Näkyykö parvekkeeltasi kuuluisia rakennuksia tai tiloja?
Tarkoitan lähinnä myös suojeltuja eli tiedät, ettei alue siltä osin tule muuttumaan.
Kommentit (24)
Ei. 50 vuoden kuluttua yksikään nyt näkyvistä rakennuksista tuskin enää on pystyssä. Rakennuskanta 50- 70- luvuilta ja puretaan varmaan uuden tieltä tulevina vuosikymmeninä.
Pari vuotta sitten muutaman päivän aja. Eiffelin torni kun kurotti päätä 🤣 Nyt vaan runsaasti puita ja taustalla kerrostaloja.
Vierailija kirjoitti:
Tapiolan ikoniset rakennukset. Ja niitä ei pureta.
Siis Espoon Tapiolan 😉
Näkyy museoviraston suojelema alue. Niin hyvin suojeltu, että pian sitä ei ole enää olemassakaan, kun ei voi tehdä kunnostustöitä. Kun pitäisi käyttää alkuperäisiä menetelmiä ja materiaaleja, eikä niutä kumpiakaan ole olemassakaan enää. Ei oo puolalaisia sotavankeja edes.
Kyllä. Mm linnat jotka on rakennettu 1160 ja,1377. Muutama samojen aikakausien puolustustorni ja kirkkoja
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Buckinghamin palatsi.
Minulla Taj Mahal ja Turun linna. Luulen, että ne puretaan kuitenkin pian kerrostalorakentamisen tieltä. Ihan tyhmää jättää käyttämättä hyviä tontteja. Kaupungin täytyy saada kehittyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla Taj Mahal ja Turun linna. Luulen, että ne puretaan kuitenkin pian kerrostalorakentamisen tieltä. Ihan tyhmää jättää käyttämättä hyviä tontteja. Kaupungin täytyy saada kehittyä.
No onhan sulla aika iso tontti, kun nuo kumpikin sinne mahtuvat. Hyvä vaan, että isompia tontteja lohkotaan pienemmiksi ja kaavoitetaan kohtuuhintaista asumista.
Näkyy tiedekeskus Tietomaa ja sen reilu satavuotias punatiilinen vesitorni. Lisäksi muita rakennuksia, jotka ovat myös entisiä Åströmin tehtaiden omistuksessa olleita ja on sittemmin muutettu asuin- ja museokäyttöön. Alueella on ja tulee myös uudisrakennusta, jotka sopivat miljööseen. Tykkään kovasti tästä vesitorninäkymästä.
Ei minulla ole nyt parveketta, mutta silloin kun oli, näkyi vanhaa linnanrauniota. Nyt oikein tarkkaan kotipihalta katsoessa näkyy ehkä osaa laajasta luonnonsuojelualueesta.
Tennispalatsi. Käsittääkseni se on suojeltu joten ei saa purkaa tulevaisuudessakaan.