Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiallinen keskustelu! Nainen miksi et halua lapsia?

Vierailija
26.05.2024 |

Asiallinen keskustelu okei?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset on rasittavia ja ärsyttäviä. Menee rahat ja vapaus.

Eikä kiinnosta vaappua maha pitkällä ja kärsiä kivut ja synnytys kammokätilöiden kyykytettävänä.

Miksi ihmeessä niitä pentuja pitäisi hankkia?!?!

Älä hanki.

22/46 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä on tarpeeksi lapsia 😃 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on vakaasti sitä mieltä ettei halua lapsia. Itse uskon lasten vaikutuksen elämänlaatuuni olevan plusmiinusnolla, joten mies saa päättää. 

Vierailija
24/46 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työskennellyt lasten kanssa nuoresta asti. Pidän lapsista, mutta koen, että voimavarani eivät riittäisi huolehtia niistä 24/7. Olen myös introvertti ja tarvitsen paljon yksinoloa.

Vierailija
25/46 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin että jos haluaisi lapsia niin tuntuisi siltä että haluaa lapsia. Miksi tehdä jotain johon ei tunne halua. Yksinkertaista, mutta joillekin ei mene jakeluun kun näitä kyselyjä näkee joka paikassa.

Vierailija
26/46 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aseksuaali eikä kiinnosta muutenkaan lapset.

Vierailija
27/46 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta puuttuu tarve saada lapsi. Ei vain tunnu siltä. Totta kai äitiyteen liittyy läjäpäin ikäviä käytännön asioita, joita näissä keskusteluissa on mainittu, mutta ne eivät ole perimmäinen syy lapsettomuuteen. Jos olisin tuntenut voimakasta tarvetta äitiyteen, olisin pyrkinyt siihen haittapuolista huolimatta, ihan kuten muutkin. 

Yhtä hyvin äideiltä ja isiltä voisi kysyä, miksi he ovat tehneet lapsia. Uskon, että aika monilla päätöksen taustalla on ollut pikemminkin pelko paitsi jäämisestä jostain minkä muut ympärillä kokevat merkitykselliseksi, kuin oma aito halu.

Vierailija
28/46 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta puuttuu tarve saada lapsi. Ei vain tunnu siltä. Totta kai äitiyteen liittyy läjäpäin ikäviä käytännön asioita, joita näissä keskusteluissa on mainittu, mutta ne eivät ole perimmäinen syy lapsettomuuteen. Jos olisin tuntenut voimakasta tarvetta äitiyteen, olisin pyrkinyt siihen haittapuolista huolimatta, ihan kuten muutkin. 

Yhtä hyvin äideiltä ja isiltä voisi kysyä, miksi he ovat tehneet lapsia. Uskon, että aika monilla päätöksen taustalla on ollut pikemminkin pelko paitsi jäämisestä jostain minkä muut ympärillä kokevat merkitykselliseksi, kuin oma aito halu.

No tähän voin vastata että tein lapsia koska (ex-)vaimo niitä halusi ja mulle oli ihan sama. Jos olisin tienny mihin se johtaa niin en olis tehny lapsia.

Vierailija
29/46 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsi on, enempää ei tule vaikka nuorempana olisin halunnut. Koska:

- Olin todella pitkään yh. Lapsen isällä on nyt toinen puoliso, jota rääkätä perheväkivallalla.

- Suvussani on neuropoikkeavuutta. Vaativaa itselle ollut yksin kasvattaa "en kuulu joukkoon asperger-lasta". Mitä jos muillakin lapsilla olisi haasteita elämässään, ja tämä hajottaisi avioliiton?

- Olin liian vanha saamaan lisää lapsia kun kunnollinen uusi puoliso löytyi. Fyysisesti olisi ehkä ollut mahdollista, mutta olisi täytynyt aloittaa vauva-aika alusta kun esikoinen oli jo liki aikuinen. Kun olin nuorempi, eivät "ensimmäisellä pariutumiskierroksella" olevat miehet olleet innostuneita uusioperheelämästä.

Lapseni on äärimmäisen rakas ja hänestä on kasvamassa hieno aikuinen. Olosuhteet ovat vain aiheuttaneet sen, että lisää lapsia en ole halunnut.

Vierailija
30/46 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän lapsista todella paljon, mutta vain pieninä annoksina. En ole valmis uhraamaan koko minuuttani ja valtaosaa valveillaoloajastani muiden ihmisten palvelemiselle (ensin töissä, sitten kotona).

Vierailija
31/46 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se ei nappaa. Miksi ap kysyt samaa päivittäin?

Vierailija
32/46 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsia vielä tehtiin, koska niin kuului tehdä niin kuuli useammin sanottavan, että "miksi tuokin on tehnyt lapsia, vaikkei kykene niistä huolehtimaan?"

