En tykkää miehen koirasta - ihmiset sanovat empatiakyvyttömäksi ja kylmäksi jos ei koirista tykkää
Mä en ymmärrä tätä koirien palvontaa. Ja sitä että ei saa ääneen sanoa ettei tykkää koirista.
Joku äiti Iltalehdessä kertoi kuinka huomasi lapset saatuaan ettei ollutkaan tarkoitettu äidiksi ja hän muutti pois ja jätti lapset isälle. Sitä ei paheksuttu edes mitenkään.
Mutta sitten jos minä sanon, että haluaisin eroon koirasta niin olen kuulemma hirviö.
Koirasta lähtee niin paljon karvaa, että koko ajan saa imuroida. Koira syö lasten ruuat pöydiltä, repii roskat, haukkuu ja murisee vieraille ja karkailee, jos sekunninkin ovi on auki. Lisäksi se haisee ihan saamarin pahalle, koska on jo vanha koira. Koirasta on paljon isompi vaiva kuin lapsista yhteensä.
Mutta jos vahingossakaan sanon jossain sukujuhlissa että en jaksaisi koiraa enää yhtään, että oon aivan loppu siihen työmäärään ja mielelläni antaisin sen pois niin minua katsotaan vihaisesti.
#teamkissat
Kommentit (131)
Minusta vannoutuneena koiraihmisenä siinä ei ole mitään ihmeellistä, jos joku ei pidä koirista. Ovathan ne laumaeläimiä, vaativia lemmikkejä tai työkavereita, koirasta on aina vaivaa ja kaikille sen tarjoama seura ei ole yhtään sen vaivan arvoista. En pidä tällaisia ihmisiä empatiakyvyttöminä, he nyt eivät vaan koirista tai eläimistä (tai niiden kanssa elämisestä) tykkää.
Sitä kyllä ihmettelen ja hiukan kritisoinkin, että vaikka ei pidä koirista, on sellaisen kuitenkin omaan kotiinsa sallinut hankittavan, eikä ole siihen millään lailla kiintynyt. Se on väärin itseä ja eläintä kohtaan, ja etenkin jo vanhaan ikään ehtineen koiran sijoittaminen pelkästään harmistuksesta tai ärsytyksestä uuteen kotiin olisi suorastaan julmaa. Koira ei voi vaikuttaa omaan elämäänsä mitenkään, se on täysin ihmisen armoilla. On aika kauhea ajatus, että olisi tuosta noin vaan valmis heivaamaan koiran, ja kieltämättä pidän outona sitä, että kaikkien yhteisten vuosien aikana ei ole mitenkään kiintynyt tai alkanut kokea vastuuta siitä eläimestä.
Koira huonosti koulutettu jos syö ruuat pöydiltä ka levittelee tai repii roskia.
Minä tykkään koirista ja muistakin eläimistä, mutta etäällä. En kestä yhtään, jos kotona joku seuraa missä menen ja mitä teen. Läähätystä ja tuijotusta. Perheenjäsenenä lapsuudessa koira oli kullan arvoinen, mutta nyt aikuisena haluan siistin ja hiljaisen kodin.
Vierailija kirjoitti:
Tohtori Para Bellum - Koiraongelmien Lopullinen Ratkaisija
Koirten omistajat ja niiden palvojat ovat päästään viallisia.
Koirten omistajat ja niiden hemmottelijat pitäisi kärrätä pakkolähetteellä suljettuun laitoshoitoon.
Ja niille illlljeettäville Canis Lupuksille: "LAUKAUS LAUKAUS LAUKAUS!" otsaan.
Sanotaanko niin että jos pitäisi pelastaa laukauksilta oma koirani tai sinä niin njoo, ei liene tarve edes vastata.
Vierailija kirjoitti:
Koirten omistajat ja niiden hemmottelijat pitäisi kärrätä pakkolähetteellä suljettuun laitoshoitoon.
Veikö jokin koira elämäsi rakkauden sinulta vai miksi tuo viha?
en minäkään liiemmin välitä kissoista, mutta ei tulisi mieleenkään puhua mistään niiden ampumisista. Mulle riittää ettei tarvitse ottaa kissaa kotiin kun en ymmärräkään niiden sielunelämästå mitään enkä olisi hyvä kissanomistaja mutta että ampua eläin joka ei sulle oo tehnyt mitään..
pitäiskö sun mennä jonnekin terapiaan tuon vihasi kanssa
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se sulla ole päässä vikaa kun puhut täällä laukauksista otsaan, with all due respect.
iljettävältä homo sapiensille TERAPIALÄHETE TERAPIALÄHETE TERAPIALÄHETE käteen.
sun tarvitsekaan pitää koirista mutta ei täysin terve ihminen puhu tuolla tavalla. Taidat olla se sama tyyppi joka aina eksyy näihin koiravihakeskusteluihin uhkailemaan myrkytytetyillä nakinpaloilla. Ole hyvä ja maista ensi kerralla että tehooko.
Kaikesta päätellen koiraa ei ole koulutettu, kos jos ois niin se ei noin käyttäytyisi. Vanhasta koirasta lähtee kovasti karvaa, koko aja. Käyttäkään trimmaajalla pesulla ja trimmauksessa, eli siistitään kesäturkille, seniorillakin on oikeus olla puhdas, ja nauttii varmasti, myös kynsienleikkuu, anaalien tyhjennys ja korvakarvojen nypintä jos on tarpeen. Pesun ym jälkeen se tuoksuu hyvälle ja on pehmoinen ja puhdas, jaksaa paremmin helteilläkin. Mustimirrissä on halvempaa, vinkkinä vain. Yleensä seniorit ovat niitä ihanimipia, tietävät jos eleestä mitä omistaja aikoo ja ovat rauhallisia mössyköitä. Sille voi myös tulla tai olla jo dementia, (omallani alkoi 9v iässä) hämäränäköä, nivel ongelmia yms.. Antakaa sille myös omaa rauhaa, nukkumiseen, syömiseen ja lepäämiseen. Katsokaa että juo tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pese se koira jos se haisee pahalle. Varmaan ne haisee jos niitä ei juurikaan koskaan pestä.
Kyllä voit vapaasti ilmaista mielipiteitäsi.
Minäkin voisin, toki ymmärrän että saisin outoja katseita jos sanoisin jossain juhlissa että suurin osa ihmisistä on mun mielestä perseestä. Useimpiin en luota, vain harvoihin ja nekin tulee perhepiiristä.
Eläimistä tykkään paljon. Ne eivät teeskele, puhu selän takana pas kaa, puukota selkään eivätkä vit tuile. Niihin voi luottaa.
Koira pestään kerran viikossa. Ja kyllä mä luotan ihmisiin paljon enemmän kuin koiraamme. Koiraa karkaa heti kun ovi on auki ja varastaa jopa lasten käsistä ruokaa. Ihmiset ei toimi niin.
JA meidän koira jopa haukkuu selän takana.
Ap
Hyvänen aika. Ei koiraa normaalisti pidä pestä kerran viikossa. Mikä rotu on kyseessä? Metsästyskoiria on monenlaisia, yleensä ne ovat lyhytkarvaisia. Alkaa tuntua että AP puhuu omiaan.
Millaisiin koiriin täällä nämä vihaajat törmää kun kuulostaa aivan vieraalta nuo kuvailut sotkevista ja haisevista ja varastavista koirista? Itsellä ollut 5 koiraa elämän aikana ja mikään näistä viidestä ei ole haissut, sotkenut , varastanut pöydältä ruokaa tai edes kuolannut. Ovat olleet oikein ystävällisiä ja hyvin koulutettuja. Itse lähinnä ihmetellyt mitä ihminen tarkoittaa kun koira haisee koska omani eivät ole. Toki koiria on laidasta laitaan ja varmasti on noita kuvauksen mukaisiakin koiria mutta jotenkin sama asia kuin ap tai muut jotka ei koirista pidä kertoisivat kohdanneensa muutaman sottaisen ja ärsyttävän lapsen ja sitten yleistäisi kaikki maailman lapset sottaisiksi ja ärsyttäviksi. Mulle on fine jos joku ei pidä koirista, tosin huomaan alitajunnassa vähän varovani sellaista ihmistä. Se on fine jos et tykkää mutta on eri asia puhua niiden ampumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Millaisiin koiriin täällä nämä vihaajat törmää kun kuulostaa aivan vieraalta nuo kuvailut sotkevista ja haisevista ja varastavista koirista? Itsellä ollut 5 koiraa elämän aikana ja mikään näistä viidestä ei ole haissut, sotkenut , varastanut pöydältä ruokaa tai edes kuolannut. Ovat olleet oikein ystävällisiä ja hyvin koulutettuja. Itse lähinnä ihmetellyt mitä ihminen tarkoittaa kun koira haisee koska omani eivät ole. Toki koiria on laidasta laitaan ja varmasti on noita kuvauksen mukaisiakin koiria mutta jotenkin sama asia kuin ap tai muut jotka ei koirista pidä kertoisivat kohdanneensa muutaman sottaisen ja ärsyttävän lapsen ja sitten yleistäisi kaikki maailman lapset sottaisiksi ja ärsyttäviksi. Mulle on fine jos joku ei pidä koirista, tosin huomaan alitajunnassa vähän varovani sellaista ihmistä. Se on fine jos et tykkää mutta on eri asia puhua niiden ampumisesta.
On mahdollista että sinä sekä osaat että viitsit kouluttaa koirasi. Valitettavasti olet kuitenkin vähemmistönä koirien omistajissa. Tuolla on paikat täynnä sietämättömiä rakkeja ja kyvyttömiä ja välinpitämättömiä omistajia. Jostain syystä se koira on kuitenkin hankittu vaikkei sitä osata kouluttaa eikä juuri kiinnostakaan.
Tämä koiraihmiset vs koiranvihaajat kinastelu on loputon suo. Täälläkin.
Mitäpä jos koira vaikka menisi perheeseen jossa kaikki rakastaisivat sitä?
Haluaisitko itse olla perheessä jossa joku inhoaisi sinua? Tuskin.
Toivottavasti lapset eivät ala sinua rasittamaan... ...
Tuskin pesee kerran viikossa, kunhan höpöttää. Ei mitään koiraa tarvitse pestä kerran viikossa normi turkin hoidollisessa ylläpidossa. Ihokin voi kuivua, riippuen käytettävistä aineista. Keissit jossa käydään pyörimässä jossain mudassa/kakassa on asia eri. Pesu max 1-2 kertaa kuukaudessa jos on innokas pesijä, muutoin rodun mukaisesti. Esim. villakoirat pestään ja trimmataan 6-8 viikon välein ylläpitona. Miettii sitten joku ajokoira, mikä sen pesu väli voisi olla. Toki jos mettässä pyörii, ottaen huomioon.
Tuohon löytyy pari vaihtoehtoa: Eroatte, sinä saat lapset ja mies koiran. Tai mies voi lopettaa lisätyöt, että voi olla koiransa kanssa. Mene sinä lisätyöhön, niin ei tarvi katsella kamalaa koiraa (eikä miestä).
Elämä kouluttamattoman koiran kanssa on raskasta, joten tuo on ihan oma valinta. Viikottainen koiranpesu on myös turhaa työtä, ei koiraa niin usein pidä pestä, ellei se viikottain pyöri jätöksissä. Sanoisin myös, että jos ei ole ollut mitään kokemusta koirista sitä ottaessa, niin olisi ehkä kannattanut ottaa vähän selvää etukäteen. Tästä jutusta nyt vaan tulee olo, että toinen perheenjäsen on elänyt vain lapsilleen, jolloin toinen on ottanut koiran, että hänelläkin olisi jotain.
Metsästyskoira on työkoira, seurakoira on ihan muuta. Jos haluaa kissan, kannattaa ottaa kissa.
Vanhan koiran ollessa nyt kyseessä, olet kyllä aika julma. Ansaitset kaikki saamasi vinot katseet.
Jätä ovi auki ja toivo että piski lähtee ulos ja jää auton alle. Sitten sanot ettet halua uutta koiraa
Vierailija kirjoitti:
Koirat ovat koiria. Ne haisevat koirilta, käyttäytyvät kuin koirat ja niiden tulee myös saada olla koiria. Koirien vihaajille edes lelukoira ei ole kelvollinen otus, koska he eivät yksinkertaisesti pidä koirista. Niin siistiä ja hyväkäytöksistä koiraa ei olekaan, että se saisi heiltä armon ja luvan olla olemassa. Jos koirien vihaajat saisivat päättää, koiria ei maailmassa olisi. En viitsisi ikinä ryhtyä koirien vihaajalle selittämään koirien hyviä puolia. Sehän olisi täysin turhaa. Koiranomistajana minä myönnän kyllä auliisti, että koirat ovat työteliäitä otuksia, jotka osaavat kaikessa koiramaisuudessaan olla todella ällöttäviä. Minulla oli aikoinaan espanjanmastiffi. Rodun ominaisuuksiin kuuluu öljyinen turkki ja lerpattava naamanahka. Kuolaa oli joka paikassa ja koiran turkista irtosi haisevaa rasvaa matoille. Koira oli ihana mussukka ja sen tuomat lisähommat siivoukseen oli vain hyväksyttävä, kun sen mussukan kerran hankimme. Jokainen perheenjäsen tuo omat juttunsa kotiin, koiralla ne vain ovat erilaisia kuin ihmisillä. Jos ei kestä koiria, ei pidä suostua koiran hankintaan.
Mä en tykkää koirista, tai osasta niitä. Rakastan kissoja. Olen empaattinen, ja yleensä eläinrakas. Mutta räkyttävät päälle hyökkäävät koirat ärsyttää.
Koirat haisee pahalle.
Kissoja voisin nuuskutella koko päivän.
Reissuissa noita tulee syötyä. Hyvin laitettuna ihan hyvää.
Hirveitä kommentteja viattomista eläimistä tällä palstalla. Huolestuttavaa.