujeni silmin siellä yksin asustelevan vanhan naisen, jolta lapset ovat lähteneet maailmalle.
Onko tussu, tissit, perse ja naamavärkki vielä kunnossa?
Vierailija kirjoitti:
Jotakuinkin.
Reijo Taipale on tangoissa ykkönen ja en puhu nyt alushousuista! Hyvä on Einokin.
Kateutta? Senkö vuoksi on tehty tällainen aloitus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kuulen Rantamökissä-laulun Lailan laulamana, minua alkaa itkettää: näen sielujeni silmin siellä yksin asustelevan vanhan naisen, jolta lapset ovat lähteneet maailmalle.
Jo aikoja sitten. On ikkunalaudan kukka ainoana seuralaisena. On myös öinen tähtitaivas, ja uni tulee mummolle vasta aamulla, kun ne ovat kadonneet taivaalta.
Vierailija kirjoitti:
Reijo Taipale on tangoissa ykkönen ja en puhu nyt alushousuista! Hyvä on Einokin.
Jos Virran ja Taipaleen kultakausi olisi osunut samaan aikaan, samaan äänitystekniikkaan ja samanlaisiin tangosovituksiin, Virta olisi ollut parempi. En vähättele Reijo Taipaletta, todella hyvä laulaja, eikä Olavi Virta olisi parhaimmassakaan kunnossaan vetämään Satumaata yhtä täydellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Virran ja Taipaleen kultakausi olisi osunut samaan aikaan, samaan äänitystekniikkaan ja samanlaisiin tangosovituksiin, Virta olisi ollut parempi. En vähättele Reijo Taipaletta, todella hyvä laulaja, eikä Olavi Virta olisi parhaimmassakaan kunnossaan vetämään Satumaata yhtä täydellisesti.
Hopeinen kuu on Olavi Virran, Satumaa Reijo Taipaleen ja Alla venäläisen kuun Metro-tyttöjen. (Olavi Virta levytti viimeksimainitun. Se ei suinkaan ole huono levytys, mutta siitä puuttui silti jotakin sellaista, jonka Metro-tyttöjen trio kykeni antamaan sille. Sekä Reijo Taipale että Metro-tytöt olivat erittäin hyviä laulajia.)
Surkea trolli. Jopa Ylilaudalla Virta on god-tier paras kaikista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hopeinen kuu on Olavi Virran, Satumaa Reijo Taipaleen ja Alla venäläisen kuun Metro-tyttöjen. (Olavi Virta levytti viimeksimainitun. Se ei suinkaan ole huono levytys, mutta siitä puuttui silti jotakin sellaista, jonka Metro-tyttöjen trio kykeni antamaan sille. Sekä Reijo Taipale että Metro-tytöt olivat erittäin hyviä laulajia.)
Women's touch?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paradoksaalista tässä on se, että Laila ei ollut ollenkaan innostunut levyttämään tuollaisia lauluja, mutta levy-yhtiö painosti häntä siihen. Silti hän pystyi esittämään ne erittäin tunnepitoisesti.
En kuuntele juurikaan nykyajan laulajia: en yksinkertaisesti pysty. Ainoan poikkeuksen tästä muodostaa Maria Ylipää. Olin tippua nojatuolilta, kun kuulin Marian laulavan ensimmäisen kerran, hän kun on profiloitunut pääasiassa näyttelijänä. N35
Ap on vissiin olevinaan maailman paras laulaja.
Vierailija kirjoitti:
Aika surullisia tapauksia nämä, jotka eivät pysty muuta kuin tällaisia miettimään.
Vierailija kirjoitti:
Jos näin on, niin minä olen Joulupukki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos näin on, niin minä olen Joulupukki.
Ei joululahjoja ap:lle.
Heille oli ominaista se, että he tulkitsivat laulunsa, eivät 'suorittaneet' niitä. He myös elivät intohimoisesti. Aitoja artisteja.