Vaikka taloudellisesti voin elättää itseni lisäksi puolison ja yhden lapsen, lapset tarvitsevat kasvaakseen aikuiseksi muutakin tukea kuin taloudellista tukea. Maksanen verotuloja siitä edestä, että joku lapsi siitä hyötyy.

Toisekseen katsoessani nykyajan epävarmuutta niin panostan omaan taloudelliseen turvaan eläkeiässä, että voin rahalla hankkia, mitä rahalla ihmiselämän laadukkaaseen tukemiseen voi hankkia. Jos kopsahdan aiemmin, testamentin avulla olen pitänyt huolen, että varallisuudesta hyötyy tulevan sukupolven edustaja ja eläessäni pidän huolen, että minulla on läheisiä ihmisiä, joiden kanssa keinutuolissa jutella.

Vierailija
33/46 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiys ei tunnu millään tasolla houkuttelevalta. Minua on yritetty houkutella siihen hommaan seuraavin argumentein, enkä koe että niissä on juurikaan järkeä: saa nähdä kuinka toinen kasvaa (näen jo kummilasten ja puutarhan kasvun), synnytys on järisyttävä kokemus (niin on maratonikin, ja sillä on huomattavasti enemmän positiivisia terveysvaikutuksia), et jää vanhana yksin (minusta karu syy tehdä lapsia, eikä lisääntyminen nykypäivänä mitään edes takaa). 

Vierailija
34/46 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Mies ei halua ainakaan vielä

- Teen raskasta työtä ja ajatus lapsista siinä sivussa: en jaksaisi vastata heidän tarpeisiin ja olisin väsymyksestä kiukkuinen mutsi. Ei ole varaa pudottaa työaikaa lyhyemmäksi myöskään

- Mies opiskelee vielä

- Miehen pitäs hoitaa omat terveysasiat ensin kuntoon, muussa tapauksessa joutuisin lähes yksin huolehtimaan kaikesta 

- En tiedä onko minusta edes äidiksi

Vierailija
35/46 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän tosi paljon lapsista, mutta mun kummilapset riittävät mulle vallan hyvin. En myöskään halua pilata mun vartaloa, joka on mun työväline. 

Vierailija
36/46 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Mies ei halua ainakaan vielä

- Teen raskasta työtä ja ajatus lapsista siinä sivussa: en jaksaisi vastata heidän tarpeisiin ja olisin väsymyksestä kiukkuinen mutsi. Ei ole varaa pudottaa työaikaa lyhyemmäksi myöskään

- Mies opiskelee vielä

- Miehen pitäs hoitaa omat terveysasiat ensin kuntoon, muussa tapauksessa joutuisin lähes yksin huolehtimaan kaikesta 

- En tiedä onko minusta edes äidiksi

Jos mies opiskelee vielä niin olette varmaan noin 25v tai alle joten vielä on hyvin aikaa.

Vierailija
37/46 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen jälkeen on ruokalautasen kokoinen haava elimistössä. Se tunne kun kuukausien jälkeen sisäelimet valuu paikalleen. Kipuhan ei lopu synnytykseen vaan sitten tulee jälkeiset, vuodat verta kuutisen viikkoa ja sen aikana tulee vielä jälkisupistuksetkin. Ja se on vasta alkua. Elimistöllä kestää noin kaksi vuotta toipua synnytyksestä, mutta synnärillä tehdään selväksi että sinä olet täysissä ruumiin voimissa heti kun lapsi on ulkona.  Sen jälkeen seuraavan kerran lepäät kun mies ja lapset muuttaa pois kotoa.

Vierailija
38/46 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen neuroottinen

Vierailija
39/46 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä järki on tehä lapsia? Ihanaa olen aina fantasioinut elämästä missä mulla on rääkyvät räkäset haisulipenskat kasvatettavana seuraavat 18+ vuotta ja siihen päälle vielä viereen haiseva nalkuttava ukko, joka kaljuuntuu ja lihoo, kaivelee palleja ja tuskin pesee edes p**settä suihkussa tai kakkosella käydessään, minä toki naisena hoidan kodin ja ne lapset yksin samaan aikaan ku mies on salaa deittisivuilla ettimässä miehiä ja naisia salasuhteeseen ja toki vielä tähän päälle niin, että kulut menee 50/50! Ahh ihana elämä <3 

N22

Oletko itse ollut rääkyvä haisuli 18-vuotiaaksi asti...?

Et kyllä vaikuta kovin kypsemmältä vieläkään. 

Hyvin osasi kuvata mitä on tulossa, tosin mitään 50/50 ei ole olemassa. Äiti maksaa omat ja lasten kulut ja jos mies johonkin osallistuu niin ne on hänet omat lelunsa. Äiti pitää huolen kaikesta muusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi