Miksi palsta vihaa rikkaita?
He käyvät paljon syömässä ulkona, käyttävät palveluita ja ostavat kalliita hyödykkeitä, joita moni vähätuloisempi valmistaa ja saa siitä toimeentulon. Eikö se ole kuitenkin hyvä, että osalla kansasta menee hyvin, kun se ei ole kuitenkaan muilta pois?
Kommentit (37)
Kateus. Oletko koskaan tavannut naista joka ei millään tasolla ole kateellinen jotain jonkun muun asiasta?
Suhteellisesti ajateltuna rikkaat eivät tee juuri mitään rahojensa eteen. Esimerkki: jos ihminen tienaa 200 000 euroa bruttona vuodessa niin karkeasti ajateltuna hänen pitäisi tehdä moninkertaisesti enemmän töitä kuin perusduunarin. Kukaan ei kuitenkaan tee, ei lähellekään. Muut tekevät työt rikkaiden puolesta tai sitten he saavat muuta vastikkeetonta tuloa.
Poikkeuksena ovat turvallisuus- ja terveydenhoitoalalla työskentelevät. He eivät tienaa mielestäni koskaan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Rikkaiden varallisuus todellakin ON muilta pois!!
Rikkaat välttelevät pahiten veroja, joten Suomen yhteiskunta menettää valtavasti verotuloja sen takia, mikä koituu todellakin muiden vahingoksi!!
Rikas kitsastelee palkanmaksussa, mikä on työntekijälle vahinko, näitä systeemin epäoikeudenmukaisuuksia löytyy vaikka kuinka pilvin pimein, joten älkää rikkaat siellä kuplanne sisällä viitsikö pettää itseänne, ja kuvitella että varakkuutenne ei olisi keltään muulta pois!! SE ON!!!!
Ajatteletko sinä, että se rikas on yhteäkuin joku tehtaanomistaja? Sellaisia patruunoita ei tässä maassa ole ollut varmaan sataan vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikkaat välttelevät pahiten veroja, joten Suomen yhteiskunta menettää valtavasti verotuloja sen takia, mikä koituu todellakin muiden vahingoksi!!
Rikas kitsastelee palkanmaksussa, mikä on työntekijälle vahinko, näitä systeemin epäoikeudenmukaisuuksia löytyy vaikka kuinka pilvin pimein, joten älkää rikkaat siellä kuplanne sisällä viitsikö pettää itseänne, ja kuvitella että varakkuutenne ei olisi keltään muulta pois!! SE ON!!!!
Ajatteletko sinä, että se rikas on yhteäkuin joku tehtaanomistaja? Sellaisia patruunoita ei tässä maassa ole ollut varmaan sataan vuoteen.
On niitäkin edelleen jonkin verran.
Sosialismissa ei ole mahdollisuutta menestyä elämässä, valtio vie parhaimmillaan 60% tuloista. Tämä on syy, miksi nuoret ovat epätoivoisia ja turhautuneita. Olet tuomittu tekemään töitä koko ikäsi ja osallistumaan vasemmiston vaatimiin talkoisiin, missä mm. on ihmisoikeus asua keskustakämpässä muiden kustantamana. Tai sitten olet se tukien varassa elävä luuseri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikkaat omistavat yrityksiä ja varmasti vaikuttavat firmojen hallituksessa vain oma etu edellä, osinkojen on noustava 5% joka vuosi olipa reaalielämän tilanne mikä tahansa ja jos tähän ei muuten päästä, niin duunarit saa kenkää.
Vierailija kirjoitti:
Sosialismissa ei ole mahdollisuutta menestyä elämässä, valtio vie parhaimmillaan 60% tuloista. Tämä on syy, miksi nuoret ovat epätoivoisia ja turhautuneita. Olet tuomittu tekemään töitä koko ikäsi ja osallistumaan vasemmiston vaatimiin talkoisiin, missä mm. on ihmisoikeus asua keskustakämpässä muiden kustantamana. Tai sitten olet se tukien varassa elävä luuseri.
Miksi muka vain nuoret olisivat "epätoivoisia ja turhautuneita"? Sama menohan on ollut jo vuosikymmeniä. Ei nykynuoret ole missään erikoisessa asemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikkaat omistavat yrityksiä ja varmasti vaikuttavat firmojen hallituksessa vain oma etu edellä, osinkojen on noustava 5%
Omistaja ottaa yritysriskin. Siitä voi tulla helposti satoja tuhansia tappiota, jos homma ei onnistu.
Rikkaiden mielivallan vuoksi työelämässä työn rangaistusluonteisuus tekijän rasitteeksi ja rikkaan sadistisen huvin saamiseksi on tärkeämpää kuin työn tuottavuus, laatu ja tehokkuus. Mihinkään sellaiseen ei investoida joka auttaisi työntekijää selviytymästä työstä nopeammin, tehokkaammin ja kevyemmällä rasituksella. Turvallisuuskin on pelkkä tekosyy hankaloittaa työntekoa entisestään.
Työn tuloksella ei ole merkitystä Suomessa, se on pelkkä rangaistusmenettely, mitäs olet syntynyt köyhään perheeseen ja joudut tekemään pakkoliikkeitä nimeltä työ elantosi eteen.
Sen vuoksi Suomen vienti onkin heikkoa, mutta eipä sekään näytä olevan tärkeä asia kun sen korjaamiseksi ei olla tehty mitään, pikemminkin päinvastoin.
En minä ainakaan vihaa rikkaita. Ei mua kiinnosta muiden ihmisten omaisuus eikä se mitä tekevät.
Kyllä sitä varaa olisi välillä käydä ulkona syömässä ravintoloissa mutta en käy koska en tykkää syödä paikoissa missä on muitakin ihmisiä.
Mitään sen ihmeempiä palveluita mulla ei ole tarvetta käyttää.
Mulla on oikeastaan kaikki mitä olen halunnutkin ostaa. TV on huippu OLED tv vajaa vuoden vanha. Ei nyt kallein mutta pari tonnia maksoi ja pääsen nauttimaan markkinoiden parhaimmistoon kuuluvasta kuvanlaadusta. Parempaa kuvaa tarjoaa vain muutama uudempi OLED .
Tuon sain siten että tuttu osti sen ja maksan sitä telkkua hänelle kuukausittain vaihdellen 100-200€. PS5 löytyy. Hyvä ääni järjestelmä kotoa niin on mukavaa katsoa leffoja ja pelailla kun on kunnon äänet.
Auto on vain muutaman tonnin arvoinen mutta hyvä ja ruosteeton. Tuon autonkin ostin kaverilta siten että erissä maksan.
Auto nyt ei ole mulle niin tärkeä asia kuin esim. televisio siis olen tarkempi kodin elektroniikassa mitä ostan kuin autojen suhteen mutta tuli nyt vain eteen tilaisuus ostaa tuo parempi auto kuin edellinen niin ostin. Edellisessä oli vikaa niin pääsin siitä sitten eroon niin mulle parempi ratkaisu tämä.
Todella laadukkaita hyödykkeitä olen saanut itselleni hankittua vaikka olen osa-aikatyössä ja saan kolme eri tukea kelasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikkaat omistavat yrityksiä ja varmasti vaikuttavat firmojen hallituks
Paskat niillä mitään riskiä ole, osakkeenomistaja ei vastaa kuin korkeintaan sijoittamallaan summalla ja sittenkin tappiot on Suomessa kaadettu jo pitkään veronmaksajien vahingoksi, samalla kun voitot pimitetään veroparatiiseihin ulkomaille ja surutta vedetään yritystukia liiveihin niin paljon kuin suinkin saadaan vaikka toiminta olisi miten kannattamatonta, mitään ei vaan tehdä sen korjaamiseksi, rahastetaan vaan ihmisiä ja yhteiskuntaa niin kauan kuin mahdollista oman luksuselämän rahoittamiseksi muiden kustannuksella.
Kateus varmaan syynä mutta ainakaan minä en ole kateellinen kenellekään mistään.
Rikkailla vaan on paha tapa haalia kaikki itselleen. Ei rikasta kiinnosta kuoleeko naapuri nälkään kunhan ei ole iteltä pois.
Vierailija kirjoitti:
Koko maailma kylläkin vihaa rikkaita paitsi tietenkin hyväosaiset itse. Harva rikas on rikastunut empatialla ja kovalla työllä vaan modernilla orjuuttamisella eli köyhien kustannuksella. En ole edes kommunisti, mutta ei ole olemassa eettisiä miljonäärejä eikä niitä tarvii puolustella.
No ihan kovalla duunilla, ja säästämällä olen rahani tienannut. Ja terveyteni uhrannut.
T. Salarikas miljonääri
Vihasta en osaa sanoa, kun en ole varakas, mutta tulen toimeen keskituloisena ihan hyvin.
Haluan kuitenkin korjata pari asiaa ap:n aloituksesta. Ensinnäkin, Suomessa on vain kahden käden sormin todellisia rikkaita. Tuloeroista pitää huolen Suomen progressiivinen verotus.
Toisekseen, valuefekti on todettu Kansainvälisen valuuttarahaston tutkimuksessa paikkaansapitämättömäksi eli politiikkaa ei kannata tehdä tuloeroja poliittisesti lisäten.